Mies – ole mies, äläkä tahdoton lapatossu!
Mies oli karismaattinen, älykäs ja kiinnostava. Hän pyysi minua illalliselle kivaan ravintolaan. Kaikki hyvin tähän mennessä. Mutta kun tarjoilija toi laskun, mies ei ottanutkaan sitä hoidettavakseen vaan sanoi, että hän maksaa puolet ja minä puolet. Eikä siinä vielä kaikki: mies muistutti, että minullahan on pressikortti, jolla sai ruoan hinnasta puolet alennusta.
Olin tukehtua jälkiruokakahviini. Jos mies itse pyytää minut ensimmäisille treffeille, oletan ilman muuta, että hän maksaa viulut. Maksan itse mielelläni myöhemmin, mutta taivaan tähden, kutsujan kuuluu maksaa ensimmäinen ravintolalasku, eikä nillittää parista pennosesta. Turha edes sanoa: siitä ei tullut vuosisadan rakkaustarinaa.
Katsoin viikonloppuna Harrison Fordin ikivanhoja Indiana Joneseja. Professori Jones on maskuliinisuuden huipentuma: huippuälykäs arkeologi, joka taistelee yläkroppa paljaana pahiksia vastaan ja lassoaa naisia piiskallaan syleilyynsä. Täydellinen mies, siis.
Mutta nykyään tuollaisia elokuvia tuskin enää tehtäisiin, sillä naisten ja miesten “representaatiot” ovat niissä liian stereotyyppisiä ja Indiana Jones liian “toksisen maskuliininen”.
Valkoinen heteromies, joka tappaa vinon pinon pahiksia, viettelee satunnaisia naisia ja heittelee härskejä vitsejä, on kaikkea, mitä radikaalifeministit haluavat poistaa julkiselta areenalta.
Ja toden totta: ohjaaja Steven Spielberg onkin jo väläyttänyt, että Indiana Jones voi tulevaisuudessa olla nainen, Indiana Joan.
Nykyajan miessankarin pitäisi puhua vuolaasti tunteistaan, kyynelehtiä soijalattensa ääressä ja pohtia Rennossa feministiryhmässä, kuinka hän itse voisi synnyttää.
Samaan aikaan, kun teemme parhaamme emaskuloidaksemme miehet, ihmettelemme, miksi syntyvyys laskee.
Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta suurin osa tuntemistani naisista haluaa sänkyynsä miehen, ei henkisesti kastroitua tossukkaa. Vaikka he eivät sitä edes myöntäisi ääneen, useimmat heteronaiset haluavat itselleen mieluummin maskuliinisen alfauroksen kuin heikkouttaan kitisevän lapatossun.
Onko mitään vähemmän kiihottavaa kuin feministiblogiin sukupuolihäpeäänsä purkava betamies? En keksi. Ehkä Homer Simpson.
Seksologi ja psykoterapeutti Heidi Valasti kirjoitti aiheesta Hesarissa tällä viikolla paljon huomiota saaneessa mielipidetekstissään. Hänen mukaansa naiset kontrolloivat miehiä vauvasta vaariin, ja tämän takia miehet eivät enää halua tehdä lapsia. Valasti voi olla osin oikeassakin. Kyllä kai siinä seksihalut menevät keneltä tahansa, jos koko ikänsä kuulee olevansa väärällä tavalla mies.
Olen lopen kyllästynyt siihen, että miehisyyttä ei käsitellä enää juuri muuten kuin feminismin tai toksisuuden kautta. Viimeksi sunnuntaina Yle päästi ääneen kolme feministiä, jotka kertoivat, kuinka he kasvattavat pojistaan onnellisia. Jutussa puhuttiin toksisesta maskuliinisuudesta ja myrkyllisen maskuliinisuuden malleista, joihin lapsi törmää jo päiväkodissa. Suurin osa jutusta oli yleispätevää kasvatusfilosofiaa, mutta miksi ihmeessä se pitää kieputtaa feministisen ideologian kautta? Mihin normaalissa, hyvässä kasvatuksessa tarvitaan jotain ismejä?
Ja miksi maskuliinisuudesta on tullut kirosana, jota yritetään padota tarmokkaammin kuin Kiinassa riehuvaa koronavirusta?
Viime vuonna psykologiseura American Psychological Association esimerkiksi julisti raportissaan, että “perinteinen maskuliinisuus on haitallista pojille ja miehille”. APA väitti, että miehisyyteen liitetyt piirteet kuten stoalaisuus, kilpailullisuus, suorittaminen ja dominanssi ovat haitallisia.
Käytännössä järjestö siis väitti, että on väärin olla maskuliininen mies.
Mitä järjetöntä huttua!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab2389aa-c6fb-4e89-8ccf-ded378f06602
mies53v
Kommentit (34)
Ota aasialainen nainen itsellesi. Aasialaiset naiset ovat naisellisia ja hyvin femiinisiä, mikä luo suomalaisissa miehissä suojeluvietin heitä kohtaan. Silloin ei paljon laskujen puolittamista mietitä. Suomalainen nainen ei saa enää samaa reaktiota aikaiseksi suomalaisessa miehessä.
Se ongelma tässä on liian ison osan lohkareen elämää haluaminen omaan napaan ainoastaan katsoen.
Miesten ollessa maskuliinisia ja maksajia tarkottaisi luopumista myös siitä että naiset esim saisi asioita tai odottaa ns aikuisuuteen ennen naimisiin menoa.
Olen 100% varma että tämän artikkelin puolesta puhujat ovat toisella puolella kun nainen ollaan evätty osallistumatta armeijaan tai joku mies valittu arvokkaasen työpaikkaan naisen sijasta jolla parempi pätevyys. Itkemässä sitä feminismiä silloin.
Ja tämän artikellin puolesta olevat on myös shokissa jos kuulee 14 vuotiaan tytön olevan jo vaimo tuossa iässä.
Ehkä Suomessa noin. Asun ulkomailla ja täällä miehet on yleensä sellaisia mitä toivot mutta asialla on erittäin vakava kääntöpuoli. Jos et menekään joka asiassa miehen mukaan niin mukaan tulee henkinen väkivalta, kiristys, uhkailu, fyysinenkin välivalta ja erotessasi joudut pelkäämään vainoamista. Tämä on liiankin yleistä. Jos kiinnostaa niin tervetuloa vaan kokeilemaan :D
Mä oon sillai pragmaattinen, että haluan miehen, josta on hyötyä myös arjessa, niin kuin minusta on hyötyä hänelle. Kovin fyysinen tyyppi on aika tarpeeton, koska ei nykyelämässä ole kaiheesti fyysisesti vaativia hommia, joists en itse selviäisi. Maksajaa en tartte, koska käyn töissä ja tienaan ihan kivasti. Seksissä tykkään hellyydestä ja läheisyydestä, en kovin machoista otteista. Eniten tarviin kumppanuutta: että on kiva ihminen jonka kanssa jutella ja harrastaa, joka osallistuu kotitalouden pyörittämiseen ja lastenhoitoon että molemmat voi käydä täysipainoisesti töissä ja nauttia arkuelämästä, jonka kanssa asiat toimii niin että on molemminpuolista tukea elämän karikoissa.
Kannattaa muistaa : Kenen leipää syöt sen lauluja laulat! -nainen
Miten en taaskaan jaksanut yllättyä tästä ulostulosta? Joo, syntyvyyden lasku onkin siitä kiinni ettei mies pääse enää putsattavaksi 5/5 👏🙄
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Suomessa noin. Asun ulkomailla ja täällä miehet on yleensä sellaisia mitä toivot mutta asialla on erittäin vakava kääntöpuoli. Jos et menekään joka asiassa miehen mukaan niin mukaan tulee henkinen väkivalta, kiristys, uhkailu, fyysinenkin välivalta ja erotessasi joudut pelkäämään vainoamista. Tämä on liiankin yleistä. Jos kiinnostaa niin tervetuloa vaan kokeilemaan :D
Täällä sama. Mies vie, nainen uhrautuu. Arki rullaa miehen mukaan ja ruuan on oltava ajallaan valmiina. Lasten saamisen jälkeenkin rouva pitää säilyä eheänä.
Ps. Asun alueella missä on paljon kotirouvia-/kotiäitejä. Mä en siis ite ole suhteessa.
Ap on allekirjoituksestaan päätellen 53-vuotias mies. Ole hyvä äläkä kuvittele tietäväsi millaisia miehiä naiset hakevat. Sinun kriteerisi homoseuralaiselle ovat mitä ovat, älä puhu muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on allekirjoituksestaan päätellen 53-vuotias mies. Ole hyvä äläkä kuvittele tietäväsi millaisia miehiä naiset hakevat. Sinun kriteerisi homoseuralaiselle ovat mitä ovat, älä puhu muiden puolesta.
Täällä käy paljon kaapissa olevia miehiä 👀
Herkät miehet on parasta<3 Voi olla sekä herkkä että maskuliinen samaan aikaan, ajatella...
Ja sit nää alfat saa kaveriksi veteliä pieruja : )))
Minä tykkään vain miehistä, jotka tekevät mitä minä sanon.
Miehellä ja naisella nyt vaan tuppaa olemaan biologisia eroavaisuuksia ja se yritetään kieltää.
Työntäkää puheet toksisesta maskuliinisuudesta sanonko minne?
"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, weak men create hard times."
- G. Michael Hopf
Odotan vaikeita aikoja jolloin ei ole enää mahdollisuutta murehtia turhanpäiväisyyksiä. Ihmisillä on nykyisin liian helppoa ja liikaa aikaa...
Homer on Alfa ja äijä!