Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkoilutat koiraasi vapaana esimerkiksi jäällä!?

Vierailija
13.02.2021 |

Tässä nyt on ollut kauniita ilmoja, että on päästy jäälle lenkille koiran kanssa. Pidän koiraani AINA hihnassa paikoissa, jossa tiedän liikkuvan muitakin ihmisiä ja koiria. Eilen oli todella paljon porukkaa jäällä ja varmasti nyt viikonloppuna vielä enemmän.

Hitto, jo 5 (!!!) kertaa on irtokoira juossut minun hihnassa olevan koirani lähelle ja yksi pikkuräksy meinasi jo käydä puremaan ja rähisi ja räksytti. Sanoin omistajalle, että pistä nyt se koirasi hihnaan, kun se näköjään juoksee mihin sattuu ja yrittää pienestä koostaan huolimatta käydä toisten koirien päälle. Omistaja vaan tuhahti, että kerrankin saa ulkoiluttaa vapaana...

Siis mikä juttu tämä on!? Periaatteessa ihan sama onko se koira vapaana tuolla kävelytiellä vai jäällä, kun yhtälailla ihmisiä koirineen tulee vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa ja koirani nauttii siitä. Minun koirani tottelevat ja otan ne kiinni siksi aikaa että toinen koira pääsee ohi. Minulle on aivan sama mitä laki sanoo irtipidosta.

Entä jos jollekulle on aivan sama mitä laki sanoo koirasi ja sinun potkaisemista?

Vierailija
22/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira naisella on TURN OFF!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koiraani irti. Se ei käy hätyyttämässä ketään ihmistä eikä eläintä. Itse hätistän vieraat koirat pois, jos tulevat liian lähelle. Kouluttakaa ne koiranne.

Vierailija
24/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa ja koirani nauttii siitä. Minun koirani tottelevat ja otan ne kiinni siksi aikaa että toinen koira pääsee ohi. Minulle on aivan sama mitä laki sanoo irtipidosta.

Minäkin ajan aina railakasta ylinopeutta. Kerran ajoin lapsenkin päälle. Minulle nopeusrajoitukset ovat yhdentekeviä.

Vierailija
25/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tarjoan näille vieraille koirille nameja. Kiva katsoa, kun omistajat yrittää kaapia kurkusta mahdollisia myrkkyherkkuja pois.

Vierailija
26/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minulle mitä laki sanoo koiran lyömisestä, kaksi olen hakannut tärviölle kun uhittelivat, onko rakkisi kolmas?

Vierailija
27/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän koiraani irti. Se ei käy hätyyttämässä ketään ihmistä eikä eläintä. Itse hätistän vieraat koirat pois, jos tulevat liian lähelle. Kouluttakaa ne koiranne.

Minä ruokin irtokoiria namusilla. 😉😉

Vierailija
28/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minulle mitä laki sanoo koiran lyömisestä, kaksi olen hakannut tärviölle kun uhittelivat, onko rakkisi kolmas?

Sama täällä, patukka taskussa aina, sen kun auki paukauttaa ja pari kertaa lyö voimien takaa. 👍🏻

Vierailija
29/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki ei kiellä jäällä irtipitoa.

Koiran irrallaan olemista säädellään Metsästyslaissa. Sen mukaan koira saa olla irrallaan alueella, jossa sen omistajalla on metsästysoikeus. Meidän järvi jää kokonaan omien maiden sisään = meillä on siellä metsästysoikeus eikä kenenkään piski saa siellä kulkea irrallaan. Kukaan, joka on kerran noin toiminut, ei ole alueelle toista kertaa tullut. 

Vierailija
30/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäällä nimenomaan laki kieltää koirien 567irtipitoa, järvi, joki ja meralueella. Lisäksi koirien irtopito on kielletty 1.3- 20.8 välisenä aikana mm lintujen ja eläinten pesimisaikana. Koira on eläin vaistoineen ja toimii niiden mukaisesti, koulutettu koira on paremmin hallussa mutta kukaan ei voi taata sen käyttäytymistä joka tilanteessa. Lakia noudattamalla säästää koiraansa ja rahakukkaronsa.

Vierailija
31/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus pitänyt, mutta en pidä enää. Silloinkin vain niin ettei lähistöllä ole muita ihmisiä, tai koiria. Syyt miksi lopetin:

-Moottorikelkat. Ne tulee nopsaa ja jos koira on yhtään kauempana en välttämättä saa sitä kiinni. Aloin pelätä että jää alle.

-Kotkat. Niitä alkoi näkyä hitusen enemmän. Yhdellä lenkillä bongasin peräti viisi kappaletta. Lajin elvytys on onnistunut hienosti, mutta en halua oman koirani joutuvat ruuaksi näille. Kerran kotka seurasi meitä yläpuolella kaarrellen rannalta rannalle ja silloin pidin koiran aivan lähellä.

Vierailija
32/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä tarjoan näille vieraille koirille nameja. Kiva katsoa, kun omistajat yrittää kaapia kurkusta mahdollisia myrkkyherkkuja pois.

Älkää kostako eläimelle omistajan typeryyttä. Itseänikin ärsyttää valtavasi, kun joku pitää irti ja kerran kävin jopa sanomassa. Oli muuten yksi vittumaisimpia ihmisiä, jonka olen koskaan kohdannut se koiranomistaja. Mutta eipä olisi tullut mieleenkään satuttaa koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan