1.5 vuotias ei söisi oikein mitään
Syöminen ollut alusta asti hänellä hankalaa. Poskihampaita on 2 alhaalla (yksi mol. puolin) samoin ylhäällä. Pureminen on heikohkoa. Natustelee hitaasti ja usein sylkee lopulta suustaan tai kakoo ja oksentaa.
Nyt on puurolakossa. Millä korvaisin puuron kun leipääkään ei vielä oikein saa pureskeltua? Eri puuroja olen kokeillut. Muutaman lusikallisen saan huijattua, ja sitten - OKSENTAA.
Ruokina syö kasvissoseita ja 8kk soseita. Kotiruokia tarjoan kokeilun vuoksi - mutta sylkee ne suustaan. Tai oksentaa.
Onko tässä mitään toivoa? Onko kenelläkään muulla tämä syöminen yhtä taistelua ja viihdyttämistä? Ja silti huonoin tuloksin?
Kommentit (4)
Poika nyt 1v2kk ja lusikkalakkoja takana vaikka kuinka monta. Sormiruokaa menee, lusikalla vain jogurttia. Lääkärissä ollaan aina välillä käyty, mutta täysin terve poika kyseessä. Oma tahto vain on kova.
Meilläkään ei siis puuroa syödä, vaan sen sijaan leipää. Leipä kannattaa paahtaa ja laittaa margariinia päälle. Silloin siitä tulee pehmeää ja kosteaa, joka on helppo syödä ilman suurta pureskelemista. Tämä toimii meillä.
Tsemppiä!
Meillä ei ongelmaa puuron kanssa. Iltaisin olen kuitenkin puuron sijalla antanut Weetabixia. Vaihtelu virkistää :-).
Poika tykkää ihan " kybällä" ja ihan kiva vaihtoehto. Saa myös sen maitoannoksen sen mukana :-). Plus aina välillä " kiire" , eli ei ehdi keittelee ja jäähdyttelemään.
Nyt olen myös ajatellut, että tämän helteen keskellä on mukava varmasti saada viileätä suuhun.
ja aina ollut huono syömään. Lusikkalakossa nyt kaksi viikkoa, viikonloppuna meni muutama desi, lakko jatkuu tänään. Ja äiti hakkaa päätä seinään. Sormiruokaa kelpaa kans täällä mutta sitä ei paljon mene, meillä myös oksentaa herkästi ja toisekseen rajoituksena ruoka-aineallergiat mm. maito, soija, muna jne. Pienikokoinen ja pieniruokainen on, ja muuten meillä meniskin kivasti mutta noi syömiset........)/#)(/#!)!=/#)U/#&!/%&" /!!!!!!!!!!!!!
Voimakas oma tahto on kans ja kun ei syö, ei syö. Vaikka kaikki mahdollinen on kokeiltu. Nyt on tosin kahden viikon sisään puhjennut kaksi hammasta ja kolmas puhkeemassa, todella TOIVON että kun ovat läpi, edes hiukan helpottaisi.............
baby ja poika 1v
Tyttö on nyt 1v 2kk ja ruoka ei yleensä maistu...Ei mulla ole paljon neuvoja, mutta sympatiaa rutkasti. Minusta on välillä ollut todella ahdistavaa tämän syömisen kanssa tappelu. Koko ajan on huoli, että saako pikkuinen tarpeeksi ravintoa. Me ollaan käyty lääkärillä ja ravitsemusterapeutilla ja saatu sieltä jotain vinkkejä. Kai se on vaan hyväksyttävä, että meidän pikkuneiti on pieniruokainen ronkeli...
Siihen puuroasiaan, meilläkään ei puuro maistu. Nyt on kokeiltu antaa erilaisia muroja maidon kanssa.