Miten te voimaannutte?
Ihan asiallisesti mietin, että mitkä asiat te toiset koette voimaannuttaviksi?
Mä voimaannun tekemällä käsitöitä ja opettelemalla uusia tekniikoita. Seuraavaksi haluan opetella käyttämään neulakinnastekniikkaa, koska se on historiallinen tekniikka, jota ei hirveästi enää käytetä ja minusta tuntuu, että jatkan suomalaista käsityöperinnettä opettelemalla sen.
Toinen tapa voimaantua on insinööriopinnot. Haluan ymmärtää paremmin tekniikkaa ja miten maailma toimii. Haluaisin pystyä suunnittelemaan tietyn osan omasta talostani.
Kommentit (31)
Kaverin salarakas sairastui kuppakoronaan. Varmaankin tosi kauhea tauti. Mikä sukupuolitaudin/koronan risteytys? Törkeää menoa. Lemppasin kaverini, kun kaveri näköjään pitää haaremia. Miehistä ei ole mihinkään.
Minä voimaannun kun kävelen tai hiihdän metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voimaannutte?
Siten, että työskentelen pitkäjänteisesti jonkin asian eteen ja aikanaan saavutan sen.
Tai siten, että teen jotakin minulle erittäin vaikeaa ja onnistun.
Yleensäkin ainoastaan teot toimivat minulle, kaikki tunnefiilistely osastolta "olen niin mahtava/kaunis/ihana" on aivan tyhjää kattilan paukutusta.
Opiskelen vierasta kieltä, josta mulla on kunnianhimoiset tavoitteet.
Myös kuntoilunjälkeinen fiilis voimaannuttaa.
Reipas siivousurakka, jossa saa kyytiä sekä kaakelit ja komerot. kaupasta pirteä tulppaanikimppu pöydälle.
"valohoito" hohtavilla hangilla piristää kaamoksen jälkeen.
Heilutan kulliani 80-luvun hard rockin tahdissa.
M32
Luonto ja liikunta. Myös luontoilmiöt, kuten kova pakkanen, lumimyrsky, ukkonen, tuuli tai rankkasade on mulle voimaannuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Heilutan kulliani 80-luvun hard rockin tahdissa.
M32
Mietin pitkään, että miten minä oikein voimaannun, mutta edellä mainitusta muistin, että hauiskäännöt alasti peilin edessä kyllä aiheuttavat mukavan egobuustin.
Tässä vielä hyvä voimaantumisbiisi kaikille miehille:
M32
Siten, että en nuole persettä, mutta pysyn asiallisena ja yritän olla ystävällinen vaikka välillä tuntuu itse tulleensa väärin kohdelluksi. Se on iän tulosta. Nuorilla tätä ei välttämättä ole. Ei kaikilla vanhemmillakaan.
Inhoan sanaa voimaannuttaminen.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f68dd1b0-1b8e-43f2-bf4d-d4ac8…
Näin harrastus voi lisätä älykkyysosamäärää
1. Instrumentin soittaminen: 9,71 prosenttia
2. Neulominen: 9,68 prosenttia
3. Liikunta: 7,37 prosenttia
4. Lukeminen: 7,07 prosenttia
5. Meditaatio (pilates, jooga, hengitysharjoitukset) harrastaminen: 6,38 prosenttia
6. Uuden kielen opiskeleminen: 5,88 prosenttia
7. Puutarhanhoito: 5,10 prosenttia
8. Videopelit verkossa: 4,81 prosenttia
9. Videoiden tekeminen ja editointi: 4,26 prosettia
10. Uusien reseptien kokeilu ainakin kerran viikossa: 4,71 prosenttia
Tykkään enemmän sanasta älykkyyttä ja vireyttä lisäävistä harrastuksista.
Yllätys oli että neulominen on kärkipäässä ja puutarhanhoito loppupäässä. Selittääkö se että neulominen on vaativampaa kuin puutarhan hoitaminen. Ei neulominenkaan kehitä jos sitä samaa mallia neuloo koko ajan eikä opettele mitään uutta. Pelkkä puutarhan hoitaminen ei nyt kovin ole vaativaa mutta erilaisten kasvien kasvattaminen erilaisissa ilmasto olosuhteissa ei nyt ihan helppoakaan ole. Sääolot ja maaperä vaikuttaa merkittävästi. Eikä joka kesä saa välttämättä samoja yrttejäkään onnistumaan samalla lailla. Sääolosuhteet vaikuttavat kaikkein eniten. Hedelmäpuiden sato vaihtelee joka kesä ja joku kasvi voi olla lepotilassa koko kesän ja puhjeta vasta toisena tai kolmantena kesänä kasvamaan.
En viitsi sanoa kun sitä pidettäisiin trollaamisena tai muuten vaan sairaana ja epämiellyttävänä.