Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanan hiljainen Helsingin keskusta korona-aikana

Vierailija
13.02.2021 |

Käyn lounaalla Helsingin keskustassa usein, ihanan hiljaista. Kävelen tyhjiä katuja ja nautin kauniista arkkitehtuurista. Lounasravintolassa olen joskus ainoa asiakas herkkujen äärellä. Sopii minulle introvertille. Kevään kuluessa vetäydyn taas omaan lähiööni.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ahdistaa tieto että olemme varmasti törmänneet.

Varsinkin aasialaisturistien poissaolo tekee kaikesta niin suomalaista.

Vierailija
2/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole koronasta, painopiste on siirtynyt Kallio-Vallila-akselille. Täällä sitä hulinaa riittää, tule katsomaan ja kokemaan! Eilisiltana näytti baarit olevan täynnä ja ihmiset ilman maskeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava pitää ap:tä varten lounasravintolaa auki!

Vierailija
4/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mitenkään erikoisen hiljainen ole, toisin kuin viime keväänä.

Vierailija
5/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole koronasta, painopiste on siirtynyt Kallio-Vallila-akselille. Täällä sitä hulinaa riittää, tule katsomaan ja kokemaan! Eilisiltana näytti baarit olevan täynnä ja ihmiset ilman maskeja.

Juuri nyt taidan viihtyä keskustassa. Olen tehnyt hienoja ale-löytöjä design-butiikeista, kun kaupat ammottavat tyhjyyttään.

Todella nautin kauneudesta, jota Helsingin vanha ydinkeskusta tarjoaa. Lisäksi käyn lounaalla huippuravintoloissa, joihin en muuten uskaltautuisi menemään yksin.

Käyn kirkoissa uteliaisuuden vuoksi: turistiaikaan ei tulisi mieleenkään ängetä sinne.

Palaan lähiöön huhti-toukokuussa.

Kuljen vastavirtaan aina.

Vierailija
6/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RavintolaYrittäjä kirjoitti:

Mukava pitää ap:tä varten lounasravintolaa auki!

Viime viikolla oli hyvässä italialaisessa ravintolassa ainoa asiakas. Palvelu ja ruoka oli erinomaista. Istuin läppärin kanssa ikkunapöydässä kaksi tuntia. Tein töitä koneella ja katselin Esplanadin maisemia.

Vierailija
7/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustaa kehitetään vain turisteille ja kesäsesongiksi. Kaupat kun katoaa ja keskusta nuutuu

Joulua ennen yritin etsiä lahjoja keskustasta ja ei löytynyt mitään. Otin metron espooseen kauppakeskukseen.

Vierailija
8/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olette ainoita asiakkaita niin eipä be kuppilat enää ole siellä muutaman kk kuluttua. Paljon on nytkin tyhjänä liiketilaa

Vierailija
9/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn Bulevardi- Esplanadi akselilla. Ensi viikolla taidan pistäytyä kalleissa design-butiikeissa: vain koska on hiljaista. Koskaan muutoin ei tule käytyä siellä. Olen tehnyt ohikulkiessani todella hyviä ostoksia. Yhdessäkin kaupassa myyjä sanoi, että heillä ei käy kukaan vain ohikulkiessaan. Nyt sekin on todistettu: minä käyn.

Vierailija
10/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olette ainoita asiakkaita niin eipä be kuppilat enää ole siellä muutaman kk kuluttua. Paljon on nytkin tyhjänä liiketilaa

Sitten on aika hankkia sieltä liiketilaa.

Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.

Vierailija
11/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappuja tulee luukulle monelle nyt keväällä. Minä en käy kuin ostamassa take away lounasta ja niistä syö 2-3 päivää

Vierailija
12/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei ne tyhjänä tilat täyty kovin nopeasti

Vierailija
13/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappuja tulee luukulle monelle nyt keväällä. Minä en käy kuin ostamassa take away lounasta ja niistä syö 2-3 päivää

Jaahas. Väitän, että ennakoin usein asioita. Vaikka kaupunkien keskustat tyhjenevät ympäri Eurooppaa, sekin trendi varmasti muuttuu. Keskustassa on historia ja kaunis ympäristö, toisin kuin modernissa uudessa kauppakeskuksessa.

Vuokrat taitavat olla vain aika korkeat keskustassa. Sinne pitäisi saada enemmän taidetta ja design-kauppoja. Gallerioita ym. Onhan siellä nytkin paljon erilaisia käsityöläismarkkinoita.

Bulkkitavaralla keskusta ei pysty kilpailemaan.

Mutta miten sen toteuttaa, että kun vuokrat ovat kalliita. Luonnollinen seuraus kävijämäärän vähenemisestä on hetkellinen tyhjentyminen ja hintojen lasku.

Vierailija
14/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki voisi perustaa ja rahoittaa Bulevardille enemmän taidetapahtumia: konsertteja ja avoimia työhuonegallerioita ym.

Pankit ja muut suljetut laitokset voisivat muuttaa kalasatamiin.

Käytäntö on tietysti eri asia, miten kalliit vanhat rakennukset saadaan vallattua kulttuurin käyttöön.

Vierailija
15/15 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika miljoonia on mennyt sinne ja tänne. Eiköhän muutama kymmenen miljoonaa löytyisi myös Helsingin keskustan luovuuden kehittämiseksi.

Teema voisi olla : Luovuus, taide ja lapset ydinkeskustaan.

(Poies aikuisten pönötyskeskusta).

Luovuudessa on kuitenkin taloudenkin veturi pitkällä tähtäimellä.