Julkinen kosinta. Mitä mieltä siitä?
Sanon vaan, että yhdenlaista teatteria ja huomion hakua. Ne liitot narisee jo ennen sinettiään.
Kommentit (26)
En missään nimessä haluaisi julkista kosintaa. Miten siinä edes voi kieltäytyä nolaamatta toista?
Ymmärrän sen silloin jos kosittava on vihjaillut siihen suuntaan, eli kosija tietää että juuri tätä halutaan.
Voisin tykätä, jos olisi tyylikkäästi järjestetty.
Teinimeininkiä. Haluaisin kuulla yhdenkin järkevän perustelun julkiselle kosinnalle. Huomionhakua se on.
Ei kiitos julkista kosintaa. Teatterin makua ja jotenkin tulee sellainen mielikuva, että siinä kosija haluaa antaa itsestään romanttisen ja ihailtavan kuvan. Suhde ja ennen kaikkea sen toisen osapuolen fiilikset ovat toissijaisia.
Törkeä temppu ellei tosiaan ole jo varmaa että naimisiin tässä ollaan päätymässä.
Jos kosittava kieltäytyy, niin vaihtoehdot on joko nolata mies julkisesti tai vastata myöntävästi ja yksityisesti sitten perua se.
Ei missään tapauksessa minun juttu.
Henkilökohtaisesti pidän kosinta turhana, naimisiin menosta voidaan hyvin sopia keskustellen, molempia osapuolia kuunnellen, ei siihen ulkopuolisia tarvita. En ota muihinkaan isoihin neuvotteluihin ulkopuolisia mukaan. Jos joku toinen kaipaa perinteistä kosintaa ja krumeluureja, ok, ei se minua haittaa. Jokainen tyylillään.
Ei ikinä. Jos sellainen olisi tullut, niin olisin kadonnut paikalta. Julkinen kosinta olisi hyvin kiusallista ja osoittaisi, että toinen ei tunne minua ollenkaan.
Typerää, koska siinä tulee toiselle todella suuri kynnys kieltäytyä. Onhan niitäkin tapauksia, jossa siinä tilanteessa on hyväksytty, mutta heti kun ollaan kahdestaan niin on kieltäydytty ja jopa erottu. Tuo toimii ainoastaan jos molemmat tietävät asiasta, mutta silloin se toki on näyttämisenhalua.
Ei hyvä idea, jos ei tiedä varmasti toisen haluavan sellaista kosintaa.
Toimii vain jos kosittava osapuoli on itse ilmaissut aikaisemmin halukkuutensa avioliittoon. Julkinen kosinta voi aiheuttaa paineita suostua, vaikkei halua. On myös vähän juustoista mutta ihan sama, saavatpahan kivan tarinan
Mun mies teki aikoinaan julkisen kosinnan ja paniikissa vastasin ei. Oli vähällä mennä koko suhde poikki sen takia. Mutta jatkettiin kuitenkin ja myöhemmin tuli intiimimpi kosinta ja naimisiin päästiin.
Jos järjestää julkisen kosinnan, pitää olla valmis eroamaan julkisesti.
"Tinka Marjaana Töppönen, haluatko alkaa minun ex-vaimokseni?"
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa minun juttu.
Henkilökohtaisesti pidän kosinta turhana, naimisiin menosta voidaan hyvin sopia keskustellen, molempia osapuolia kuunnellen, ei siihen ulkopuolisia tarvita. En ota muihinkaan isoihin neuvotteluihin ulkopuolisia mukaan. Jos joku toinen kaipaa perinteistä kosintaa ja krumeluureja, ok, ei se minua haittaa. Jokainen tyylillään.
Anteeksi mutta kenen kosinnassa on _ulkopuolisia_ mukana neuvottelemassa? En ole koskaan kuullut että kosinta olisi tapahtunut jonkinlaisen välittäjän/erotuomarin läsnäollessa :D.
Toisekseen, se yhdessä keskustelukin on kosinta, koska siinä jotenkin jompikumpi sanoo että mentäiskö naimisiin. Se on se kosinta. Ei se mitään teatteria tarkoita.
Tapahtuman ulkopuolisena katselijana se on minusta lapsellista ja huomionhakuista. Eihän se ketään muuta kiinnosta, kuin paria itseään :D Jotkut parit ei ehkä tajua, että heidän naimisiin menonsa ei ole muiden elämän keskipiste. Kuvitellaan, että häät olisivat kaikkien vieraiden vuoden kohokohta ja heidän naimakauppansa suurinpiirtein valtakunnallinen uutinen.
Ihan kusipäistä.