Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petaatteko sängyn joka aamu?

Vierailija
11.02.2021 |

Meillä on kyllä hienot viritelmät sängyn päälle, päivänpeitot ja koristetyynyt. Mutta aamut ovat niin kiireisiä, että unohtuu useimmiten. Viikonloppuisin useimmiten tulee laitettua.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytännössä koskaan. Minulla ja miehelläni on kirjoittamaton sääntö, että se joka nousee sängystä myöhemmin, petaa sängyn. Ja koska nousen aina ennen miestäni, petaaminen jää hänelle. Itse kyllä vaihdan lakanat viikonloppuisin. Silloin, kun asuin yksin, levitin vain peiton sängyn päälle, enkä tehnyt sitäkään aina. Sängyn petaaminen on aina ollut itselle vähän vieras juttu, vaikka järkeväähän se on. Muuten olen kyllä oikein siisti. 

Vierailija
2/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina.

Vierailija
4/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyä ei tarvitse mitenkään erityisesti pedata. Sen kun vetää paripeiton suoraksi ja laittaa tyynyt pääpuoleen.

Vierailija
5/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaaminen aamulla on järjestäyneen elintavan peruspilari.

Asiaa on tutkittu ja muun muassa kaikki maailman armeijat joilla on kasarmiolosuhteet noudattavat tätä tarkasti.

Planeetan tehokkaimmilta väkivaltakoneistoilta voi ottaa siviiliin soveltuvia ratkaisuja.

Vierailija
6/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sängyn jäähtyä kunnolla ennen petaamista, mies hikoilee aika herkästi... Pakko päiväpetto on kuitenkin jossain välissä laittaa, kun kissa tykkää sängyssä maata päivisin.

Vierailija
7/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan. Joka aamu aamupalan jälkeen kun petivaatteet ovat hetken tuulettuneet (avaan ranskalaisen parvekkeen makkarissa noustuani). Minusta sileät lakanat ovat arjen luksusta ja vaihdan lakanat vähintään kerran viikossa. En käytä päiväpeittoa koska olen laiska, mutta suoristan aluslakanan kireälle, laitan peitot kivasti, pöyhin tyynyt ja laitan ne kauniisti.

Vierailija
8/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan sängyn jäähtyä kunnolla ennen petaamista, mies hikoilee aika herkästi... Pakko päiväpetto on kuitenkin jossain välissä laittaa, kun kissa tykkää sängyssä maata päivisin.

Lakanat ovat aina hieman kosteat kun on noustu sängystä. Olisi hyvä antaa tuon kosteuden haihtua jonkin aikaa ennen sängyn petaamista. Haittapuoli : lakanoille putoaa ilmasta pölyä, herkkä iho tunnistaa tämän ärsytyksenä.

Vierailija
9/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo petaan. Kestää hommana ehkä 2 min.

Vierailija
10/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa, ei ole aikaa sellaiseen. Petaan sitten iltapäivällä jos on tarpeen, aina ei jaksa. Viikonloppuisin tulee kyllä yleensä pedattua.

Vierailija
11/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis mä olen miettiny tota hommaa. Eihän sitä sinkkuna jaksa mutta jos löytäiisi muijan. Ja kyllähän tosssakin on ajatus takana vaikka turhalta tuntuuu sinälllään ajatuksena se etttä kehittää varmaan jotain selllaista aivojen aluetta rutiineille ja yleensäkkin ympäristön kunnossapito ja ihan nämä peruasiat elämässsä että eli on terve ja tunnolllinen, osa yhteiskuntaaa.

Vierailija
12/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole niin kiire ettei ehtisi. 

Meillä ei ole päiväpeittoa vaan tuplatäkki joka riittää hyvin. 

Vierailija
13/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jos ehdin, tai sitten myöhemmin päivällä. Kahdet kivat lakanat löytyy ja tuplatäkki, niin ei tarvitse päiväpeittoa. Heitän päälle pari isoa yksiväristä tyynyä, niin näyttää viimeistellymältä.

Vierailija
14/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis mä olen miettiny tota hommaa. Eihän sitä sinkkuna jaksa mutta jos löytäiisi muijan. Ja kyllähän tosssakin on ajatus takana vaikka turhalta tuntuuu sinälllään ajatuksena se etttä kehittää varmaan jotain selllaista aivojen aluetta rutiineille ja yleensäkkin ympäristön kunnossapito ja ihan nämä peruasiat elämässsä että eli on terve ja tunnolllinen, osa yhteiskuntaaa.

Rutiiineja kannattaa myös rikkkoa jottei kasva täysin autistiseksi.

Vierailija
15/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mies petaa. Mun mielestä siinä ei ole järkeä jos niitä ei kukaan edes näe päivän aikana, sen kun laittaa oven kiinni. 

Vierailija
16/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletan ensin aamulenkin ajan ja sitten petaan. 

Vierailija
17/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mies petaa. Mun mielestä siinä ei ole järkeä jos niitä ei kukaan edes näe päivän aikana, sen kun laittaa oven kiinni. 

No minä petaan ihan vaan pölyn takia.

Vierailija
19/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, petausvastuu on mulla ja petaan vaan, jos lähdetään molemmat työpaikalle tai tulee vieraita. Työpäivän aikana koira saattaa käydä mammimassa meidän sängyssä, mutta jos ollaan kotona tai oon etänä, niin se ei käy :D hyvä on antaa sängyn tuulettuakin.

Vierailija
20/42 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munia vai....? Ai se on vetskarin kiinnipano nykyään oven kiinni laittamista....luona vanhan veräjän...didididii..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä