Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aluviikkoon (ma-ti), rakkaat SYYSKEIJUT!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihan ok, mutta käsiä sain muutaman kerran herätä puistelemaan, pukkasivat puutumaan läpi yön. Nyt olen sitten tunnin ollut hereillä, eikä niitä eilisiä selkävaivoja ole ainakaan vielä ilmestynyt. Jos tulee tänään, soitan neuvolaan.

LAPSET SYNNYTYKSEN AJAKSI: Mummolaan, joka on samassa kaupungissa kuin synnytyssairaala. Mutta juuri näillä minuuteilla putkahti mieleeni, että anoppihan on päivät töissä! Onneksi vain 5h/pv ja työpaikkansa vastapäätä kotiaan, joten eiköhän tuo järjesty. Ja jos tämäkin menee samoin kaavoin kuin edelliset, niin äkkilähtöä ei tule.

Huomasin virheeni pinon otsikossa, kehno. Mikä aluviikko tämä nyt on ;)?

Tosiaan mukavaa, että Keijujen osallistuminen on näin aktiivista!

-piias- rv 35

Vierailija
2/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä turvotus on mennyt ihan mielettömäksi. Sormet on ihan tönkkönä ja jalkapohjissa on täälläkin ilmatyynyt, joista joku aikaisemmin mainitsi. Mitkään kengät eivät ole oikein hyvät jalassa ja kaikki eivät edes mahdu enää jalkaan.

Eilen olin keräämässä viinimarjoja, kun saan aina tyhjentää ystäväni punaviinimarjapensaat. Ystävä tai äitini on ollut aikaisemmin keräysapuna, mutta nyt jouduin tekemään homman yksin. Ai että tökki koko homma. Siinä kävikin sitten niin, että tympäännyin kahden ämpärin jälkeen ja lähdin mehustamaan niitä. Tänään on mentävä takaisin. Huoh! Jalat eivät meinaa kestää tuota seisomista. Tyttö 7 v. lähtee tänään " avuksi" . No, onpahan ainakin juttuseuraa. Todennäköisesti otan tähtäimeksi taas kaksi ämpäriä ja loput käyn sitten vielä erikseen tai ystävä vähän lupaili, että voisi sitten kerätä loput. Käyhän se näinkin.

Lapset synnytyksen aikana: menevät mummolaan tai isänsä luo. Toivon vain, että ovat tavoitettavissa eivätkä esim. reissussa juuri silloin ja oli sitten mikä vuorokauden aika tahansa. Varasuunnitelmaa ei ole. Kaitpa pahan paikan tullen on uhrattava synnytysseura eli ukkoehdokas, mitä en kyllä haluaisi tehdä. Tosin en ole ihan vakuuttunut, että tavoitan ukkoehdokastakaan sitten, kun on tosi kyseessä... että vähän on epävarma olo. Yritän kuitenkin teroittaa vanhemmilleni, että eivät lähde mihinkään kauemmas sitten lähempänä synnytystä.

Nyt aamupalalle.

fullmoon 35 tasan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nopeesti saada kirjoitettua ennen kuin poitsu tuhoaa koko asunnon. Yleensä poitsu nukkuu vielä tähän aikaan, mutta ulkona jotkut ihmiset möykkäsivät ja poitsu tietenkin heräsi siihen.

Mulla on ihan järkyttävä pää kipu. Ei auta särkylääkkeet. Paha olo on myös usein riesana. Mies oli jo mua tänään raahaamassa lääkärille. Pelkää että saan raskausmyrkytyksen. En tiedä miks sitä pelkää.

Yöllä tuli nukuttua tosi huonosti. Pissalla joutui käymään muutaman kerran ja pääkivun takia ei unta oikein saanut.

Eilennä sain kaivettua kassin jonka otan mukaan sairaalaan sitten. Pientä edistystä. Enään pitäis se pakata. Pitää vielä niitä siteitä ja liivinsuojia käydä hakemassa.

Nyt meen antamaan poitsulle aamupalaa.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv36+5

Vierailija
4/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomenta vaan! Yö on melkein yhtä huonosti nukuttu kuin edellinenkin :( meni huolehtiessa. Poika alotti tänään 12pv/kk hoidon paikallisessa päiväkodissa ja minä tietysti huolehtimaan että se karkaa portista ulos tai jotain. Ja sitten ajatukset hiipi muihinkin huoliin: kuka tulee meille jos synnytys käynnistyy yöllä ja hoitaa lapset aamulla hoitoon+eskariin? ja mites se esikoisen eskarikyyti kun sekin on vielä auki (pakko olla taksi tms.kyyti vaikkei matkaa ole kuin 1,5km, miten mie rankkasade/pakkasaamuna pakkaan kolme lasta ja ennätän kahdeksaksi koululle4 ja sama rumba puolilta päivin uudestaan) ja entäs sitten seuraavana talvena, osaako se yksin ylitellä nuo tiet ja ja ja, hyvä ettei vuosikymmenien päähän nämä huolet menny. Päätin että jos tämä tämmöstä on niin kyllä saa olla viimenen huolehdittava tämä, ei kestä äidin pää enempää :)

Tänään pitäs sit lähtee shoppailemaan eskarilaisen kanssa. Kivaa, mutta vaatepolitiikka ahdistaa. HUomasin saman kuin PIIAS, kaikki paidat meinaa jäädä lyhyeks. Ostin Lindexiltä mammashortsit (mustat) alkukesästä ja nyt pitää aina muistaa huolehtia että niiden kanssa on esim.mustat alkkarit, että kun paita ei yllä enää sinne alas asti niin ei näy esim. valkoset alkkarit paidan ja shortsin välistä. Ja nuo mamma-alushousutkin uhkaa mennä tiukille näin loppuraskaudessa, toisen malliset meni jo pieneks muutama viikko sitten.

Jaha, tukan ku7ivuuseen ja shoppaileen ;)

Minjuska 35 tasan

Vierailija
5/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi arki meidänkin perheessä, kun miehellä alkoi työt. Ehdin jo pestä yläkerran pesuhuoneen ja siivoilla lasten huonetta, vielä olisi tälle päivälle kotityö saralla alekrran wc:n pesu ja pyykinpesua. Enää ei jaksa kokonaisia siivouspäiviä, joten teen jokapäivä jotain pienempiä juttuja ja toivon että koti sillä pysyy siistinä.

Yöllä oli tosi tuskaiset LIITOSKIVUT, kiitos eilisen rantapäivän. Viltillä istuminen/makaaminen ja lasten perässä ravaaminen ei näemmä sovi minulle enää ollenkaan :( Onneksi on auto käytössä ainakin tämän viikon eli pääsen liikkelle helposti, ei tarvitse jumiutua tänne kotinurkkiin.

LAPSET HOITOON SYNNYTYKSEN AJAKSI toivottavasti jommalle kummalle mummille, ovat kyllä molemmat päivätyössä eli tämä toimii vain virka-ajan ulkopuolella. Kuopuksen voi tarvittaessa viedä koko päiväksi päiväkotiin, josta sitten mummi hänet noutaa (tarvittaessa viekin aamulla, jos lähtö tulee yöaikaan) ja esikoinen saapi koulupäivän jälkeen kävellä joko mummin työpaikalle (lyhyt matka) tai sitten täytyy sopia jonkun tutun kanssa, että katsoisi pojan perään iltapäivän, jos sattuu että olemme silloin synnärillä. Oi kun osuisi synnytys viikonloppuun! Synnytyksen jälkeen olemme sitten kaikk perhehuoneessa tai mies lasten kanssa kotona, vähän tilanteen mukaan.

MINJUSKA meillä kanssa lasten vaatteet ikävästi kesän aikana jäänneet pieneksi, täytyy tällä viikolla lähteä shoppailemaan isompia, lähinnä esikoiselle. Kävin kaikki lastenvaatteet läpi toissa viikolla ja keskimmäiselle löytyi tosi paljon esikoisen vanhoja&hyväkuntoisia vaatteita, ihan ihmettelin miten niitä olikin niin paljon jäännyt. Jotain uutta kuitenkin hänellekin hankitaan ja pitkin syksyä varmaan lisää. Minusta on ihanaa ostaa jokalapselle uusia vaatteita, eikä ihan pelkästään isompien vanhoja. Vauvalla on kanssa kassikaupalla uutta vaikka vanhat on hyvässä tallessa :)

Jossain vaiheessa pitäisi tehdä listaa noista hygieniatarvikkeista ja muusta pikkutilpehöörästä mitä vauvalle ja itselle synntyksen jälkeen tarvitaan. HOITOPÖYTÄ haettiin lauantaina kotiin, sellainen malli missä kylpyamme hoitotason alla. Säästää varmasti kivasti selkää.

PK-SEUDUN TAPAAMISTA ei ole vielä lyöty lukkoon, Cantina Westiä ehdotettu ja äänestys päivästä ja ajasta käynnissä. Vaihtoehdot ovat siis ensi ja seuraavan viikon lauantai&sunnuntai, kellonajat 14, 15 tai 16. Voin vaikka infota tänne kun lyödään lukkoon tarkka aika. Ai Öttis ehti kirjoittaa samoin :)

SYNNYTYKSEEN VALMISTAUTUMINEN kuinka sujuu muilla Keijuilla? Itse ajattelin mennä Haikaranpesän rentoutusvalmennukseen, joka on tämän viikon perjantaina klo 15, onko sinne tulossa muita Keijuja samaan aikaan? Lisäksi olen ilmoitautunut Aktiivisen Synnytyksen järjestämälle kurssille, joka on elokuun lopussa, siellä ilmeisesti ainakin " mammajoogaa" ja synnytysasentoja käydään lävitse. Jostain luin " Synnytä rentoutuneena" cd:stä, joka pitää etsiä käsiin. Alkaa tuo synnytys pikku hiljaa mietityttämään. Yhtenä iltana tuli aivan pakokauhu kun tajusin että minun tämä lapsi pitää synnyttää, ei se itsestään sieltä tule! Puhuttiin miehen kanssa tästä pelosta, hän mielestään kannattaa ensimmäisenä pyytää kunnon puudutteet, mitä sitä turhaa kärsimään. Itse taas haluaisin tällä kertaa aktiisesti itse liikkua ja pehmeämpiä kivunlievityskeinoja avuksi, ainakin alkuun. Kahdessa aijemmassa nämä eivät ole toteutuneet, koska lapsilla jyrkkiä sydänäänilaskuja, edellisellä johtui siitä että napanuora tiukassa purkistuksessa jalan ympärillä. Olin siis makuulla piuhoihin kytkettynä pääasiassa synnytykset, eikä oiken saannut liikkuakaan... tästä kerrasta toivon niin toisenlasta.

Jospa vaikka kaupoille lähtisi, pinnasänkyyn pitäisi saada patjakin hankittua...

Mayella ja Onni 32+5

Vierailija
6/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINUJSKA ja PIIAS ainakin tästä ongelmasta kirjoittivat, kun paidat jäävät liian lyhyiksi. Itse ratkaisen asian MASUTUUBILLA. http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?products_id=424

On aika hintava ostos, itse ostin omani huutonetistä keväällä ja sen mukaan ompelin toisen erivärisen joustavasta froteesta. Jos joku innostuu ompelemaan myöskin, niin mitat ovat suunnilleen vyötärö 38cm ja lantio 44cm ja koko tuubin pituus n 54cm. Tietenkin vähän omien mittojen mukaan. Ja minä siis leikkasin kaksi samankokoista palaa ja saumurilla molemmat sivut, ylä- ja alapäärme ja se on siinä :)

Minä tykkään näistä tosi paljon, koska mahdollistaa tavallisten paitojen käytön ja on silti kivan näköinen päällä. Oma ompelemanii on aika napakka (maha 102cm) mutta tulee samalla aika hyvin, eikä millään lailla purista.

Mayella

Vierailija
7/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona ja sisätiloissa, on näet paljon viileämpää kuin ulkona. Esikoinen päiväkodissa ja täälläkin on kaappien siivousta ja vaatteiden " perkausta" , kylläpä niitä pieniä ja jämptejä vaatteita olikin. Kaappi näyttää niin siistiltä... huomenna voi jo olla eri juttu!

Lapset hoitoon synnytyksen ajaksi: Mekin meinasimme mammaa ja pappaa, mutta jos vaavi syntyy ennen aikojaan he ovat kaukana kotoa. MITÄ SITTEN, mies sanoi että jää kotiin esikoisen kanssa, EI KÄY. Jos lähtö on yöaikaan niin mies vielä töissä ja lapsen hoitopäiviäkin vain 10/kk, loppukuusta ollaan jo kotona. Senkin asian olisi voinut ajatella ajoissa loppuun asti. Hoitopäivät olisi voinut aloittaa myöhemmin tässäkuussa, mutta pidimme mammalaa vähän itsestään selvyytenä.

Huomenna pääsee neuvolaan, tuntuu että viimekerrasta on vietävästi aikaa, taitaa tulla 3 viikkoa. No nyt jatkamaan siivousta ettei vallan laiskiudu.

Raskausviikkoja takana 34+2

Vierailija
8/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin aikaa, kun viimeksi kirjoittelin, mies lomaili loput lomastaan ja palasi tänään töihin. Omat työt jatkuu vauvan syntymään asti, joten sillä saralla ei mitään muutosta.

LIITOSKIPUJA edelleen täälläkin öisin, aika tuskaa kääntää kylkeä.

TURVOTUS: sekin perhana astui kuvaan viime viikolla ja tällä kertaa ei laskekaan kokonaan pois yön aikana. Illalla sitten jalat särkee, varsinkin oikea. Parina iltana olen nyt uittanut kylmässä vedessä ja sitten ylös. Ananasmehuakin hain.

LAPSET SYNNYTYKSEN AJAKSI: pysyvät meillä kotona. Kaksi lapsenvahtia on lupautunut hälytysvuoroon, se tulee, kummalle paremmin sopii. Jos todella huono tuuri käy, joudun menemään yksin sairaalaan ja mies jää lasten kanssa kotiin. Meillä on siinä mielessä huono tilanne, että kaikki isovanhemmat asuvat kaukana ja tässä lähellä ei ole sopivia lapsenvahteja. Ei ole pahemmin aikaisemmin edes tarvittukaan, joten oli kyllä aika lailla miettimistä ketä pyydetään.

Nyt kakkonen pyrkii tissille, pitääpä siis mennä.

Porenn ja Pimpula rv 36+6

Vierailija
9/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta oli vielä ihan siedettävää olla tuolla ulkona hommissa,mutta nyt alkaa lämpötila taas hipoa hellelukemia,ainoa toive on,että helle sais aikaan oikein tehokkaita suppareita,jotka jotain sais aikaankin tuolla alakerras eikä vaan tuntuis inhottavilta :/

Tuo masutuubi on kyllä hyvä keksintö,ei tarvi napaa esitellä kaikille ;)

LASTEN hoito synnytyksen aikana,mummu tulee tänne siksi aikaa,toivottavasti alkaisi synnytys käynnistyä päiväsaikaan,niin ei tarvitsisi yöllä alkaa soitteleen,mulla on kanssa tätä matkaa kuitenkin synnärille ja synnytykset olleet nopeita,joten kauheasti ei voi tuhlata aikaa sitten kun on tosi kyseessä.

huomenna onkin sitten taas neuvolakäynti edessä

Muksaa päivän jatkoa!

Hönttä,murut ja Jesse 36+6

Vierailija
10/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut sitä pitkin raskautta, mutta päättänyt pärjätä ilman. Mutta nyt tässä tuskaillessa sitä voisi jo tosissaan harkitankin! On kai sillä jälleenmyyntiarvoakin.. Minä nimittäin olen aivan tumpelo ompeluksissa, joten en harkitsekaan itse väsäämistä.. Ja jostain luin, että kätsy imetyksenkin aikana, kun peittää mahan paitaa nostaessa. Oisko näin? Hmm, hmm..

Ja tämä SELKÄKIPU, ei hellitä. Josko sitä jaksaisi soittaa neuvolaan.. Äsken tuli supistuskin yhtäaikaa, ei ollu kovin kivaa :(

-piias- rv 35

Vierailija
11/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole masutuubia, vaikka resoria jo sitä varten hankin... Kävi nimittäin niin että myös käsivarret - rinnoista puhumattakaan - turposivat raskaudesta sen verran, että tavalliset t-paidat eivät mahdu oikein mistään kohdasta päälle ;) Olen säännöllisesti dyykannut H&M:n alerekkejä ja käyttänyt melkein pelkästään H&M:n ja itsetehtyjä vaatteita masun suojana. Ja joitakin pidempimallisia paitoja joita ostin alkukesällä ihan raskautta ajatellen. Osa ihan virallisista äitiyspaidoista alkaa jäädä pieneksi tai ainakin kireäksi mahan kohdalta, huh huh!

TURVOTUS - kuvaavaa tuo termi ilmatyynyt jalkojen alla. Nyt rv 34 sitä sitten on eikä se laske edes yöllä pois kuten niinä parina päivänä joina turvotti alkukesällä. Eilen kävin kävelylenkillä miehen kengät jalassa! Miehen tassu on 42 ja oma 39, ja raskausaikaa varten hankkimani koon 40 kengät puristivat sen verran, että en niitäkään voinut laittaa. Ehkä koko 41 olisi oikeasti nyt sopiva. Onneksi on kesäaika, tennarit kun ovat suunnilleen sukupuolettomia kenkiä. Talvella olisi aika koominen näky laittaa miesten talvikengät...

SYNNYTYKSEEN VALMISTAUTUMINEN - minulla on pari kirjaa ja kirjastosta varauksessa rentoutus-cd. Mitään en ole vielä tehnyt mutta kohtapuoliin voisi alkaa valmistautua. Saliin saa viedä omaa musiikkia. Mitä musiikkia sinne veisi? Kuuntelen kotona lähinnä poppia mutta tuntuu aika kaukaa haetulta soittaa jotain Madonnan Like A Virginia synnytyksessä. Eilen illalla tuli YLE Teemalta Mozart-konsertti jota parkkeerasin masun kanssa kuuntelemaan tv:n eteen. Masussa oli selvästi halukkuutta kuunnella Mozartia - klassista synnytykseen?

Eipä muuta, pitää säästellä selkää ja siis tehdä jotain muuta kuin istua tässä tietokoneella, joka meidän perheessä on ikivanhan koulupöydän päällä erittäin epäergonomisesti. Tsempatkaamme Suomea EM-kisoissa, vaikka naisurheilijoiden kapeat nilkat ja treenatut vatsalihakset näyttävätkin omaa ruhoa vasten varsin ärsyttäviltä...

Vierailija
12/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva melskaa mahassa, kääntyilee hurjasti..

ylihuomenna on synnytysvalmennus, en oikein tiedä mitä odottaa koko synnytyksestä, niin en sitten odota mitään. tuo valmennuskin menee varmaan ihan hämmenyksessä, mutta luotan että henkilökunta osaa asiansa. itselläni ei ole mitään toiveita tai muita koko asian suhteen, kunhan saisi apua ja tarvittaessa kivunlievitystä. kun kuitenkaan ei voi vaikuttaa asiaan suuresti lopulta, muuten kuin omalla asenteella.

tänään ostin mobilen vauvalle, kehto tulee loppuviikosta niin pääsen sitä asentelemaan. hoitopöytä on järjestyksessä, se ruuvailtiin seinään eilen. järjestelin jo ekat vaipat, pyyhkeet ja muut hyllyille.

tulevalle isälle innostuin nyt kokoamaan ' isyyspakkausta' :) oletteko sellaisia koonneet, ja jos, niin mitä kaikkea olette laittaneet siihen..?

kyllä siihen varmaan aika hyvin keksii kaikkea, mutta ideat olisivat ihan kivoja!

fyysinen vointi on ollut ihan ok, kuuma vaivaa vähän mutta niinhän se koko ajan jos vähänkin jättää juomista vähemmälle..

rv 33+6

Vierailija
13/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tahtojen taistelua ollut koko päivä,3-vuotias neiti on koko päivän kiusannut pikkusiskoaan,mikään ei ole tepsinyt.

nyt sitten poden huonoa omaatuntoa kun olen likalle ärähdellyt,voi kun mies olis kotona päivisin niin ei tarvis olla erotuomarina kaikille mukuloille.viime yönä tuli nukuttua vielä huonosti niin väsymys painaa.täytyy kysyä ukolta jos sille kävis että menisin yksin käymään kahvilla tossa läheisessä kahvilassa ja sitten suihkuun rentoutumaan.

näinä tällasina päivinä tuntee itsensä sitten niin huonoksi äidiksi.

poika aloittaa kerhon 21.päivä,sitä ennen olis keskusteluaika kerjo-ohjaajan kanssa,saa nähdä onko vauveli sitä ennen ehtinyt syntymään.keskiviikkona neuvolaan,tänään onkin supistellut aika kipeän tuntuisesti.

tätyy kysästä muutamasta asiasta neuvolantädiltä,mulla on oikean jalan isovarvas ollut ihan tunnoton viime viikosta asti...ikinä ei ole ollut semmosta vaivaa,onkohan ihan normaalia...ja vessassa kun käy kakilla niin pönttö on verestä punainen...

en tiedä mistä sekään johtuu,ekan kerran pelästyin pirusti,luulin että tuli pissan mukana.en tiedä pitäiskö soitella huomenna neuvolaan vai odottaisko keskiviikkoon,mitä mieltä te muut keijut olette?

täytyy tulla lueskelemaan myöhemmin illalla muiden kuulumisia.

rauhallista illanjatkoa muille syyskeijuille!

Vierailija
14/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Ihanaa, sain nukuttua viime yönä ja nukkuminen on onnistunut tänään myös päivällä. Lauantaina aamupäivästä tein eväitä ja puolilta päivin lähdettiin viettämään rantapäivää koko perheellä, kotona oltiin takas puoli kuusi illalla. Yritin istuskella ja makoilla viltillä puoli varjossa mutta sen verran piti kuitenkin liikkua että sain selkäni ja häpyliitokseni ihan kipeäksi. Kotiin tultua vielä ennen saunaa keksin alkaa imuroimaan, eka piti kontata pitkin lastenhuoneen lattiaa että sai lelut paikoilleen ja lopuksi tein vielä omenapiirakan. Sittenpä saunan jälkeen kävin ihan ylikierroksilla, ei tahtonut uni tulla ollenkaan ja sitten alkoi kivut.: selkää särki, liitoskivut loimottivat, lonkkia ja olkavarsia vihloi ja su aamuna kun heräsi jomotteli päätä ihan kamalasti ja kurkku oli kipeä nähtävästi avonaisen ikkunan takia. :-\ Eilisen päivän olin tosi väsynyt ja tosi ylikierroksilla piti touhuta kaikkea ihan älyttömästi vaikken olisi jaksanutkaan mutta heti kun alkoi lepäämään alkoi koskea selkään. Illalla tuli tosi outo olo, tuntui ettei saa happea, pyörryttää, päätä särki ja kurkkuun koski. Yritin teellä saada itseäni rauhoittumaan, jollain tapaa se onnistuikin, uni tuli viimein ja koko perheellä heräiltiin vasta klo 09 jälkeen tänään. Olen sitten vietellytkin lepopäivää tänään kaiken touhuamisen jälkeen.

Tänään ei ole onneksi enää koskenut selkään. Ikävän tuntuista kun ei särkylääkekään tahdo auttaa. Elän toivossa että mies ja lapset lähtisivät mummolaan huomenna ja tulisivat pois vasta keskiviikkona että saisin taas omaa pesimärauhaa hetkeksi. Ajattelin että voisin yrittää keskittyä ompelemiseen pitkästä aikaa, vauvalle ajattelin tehdä sellaisen trikoovuorisen fleecehaalarin 62 cm, se olisi varmasti hyvä ensi alkuun. Löysin luonnonvalkoista fleeceä jossa on beigellä aplikoituja nallejen ääriviivoja, tosi kivan näköinen.

Perjantaina olisi neuvola ja ensi viikolla se synnytyspelkokeskustelu, toivottavasti voisivat vielä kerran ultrata 3D:llä vauvan sen napanuoran takia, pelkään hysteerisesti edelleen että se on vauvan kaulan ympärillä ja aiheuttaa ongelmia synnytyksessä.

LAPSET SYNNYTYKSEN AJAKSI, ovat todennäköisesti kotona tai hoitopaikassa. Edellinen synnytys kävi kätevästi, vietiin esikko hoitopaikaan klo 08 ja sitten synnyttämään ja mies ehti hakemaan neidon klo 16:30 kotiin kun vauva syntyi iltapäivällä. Turha toivoa että nyt kävisi yhtä sujuvasti :-) On meillä puolenkymmentä ihmistä joille voi soittaa vaikka yöllä että tulevat lasten kavereiksi. Isovanhemmat asuvat 150 km:n päässä niin heistä ei ole apua.

SYNNYTYKSEN LÄHESTYMINEN; luin kirjasta että juuri ennen synnytystä äiti voi saada suuren energiapuuskan, jota ei pitäisi käyttää siivoamiseen tms vaan säästää synnytykseen. Pohdinkin eilen, koska oloni oli niin omituinen ja oli pakko touhuta että olisiko kysymyksessä synnytys lähiviikkoina. Kuopus syntyi 37+6 viikoilla eli siihen ei ole enää pitkästi.

Ruusunen ja pikku ruu 34+3

Vierailija
15/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityliini:tuli mieleen semmonen,et voisko se veri johtua peräpukamista?

Tää kuumuus sais jo loppua.Semmonen 20 astetta sopis mulle paljon paremmin,ei täs pätsis jaksa tehdä yhtikäs mitään ja sit toi pöly vielä kaiken lisäks :/ Asutaan hiekkatien varrella ja toi tie pölisee aivan hirveesti,siivouskin tuntuu ihan turhalta,kun heti on kaikki paikat taas sen hienon hienon pölyn peitos. Sade tekis kyllä enemmän kuin hyvää!!!

Vierailija
16/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vieläkään ostettu vaaville rattaita ja nyt meille on tulossa sukulaisia käymään jotka asuvat saksassa Berliinissä.

Pitäisi saada tietää että onko Berliinissä tai jossakin siinä läheisyydessä lastentarvikeliikettä joka myy hartania. Ei viitsitä heitä pyytää ravamaan eri liikkeissä.

Asiasta tekee hankalan se että heillä ei ole puhelinta, he soittavat meille päin ja heillä ei myöskään ole sähköpostia joten yhteyden pito on hieman hankalaa. Ja he ovat jo perjantaina tulossa suomeen. Ja lisäksi he osaavat todella huonosti englantia ja suomea ei ollenkaan.

Yritimme nettistä etsiä tietoa liikkeistä muttei löydetty. Jos joku teistä siis osaisi auttaa meitä.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv36+5

Vierailija
17/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin neuvolassa ja kaikki hyvin. Mitä nyt sydänäänet olivat " laiskat" , mutta kun hoitaja vähän tuuppi masua niin johan pienokainen heräsi ja syke nousi 180/min. =) Kuulemma ihan normaalia...

Muut tiedot:

700g tullut viikossa elopainoa (ohhoh)

ei turvotusta

verenpaine 108/68

Kohdunpohjan korkeus 32

Ja raivotarjonnassa edelleen

Tänään oli ensimmäinen kurssipäivä ja kyllä teki tiukkaa istua se 6 tuntia melkein putkeen!! Kupla otsassa odottelin taukoa, että pääsis vessaan.

Tänään on myös supistellut tiuhaan! Säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta väh. 1 sup./tunti. Tiukimmat ahdistavat henkeä ja tuntuvat takapuolessa asti :/

Sairaalaan en haluaisi mennä, mutta täytyy ruveta laskemaan ja kellottamaan niitä jos huomenna vielä jatkuvat. Öisin rauhoittuvat. Ja itseasiassa viime yön nukuin kuin tukki =D

LASTENHOITO: synnyttämään kun lähdetään, on paikalla anoppini lapsia kaitsemassa. (nimittäin asutaan saman katon alla vielä toistaiseksi!)

Jaahas, huomenna taas aikainen herätys, parempi mennä nyt nukkumaan, ennenkuin jompikumpi pojista taas herää.

*tiitiäinen rv.34*

Vierailija
18/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas lämmin on ollut taas muutaman päivän, jatkuva hiki tuntuu olevan naamalla..

MALINTYPY: Oot vissiin Taysin synnytysvalmennukseen menossa keskiviikkona? Moneltako meet? Me ollaan nimittäin menossa siihen klo 15.15 alkavaan settiin, olispa hauska jos satuttaisiin samaan aikaan!! :) Onko muita Tampereen seudun keijuja tulossa tuolloin valmentautumaan???

Isyyspakkauksesta kyselit, päätin lopulta jonkinlaisen kasata, vähän senkin takia kun mies on joutunut niin paljon kotihommista ja minun passaamisesta huolehtimaan tämän lepokehotuksen takia...koska en ole saanut kotoa juurikaan poistua olen tilaillut netin kautta tavaraa pakkaukseen. Ei ehkä kovin edullista mutta... Tilasin t-paidan jossa lukee " joka ei meidän iskästä tykkää ei tiedä hyvästä mitään" , possuille vaaleanpunaiset bodyt joissa lukee " isin tyttö" , ruokalaput joissa toisessa teksti " syöttäminen on taitolaji" ja on piirretty kuva vauvasta ja jalkapallosta(isäntä aikamoinen jalkapallofani) toisessa on kirjoitettuna hauskat syöttöohjeet. Siinä ne varmaan sitten olikin. Ei mikään iso paketti, mutta toivottavasti mieluinen :) Jos tässä pääsisi vielä kaupassa käymään lisäisin ehkä Sisu-askin, sikarin tms.

ÄITYLIINI: Minulla ainakin juuri nuo peräpukamat aiheuttivat kerran sen, että kun kävin isommalla hädällä oli pönttö veressä sen jälkeen. Ilmeisesti pukama oli vuotanut koska sieltä se veri selvästi tuli. Ehdin kyllä myös pelästyä ennen kuin hoksasin mistä oli kyse...

OMAA,AIKAS MUHKEAA,NAPAA: Ihanaa, huomenna vaihtuu taas viikko, mittariin tulee rv 33 ja KASASSA OLLAAN! =) Possut ovat saaneet siis taas kasvaa viikon lisää ja toivottavasti painot olisivat kivunneet lähemmäksi 2,5kiloa. Jokainen päivä on kyllä pelkkää plussaa. Kun nyt päästäisiin sinne rv34 niin saisi ehkä alkaa olemaan ns.normaalisti ja voisi käydä vielä jotain hankintojakin tekemässä. Muuten olo on ollut ihan ok., mitä nyt jostain koko ajan kiristää tai puristaa, olen jopa nukkunut useamman yön melko hyvin ilman 2tunnin välein vessassa juoksemista, mutta lauantaina supisti illasta ensimmäisen kerran selvästi voimakkaammin niin että tuntui myös alaselässä. Onneksi samanlaisia supistuksia ei tullut sen enempää. Aika napakoitahan minun supistukset on olleet jo jonkin aikaa, mutta tuo yksi oli selvästi erilainen. Hui.

Mahan toiminta onkin sitten niin ja näin, jouduin alottamaan sen raudan uudelleen silloin pari vkoa sitten ja vaikka syön Obsidania vetää se mahan ihan kivikovalle :( Tänään oli pakko nostaa Duphalac annosta että saisi " tavaran" kulkemaan edes jotenkin, kun on nuo peräpukamatkin jotka eivät kauheasti tiukasta " vääntämisestä" nauti... no, tuo tupla-annos Duphalacia laittaakin mahan sitten aivan löysälle, mutta parempi kai sekin... Mies on tosi " onnellinen" kun selittelen sille miten mikäkin vessareissu sujui ;)

En nyt muista pitikö vielä jotakin kun tuli tuo suolen toimintakin jaettua ;) Palailen jos muistuu muuta mieleen. Mukavaa viikkoa!

:) hikinen elaine + pikku possut rv 32+6

Vierailija
19/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 34+3 ja kortissa lukee näin:

- +250g/vko

- turvotus +/-

- RR 108/70

- sf 31cm

- vauva rt, syke n. 140

Eli kaikki ihan mallikkaasti kortin mukaan. Pienen pähkäilyn jälkeen täti tuli tosiaan siihen tulokseen että kyllä vaavi on pää alaspäin, pää on vain niin " syvällä" uumenissani että on vaikea saada tuntumaa kunnolla. Ei kuulemma kuitenkaan mitenkään erityisen laskeutunut, että mitenhän lie nyt sitten niin syvällä, jäi vähän ihmetyttämään.

Myöskin meinasi tätä vauvaa siroksi, että sellanen 3,2kg voisi tosiaan olla jos laskettuun aikaan asti menee (rakenne-uä:ssä näin sanottiin aikanaan). Totesi tosin heti perään että ihan hyvähän sellainen 2,5 kiloinenkin on. Että joku pikkuinen kirppu on siis tulossa ;) No, edellinen oli 3550g ja esikoinen 3140g, että eipäs minusta mitään jättiläisiä ole ennenkään syntynyt!

Täti oli sitäkin mieltä, että mahani näyttää jo varsin kypsältä, siis on jotenkin sen muotoinen yms kuin loppuvaiheissa yleensä. Ja samaan hengenvetoon jutteli että tässä omassa sairaalassa saakin synnyttää heti rv36 lähtien..Noh, vaikka malttamattomasti vauvaa odotankin, totesin vain että pysyisi nyt kuitenkin vielä kyydissä jos kerran niin pikkuinenkin on, ja muutenkin.

Että näin. Reilun viikon päästä on sitten lääkärineuvola, sitä odotellessa..

Tällä viikolla olisi tarkoitus koota pinnasänky ja pestä vielä loput vaatteet yms vauvalle. Ja kaivaa esille turvakaukaloa ja vaununkoppaa, ja voisihan tuota jo suunnitella ostavansa hygieniajutut ja rintakumit ja maidonkerääjät.

Se julma pesänrakennusvietti on sitä paitsi iskenyt :( Tai no tiedä nyt onko se niin negatiivinen asia mutta kuitenkin. Tänään tarttui mukaan uudet verhot keittiöön ja olkkariin ihan ex tempore.. Ja pari kaitaliinaa.. ja taulujakin piti vähän rukkailla uusille paikoille.. ja pyykkikori piti tyhjentää ja pestä sieltä kaikki pohjimmaiseksi jääneet/jätetyt " hankalat tapaukset" .. Just. Onneksi miehellä alkoi tänään työt niin pääsee edes 8h/pvä pakoon tätä hullunmyllyä :)

Öitä, ja vointeja kaikille,

t. Itta 34+3

Vierailija
20/52 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vielä suihkussa kun on mukamas niin hikikin niin lattialle tipahti pari noin puolen sentin kokoista veriklönttiä!!! Jotain hyytymiä vai olikohan nyt sitten loput limatulpasta??? Supistaakin vähän väliä, joten nukkumisesta ei tule mitään! Voi PASKA suoraan sanottuna!! No, olen optimistinen ja toivon ettei synnytys ole lähellä... nyt nukkumaan tai ainakin makoilemaan jos tämä tästä. Vauva on ainakin hyvin virkeällä tuulella =)

Miehelle en vielä puhu mitään,jos nämä oireet vain kuuluvat " asiaan" ...

*tiitiäinen ja uni hiipii silmiin*