Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voin tehdä kun työpaikallemme tullutta nuorta kaunista naista pilkataan ja kiusataan? (pomo on yksi kiusaajista)

Vierailija
13.02.2021 |

Harmittaa kun tämä ihana kiltti, kaunis ihminen on joka päivä murheen murtama. Pomolle kertominen ei auta, sillä pomo on kiusaaja itse. Esimerkiksi kun tämä nainen kysyi ensimmäisenä työpäivänään miten hänelle tuntematonta kassajärjestelmää käytetään, pomo (nainen, n. 45v) tokaisi "Eikö bimbo oo ennen kassaa käyttänyt, mut kyllähän sen nyt jo päältä näkee" Punaisista silmistä päätellen tämä uusi nainen oli käynyt vessassa itkemässä.

Minä olen aina ollut hänelle mukava ja neuvonut jos hän ei ole tiennyt jotakin. Ruokatunnilla inhottaa kuunnella kuinka hänestä puhutaan pahaa "tuokin on työn saanut tissien avulla" ja muuta. Mitä voin tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pomo on sen kouluttanut, niin tälle uudelle Post it lappu otsaan ja teksti "x koulutti minut".

Vierailija
22/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallistan enemmän yritystä tässä provossa? En millään jaksa uskoa että kukaan pomo näin sanoisi uudelle työntekjälle "Eikö bimbo oo ennen kassaa käyttänyt, mut kyllähän sen nyt jo päältä näkee".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kutsutaan muita bimboiksi päin naamaa.

Vierailija
24/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallistan enemmän yritystä tässä provossa? En millään jaksa uskoa että kukaan pomo näin sanoisi uudelle työntekjälle "Eikö bimbo oo ennen kassaa käyttänyt, mut kyllähän sen nyt jo päältä näkee".

Heh, lähetettiin samaan aikaan viesti samasta asiasta. Itsekään en usko hetkeäkään tähän. Ovatko ihmiset palstalla oikeasti näin naiivin hyväuskoisia?

Vierailija
25/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä silloin nuorena ja nättinä tuli vastaan. Minulla alkoi ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani, 19-vuotiaana vuotaa verta nenästä kesken työpäivän. Silloinen, viisikymppinen pomo sanoi muulle porukalle "kattokaa nyt kun prinsessa hakee huomiota"

Joo, tuon vuodon aiheuttaminen ihan vaan tahdonvoimalla onkin mahdollista.

Vierailija
26/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano niille no teidän on ollut annettava persettä kun naamalla ja pillulla ette olisi päässeet ja räkäinen nauru päälle

Vierailija
27/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kuvausta ja monilla työpaikoilla on ollut jonkin verran kiusaamista, ei enemmistön taholta. Itse en kyllä ole jaksanut ottaa kovin raskaasti sitä jos joku paikalleen jämähtänyt matami on päivitellyt kuinka en viikossa ole oppinut täydellisesti hommaa jota hän on tehnyt 40 vuotta. Surullistahan näissä on enemmän se, että nämä kiusaavat konkarit ei itse asiassa ole kovin hyviä työssään vaikka ovat tehneet sitä koko ikänsä. Ne vanhemmat työntekijät jotka ovat päteviä eivät ole koskaan nälvineet tai kiusanneet

vaan perehdyttäneet työhön. Eivät varsinkaan pilkkaa pinnallisista asioista kuten vaikka siitä, että pienemmän koon työvaatteet istuu paremmin -> "lutkamaisuudesta". Tällä hetkellä teen töitä valitettavasti maailman katkerimman ja häijyimmän naisen työparina ja ottaa se joskus voimille kun toinen koittaa koko ajan jotenkin idioottimaisilla tavoilla nöyryyttää. Älkää huoliko, elokuussa vaihdan maisemaa. Toivottavasti hänen seuraavalla työparillaan on paksu nahka.

Vierailija
28/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydy itse hyvin ja pidä tytön puolia aina kun mahdollista. Kysy tytöltä, tarvitseeko hän apua.

Vierailija
29/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit olla apuna monella tavalla:

- älä mene kiusaajien puolelle

- neuvo häntä tekemään työsuojeluilmoitus. Tuo on todella paha juttu, jos perehdyttäminen on laiminlyöty ja puhuteltu bimboksi.

- ole sinä se, joka lopetat tuon.

- keskustele itse esimiehen kanssa  asiasta, asiallisesti.

Isommissa työpaikoissa on työsuojeluasiamiehiä,  joiden työtä on selvittää tuollaiset asiat.

Vierailija
30/30 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pomo mies vai nainen?

Et sitten aloitusta lukenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän