Fuengirolassa asumisesta, kertokaa!
Maaliskuun lopulla aloitan siellä työt, etänä teen suomeen. Suunnitelmissa olisi asua siellä vuoden 2021 loppuun. Kokemuksia kaipailen, kertoisitteko?
Kommentit (132)
Hyvä kysymys sulta aloittaja. Olen asunut täällä rannikolla kymmenen vuotta. Pääosin ihan mukavaa, paitsi talvikuukaudet. Ruoka ja ulkona syöminen on edullista, ja liikunnalliselle hyvät mahdollisuudet ulkoiluun ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sieltä pitää tehdä etätöitä suomeen?
Puhelinmyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen siis Suomalaisessa yrityksessä, ja sain mahdollisuuden tehdä etänä vajaan vuoden verran työni. Siksi päätin muuttaa Espanjaan hetkeksi, kun siihen avautui hyvä sauma.
Aloittajalle kysymys, minne muutat Fuengirolassa? Asuinpaikoissa melko isojakin eroja.
Kuulostaa ihanalta. Olen ihan kyllästynyt Suomeen. Pitäis varmaan itsekin hakea ulkomaille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys sulta aloittaja. Olen asunut täällä rannikolla kymmenen vuotta. Pääosin ihan mukavaa, paitsi talvikuukaudet. Ruoka ja ulkona syöminen on edullista, ja liikunnalliselle hyvät mahdollisuudet ulkoiluun ympäri vuoden.
Talvella onkin tosi ankeaa. Muttan talveksi aina Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle kysymys, minne muutat Fuengirolassa? Asuinpaikoissa melko isojakin eroja.
Olen siinä käsityksessä, että asuntoja tällä hetkellä paljon vapaana, eli et valinnanvaraa olisi. Menen ensin hotelliin, ja valitsen asunnon paikan päältä. Olen miettinyt Fugen keskustaa tai Los Bolichesia. T.Aloittaja
Kyllähän noita lähtijöitä on ollut tuhansia! Lehtijuttuja tehty vaikka miten paljon!
Toiset tykkää ja toiset ei.
Tuttavaperhe muutti sinne 3 lapsensa kans. Lapset kouluun ja vanhemmat alkoi eleleen siellä sitten, rahaa oli senverran ettei töihin menneet kumpikssn. Vaimo ollut aina kotirouvana ja mies teki bisnestä välillä.
Tulivat vajaan vuoden kuluttua takaisin kun ei lähtenyt viihtyminen käyntiin. Elämä oli pelkkää lasten kouluunviemistä ja siinäpä se. Vanhemmat ei löytäneet ystäviä, ei tekemistä, ei mitään verkostoja, ei mitään. Pelkkä auringonpaiste ei riitä, taikka ihastella halpaa ruokaa. Pitää olla jotain muutakin.
Monella menee aika kosteaksi oleminen. On jo suomessa eletty ”aktiivista ja sosiaalista” elämää eli viiniä ja olutta juotu. Sitten espanjan hintoihin ja paljon vapaa-aikaa, menee juomiseksi.
Vuokrasin kerran asunnon siitä suomalaisten kylästä. Oli kyllä lähibaarissa täysin läpimarnoituja entisiä pikkukuntien opettajia, virkamiehiä, muita keskiluokkaisia herroja, kaikki yhtä romuna.
Fugen keskusta vois olla varteenotettava vaihtis. Asuin joitain vuosia sitten Los Bolichessa, ja siellä on se baariporukka jotka nuokkuu paikallisissa juottoloissa halvan oluen perässä. Yksinäisiä suomaisia joiden ainoat kontaktit on nämä muut samankaltaiset pubiruusut. Suurin osa suomalaisista kuitenkin ihan tavallisia työssäkäyviä, joita ei näy nuokkumassa baareissa. Hyvät saumat liikuntaan, ja upeita maisemia ja paikkoja kun lähtee vähän kauemmas siitä Paseolta. Mene ja kokeile, saatat jäädä asustelemaan sinne useammaksikin vuodeksi.
Minkä tyyppistä puhelintyötä ja paljonko sinulle maksetaan? Harkitsen lähtemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita lähtijöitä on ollut tuhansia! Lehtijuttuja tehty vaikka miten paljon!
Toiset tykkää ja toiset ei.
Tuttavaperhe muutti sinne 3 lapsensa kans. Lapset kouluun ja vanhemmat alkoi eleleen siellä sitten, rahaa oli senverran ettei töihin menneet kumpikssn. Vaimo ollut aina kotirouvana ja mies teki bisnestä välillä.
Tulivat vajaan vuoden kuluttua takaisin kun ei lähtenyt viihtyminen käyntiin. Elämä oli pelkkää lasten kouluunviemistä ja siinäpä se. Vanhemmat ei löytäneet ystäviä, ei tekemistä, ei mitään verkostoja, ei mitään. Pelkkä auringonpaiste ei riitä, taikka ihastella halpaa ruokaa. Pitää olla jotain muutakin.Monella menee aika kosteaksi oleminen. On jo suomessa eletty ”aktiivista ja sosiaalista” elämää eli viiniä ja olutta juotu. Sitten espanjan hintoihin ja paljon vapaa-aikaa, menee juomiseksi.
Vuokrasin kerran asunnon siitä suomalaisten kylästä. Oli kyllä lähibaarissa täysin läpimarnoituja entisiä pikkukuntien opettajia, virkamiehiä, muita keskiluokkaisia herroja, kaikki yhtä romuna.
Huomasin saman ilmiön. Mutta tosiaan useimmiten nämä juopohkot ihmiset olivat yksinäisiä, ja yksin asuvia suomesta muuttaneita. Mutta harrastusten kautta saa kyllä mukavia ystäviä, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppistä puhelintyötä ja paljonko sinulle maksetaan? Harkitsen lähtemistä.
En tee puhelintyötä. Työskentelen asiantuntijatehtävässä, ja tälläkin hetkellä tehnyt pitkään jo kotoa käsin etänä työni koronan vuoksi. Siksi haluan katsoa tämän Espanja-kortin läpi.
Eläkkeellä oleva äitini vietti siellä talven, ja ei tykännyt. Hän väsyi nopeasti samoihin seurapiireihin, alkoholilla läträämiseen ja juoruiluun. Oli kuulemma liikaa suomalaisia ja ilmeisesti eläkeläisrouvat tappeli siellä samoista miehistä.
Komppaan kyllä maisemanvaihtoa Espanjaan, saat ihania uusia kokemuksia. Äläkä säikähdä näitä juttuja suomijuopoista, niitä on vaan siinä pienellä alueella, eivätkä ole häiriöksi kenellekään. Yksinäisiä ihmisiä, jotka käyvät samoissa baareissa että saavat juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä oleva äitini vietti siellä talven, ja ei tykännyt. Hän väsyi nopeasti samoihin seurapiireihin, alkoholilla läträämiseen ja juoruiluun. Oli kuulemma liikaa suomalaisia ja ilmeisesti eläkeläisrouvat tappeli siellä samoista miehistä.
Rannikko on iso paikka, pakkoko se on ängetä itsensä sinne Los B.n alueelle? Vaikka kyllä sielläkin ihan tavallista porukkaa asui, nämä juopot vaan näkyvät sillä alueella niin isosti, koska päivittäin kuluttavat iltansa terasseilla. Usealla suomalaisella baaripirkolla ja -penalla näkyi olevan myös koira mukanaan, jotka sitten saivat nekin viettää aikansa näissä valitettavissa örvellysporukoissa. Se oli ainoa asia, mikä kävi minulla sääliksi.
Katso että lähdet matkaan statuksella lähetetty työntekijä, että pysyt vero- ja sos.kuluvelvollisena varmasti vain Suomeen.
Etätyöstä helposti ajatellaan, että samahan se on missä sitä tekee, mutta ei se ole ihan niin. Olin itse vuoden Fugessa perheen kanssa toiminimiyrittäjänä - työni kulkevat läppärissä minne vain. Hankin itselleni lähetetyn yrittäjän luvan, sillä varmistin että koko perhe kuului oleskelun ajan Suomen sos.turvaan eikä Espanjan verottaja kysellyt yritykseltäni veroa.
Lähetetty työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Katso että lähdet matkaan statuksella lähetetty työntekijä, että pysyt vero- ja sos.kuluvelvollisena varmasti vain Suomeen.
Etätyöstä helposti ajatellaan, että samahan se on missä sitä tekee, mutta ei se ole ihan niin. Olin itse vuoden Fugessa perheen kanssa toiminimiyrittäjänä - työni kulkevat läppärissä minne vain. Hankin itselleni lähetetyn yrittäjän luvan, sillä varmistin että koko perhe kuului oleskelun ajan Suomen sos.turvaan eikä Espanjan verottaja kysellyt yritykseltäni veroa.
Lähetetty työntekijä
Äh, tuli huono linkki, tuo koskee muualta Suomeen tuloa. Mutta tsekkaa tämä lähetetty työntekijä -asia kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetetty työntekijä
Äh, tuli huono linkki, tuo koskee muualta Suomeen tuloa. Mutta tsekkaa tämä lähetetty työntekijä -asia kohdallasi.
Kiitoksia, tämä onkin jo hoidossa.
Varmaan mukava muuttaa tuonne känniläisten sekaan.
Espanja on niin tylsä maa ettei siellä kestä selvinpäin.