Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ulkoilutat koiraasi vapaana esimerkiksi jäällä!?

Vierailija
13.02.2021 |

Tässä nyt on ollut kauniita ilmoja, että on päästy jäälle lenkille koiran kanssa. Pidän koiraani AINA hihnassa paikoissa, jossa tiedän liikkuvan muitakin ihmisiä ja koiria. Eilen oli todella paljon porukkaa jäällä ja varmasti nyt viikonloppuna vielä enemmän.

Hitto, jo 5 (!!!) kertaa on irtokoira juossut minun hihnassa olevan koirani lähelle ja yksi pikkuräksy meinasi jo käydä puremaan ja rähisi ja räksytti. Sanoin omistajalle, että pistä nyt se koirasi hihnaan, kun se näköjään juoksee mihin sattuu ja yrittää pienestä koostaan huolimatta käydä toisten koirien päälle. Omistaja vaan tuhahti, että kerrankin saa ulkoiluttaa vapaana...

Siis mikä juttu tämä on!? Periaatteessa ihan sama onko se koira vapaana tuolla kävelytiellä vai jäällä, kun yhtälailla ihmisiä koirineen tulee vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim tämän aloituksen alapeukutusten mukaan mammoista koiran vapaana pitäminen on ihan normaalia ja hyväksyttävää

https://www.vauva.fi/keskustelu/3849231/mies-antaa-koiran-mokilla-olles…

Vierailija
2/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa ja koirani nauttii siitä. Minun koirani tottelevat ja otan ne kiinni siksi aikaa että toinen koira pääsee ohi. Minulle on aivan sama mitä laki sanoo irtipidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihanaa ja koirani nauttii siitä. Minun koirani tottelevat ja otan ne kiinni siksi aikaa että toinen koira pääsee ohi. Minulle on aivan sama mitä laki sanoo irtipidosta.

Onko sinulla paljon muitakin asioita joita teet niin kuin huvittaa, välittämättä kanssaihmisistä ja laeista? Mites sitten suu pannaan jos vastaan tulee samoin ajatteleva koiranulkoiluttaja jonka koira ei olekaan yhtä tottelevainen kuin omasi ja hyökkää koirasi kimppuun?

Vierailija
4/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paljon muitakin asioita joita teet niin kuin huvittaa, välittämättä kanssaihmisistä ja laeista? Mites sitten suu pannaan jos vastaan tulee samoin ajatteleva koiranulkoiluttaja jonka koira ei olekaan yhtä tottelevainen kuin omasi ja hyökkää koirasi kimppuun?

Ei ole ja tämä on yksi harvoista rikkomuksistani. Jos noin ikävästi käy niin se voi käydä aivan koiran ollessa hihnassakin. Itse asiassa niin on käynytkin, tilanteessa missä oma koirani oli hihnassa. Riski on olemassa, en voi tietää totteleeko toisen koira mutta pyrin pitämään omani hallinnassa.

Vierailija
5/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa on ne koirat, jotka tiibetinmastiffin kanssa alkavat rähinöimään. Oma koira on koulutettu ja rauhallinen, ihmisystävällinenkin, ei aloita tappeluita.

Vierailija
6/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja tämä on yksi harvoista rikkomuksistani. Jos noin ikävästi käy niin se voi käydä aivan koiran ollessa hihnassakin. Itse asiassa niin on käynytkin, tilanteessa missä oma koirani oli hihnassa. Riski on olemassa, en voi tietää totteleeko toisen koira mutta pyrin pitämään omani hallinnassa.

Niin, kaivetaanko siinä vaiheessa lakikirja esiin jos koirasi saa tappelun seurauksena eläinlääkäriä vaativia vammoja, tai jos vapaana juokseva koira pureekin sinua?

Vierailija
7/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän pikkuressun joskus päästä vapaana nauttimaan elämästä!

Kauheaa elää koko elämä panta kaulassa, remmiin kytkettynä.

Vierailija
8/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on ne koirat, jotka tiibetinmastiffin kanssa alkavat rähinöimään. Oma koira on koulutettu ja rauhallinen, ihmisystävällinenkin, ei aloita tappeluita.

Mulla on sellainen kokemus että monia koiria oman ison koiran olemus ehkä pelotti ja ne rähisivät, vaikka oma ei edes kiinnittänyt huomiota niihin vaan nuuhkutteli omia juttujaan ja jatkoi matkaa.

Vierailija
9/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se haittaa jos lähelle tulee? Milainen koira sinulla? Oma koira ei ainakaan perusta mitään irtokoirista vaikka lähelle tulevatkin ja katsoo vain hämmästyneenä, jos joku pikkukoira räksyttää. 

Vierailija
10/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taskussa pieni spraymaalipurkki. Kun vapaanajuokseva koira tulee lähelle, värjään sen neonsiniseksi. Omistajat ei pidä tästä, minä kutsun sitä itsepuolustukseksi.

Vierailija
11/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole törmännyt tuollaisiin koiran ulkoiluttajiin ainaskaan lapsena. Lapsena pelkäsin koiria ja varmasti olisin ollut kauhuissani, jos koira olisi tullut iholle.

Enää en pelkää koiria, kun olen totutellut ymmärtämään niitä.

Vierailija
12/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole törmännyt tuollaisiin koiran ulkoiluttajiin ainaskaan lapsena. Lapsena pelkäsin koiria ja varmasti olisin ollut kauhuissani, jos koira olisi tullut iholle.

Enää en pelkää koiria, kun olen totutellut ymmärtämään niitä.

Muistan joskus lapsena oli tosi pelottavaa kun koulumatkan varrella oli pihassa vapaana iso saksanpaimenkoira joka saattoi juosta tielle uhkaavasti haukkuen. Omistaja jopa antoi neuvon, että jos näin käy pitää koiraa huitaista kaulaliinalla tms😳 Ratkaisu ei suinkaan ollut että hän laittaisi sessensä kiinni. Näin siis 80-luvulla, näemmä joillain on vielä yhtä vanhanaikaisia tapoja.

Vierailija
13/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei kiellä jäällä irtipitoa.

Vierailija
14/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus on ihanaa.

Sinä taidat pitää miehesikin talutusnuorassa.

Miksi koira ei saisi jäällä olla vapaana. Lain mukaan saa olla irti jos on omistajan hallittavissa!

Minun koira on, koulutettu "vahtimaan" minua eli emäntäänsä . Koulutettu koira seuraa minun liikkeitäni koko ajan, jos kaadun, koira salamana vieressäni. Jos muutan suuntaa koirakin muuttaa jne.

Mitä ihmettä, koirat on viisaita, ei ne käy toisiin kiinni eivätkä karkaa.

Vierailija
15/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu, että v*tuttaa koirat ja niiden itsekkäät omistajat!

Vierailija
16/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki ei kiellä jäällä irtipitoa.

Kyllä kieltää, koska se koira ei kuitenkaan ole millään tavalla oikeasti hallinnassa.

Vierailija
17/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taskussa pieni spraymaalipurkki. Kun vapaanajuokseva koira tulee lähelle, värjään sen neonsiniseksi. Omistajat ei pidä tästä, minä kutsun sitä itsepuolustukseksi.

Kiitos vinkistä! :)

Vierailija
18/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira on aina auki. Kun joku tulee vastaan, otan vierelle ja ohitetaan. Kiva ohittaa hihnassa räksyttävä piski, kun oma koira kävelee sivuilleen vilkuilematta vieressä. Enemmän ärsyttää ne tyypit jotka jäävät tielle seisomaan ja kuvittelevat, että koirat voisivat "tervehtiä". Eivät voi.

Vierailija
19/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ärsyttää minuakin. Minulla on vähän arka koira, siis muuten normaali ja reipas mutta nähdessään irrallaan juoksevan koiran jähmettyy ja pelkää. Omistajat eivät voi edes käskyttää niitä koiriaan vierelle "ohituksen" ajaksi vaan antavat koiran juosta laajaa ympyrää. Siinä sitten koirapelkoiset ja minun koirani kaltaiset aremmat kärsivät kun ei voi yhtään ajatella muita.

Itsekkin pidin aikoinani berninpaimenkoiraani paljon vapaana. Koira oli hyvin koulutettu ja kulki sivussa vierellä, joten hihna oli lähinnä näön vuoksi. Paikoissa missä ei ollut muita ihmisiä ja eläimiä annoin juosta vapaana, mutta tarvittaessa otin heti viereen ja hihnaan. Ei ole iso homma ja kaikilla parempi mieli.

Vierailija
20/32 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole muita ja pidän irti. Jos joku satunnainen tänne eksyisi niin tottakai koira menee hihnaan. Mun koira ei tule yhtään muiden koirien kanssa toimeen enkä edes mene paikkoihin jossa niihin saattaisi törmätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan