Paras rauhallinen paikka keski-ikäiselle pariskunnalle 50 km Tampereelta
Ajatuksena olisi talo ja isohko tontti, ei ihan asutuskeskuksessa, mutta olis hyvä kun jotain ruokakauppaa olis alle 6 km säteellä. Rannan läheisyys plussaa, ei tarvitse olla rantatontti. Myös rakentaminen on vaihtoehto, jos ei mieleistä taloa muuten löydy. Lapset on aikuisia ja omillaan. Ei ole koskaan seudulla asuttu, mutta miehen työ on viemässä Tampereella ja minä teen töitä kotona.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Pälkäne? Hyvin kaunista seutua ainakin. Sitäkin kannattaa miettiä, että millä kulmalla Tamperetta työpaikka on. Jos joutuu kahdesti päivässä ajamaan ruuhkissa keskustan ohi toiselle puolelle, niin voi rassata.
Tämä. Tamperehan on maa-alueeltaan vähän sellainen vaakasuuntaisen tiimalasin muotoinen (jos Teiskoa ei lasketa mukaan) ja keskusta sijoittuu siihen tiimalasin kapeaan kohtaan kahden järven välissä. Jos sekä asuin- että työpaikka ovat keskustan ulkopuolella, niin niiden olisi paras olla samalla puolella kapeaa kohtaa! Omalla autolla liikkuessa voi tietysti joissain tapauksissa hyödyntää näitä erilaisia pikateitä joita kulkee eri puolilla ympäryskuntia ja joiden kautta pääsee paikasta a paikkaan b kulkematta keskustan kautta, mutta julkista liikennettä näillä reiteillä on huonosti.
Valkeakoskea suosittelen itse. Itä-rajalta tänne kuutisen vuotta sitten muuttaneena olen viihtynyt todella hyvin. Vesistö vieressä, tarpeeksi kauppoja normiarkeen ja Ideaparkkiin ajaa vartissa. Käyn itse Tampereella töissä ja omalla autolla menee puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Lempäälän suunnalta voisi löytyä kivaa aluetta. Myös Ylöjärvellä Lempiäniemi-Kaihari alue on mukavaa seutua. Kangasalaa ja Nokiaa en suosittele.
Mikäs Kangasalassa on vikana? Minusta se on ihana, idyllinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lempäälän suunnalta voisi löytyä kivaa aluetta. Myös Ylöjärvellä Lempiäniemi-Kaihari alue on mukavaa seutua. Kangasalaa ja Nokiaa en suosittele.
Mikäs Kangasalassa on vikana? Minusta se on ihana, idyllinen paikka.
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkyrössä näyttäisi olevan jonkun verran tarjontaa kyllä, se voisi olla vaihtoehto. Ap.
Siellä asuu ihan sekopäistä sakkia. Sisäsiittosia kaikki.
Kalastus, lenkkeily, marjastus, eli aika luontopainotteinen ja ostoslistalla on myös vene, siksi toivotaan että olisi vesistöä lähellä. Kuntosali, mutta se on tarkoitus saada omaan taloon jonkinlaisena miniversiona.