Luetellaan maalaisten trendejä: Kuomat, heijastinvaljaat ym
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen auto
Valkoinen koti
Minimalismi
Terapiassa juokseminen.
Nämä on city-ihmisen kotkotuksia!
Meillä maalla on punainen talo ja harmaa auto. Terapiassa emme ehdi juoksemaan.
Heijastinvaljaat on kyllä kaupunkilaisten pelletouhuja :D Maalla käytetään heijastinliiviä ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän koiraa ulkoiluttaessani kuomia, niinkuin lähes kaikki koiran omistavat naiset täällä päin. Heijastinliivejä en omista. Aika monella muulla olen sellaiset nähnyt.
Meillä on takka.
Asun Helsingissä.
Olen näköjään maalainen!
Unohdin mainita villasukat.
Neulon paljon, nytkin jalassa itse neulotut villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Murre, jossa lisäillään vokaaleja ja/tai konsonantteja niin, että sanoista tulee alkuperäistä pidempiä ja hitaammin lausuttavia.
Sillo kuule pittää vuan puhhuu posmottoo noppeemmi!
Onko tämä maalaisten pilkkaaminen jotain kaupunkilaisten pahaa oloa niissä ahtaissa kerrostalokaksioissa? Me asumme "maalla", alle 30 min ajomatkan päässä yhdestä Suomen 10 suurimmasta kaupungista, molemmilla yo-koulutus, hyvä palkkainen työ tuossa naapurikaupungissa, iso omakotitalo järven rannalla ja kyllä, käytän heijastinvaljaita ja mukavia kenkiä (en kuomia), mutta etpä sinä minua kaupungissa "maalaiseksi" tunnistaisi. Kaupungista ollaan molemmat kotoisin, maalle muutettiin mukavuussyistä, enemmän luontoa, enemmän asuinneliöitä ja ihanan iso piha ja omaa rahaa. Ei ole kaduttanut. Minä en kritisoi teidän ahtaita kotejanne, miksi teitä kiinnostaa minun heijastinvaljaat, luulisi, että siellä palvelujen keskellä olisi muutakin tekemistä kuin ahdistua minun valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä maalaisten pilkkaaminen jotain kaupunkilaisten pahaa oloa niissä ahtaissa kerrostalokaksioissa? Me asumme "maalla", alle 30 min ajomatkan päässä yhdestä Suomen 10 suurimmasta kaupungista, molemmilla yo-koulutus, hyvä palkkainen työ tuossa naapurikaupungissa, iso omakotitalo järven rannalla ja kyllä, käytän heijastinvaljaita ja mukavia kenkiä (en kuomia), mutta etpä sinä minua kaupungissa "maalaiseksi" tunnistaisi. Kaupungista ollaan molemmat kotoisin, maalle muutettiin mukavuussyistä, enemmän luontoa, enemmän asuinneliöitä ja ihanan iso piha ja omaa rahaa. Ei ole kaduttanut. Minä en kritisoi teidän ahtaita kotejanne, miksi teitä kiinnostaa minun heijastinvaljaat, luulisi, että siellä palvelujen keskellä olisi muutakin tekemistä kuin ahdistua minun valinnoista.
Omaa rahaa = omaa rauhaa
Liharuoat, isot sohvat ja crocsit.
Oma rattori ja lumilinko! Aggregaatti sähkökatkojen varalle ja pakastin täännä hirven lihhoo, sieniä ja marjoja. Oman suvun maat ympärillä. Oikeasti neliveto auto, ei mikkää citymaasturi.
Otsalamppu ja heijastinliivit syksystä kevääseen jokapäiväinen varuste :D Hyvät suhteet siihen naapuriin, joka maksua vastaan pitää sen 300 m "pihatien" talvella auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumikola, potkukelkka, sukset, pipo, lämpimät rukkaset
80-luvulla kyllä mutta nyt on vaikea keksiä kalliolaisempaa (vallilalaisempaa) tyyliä kuin kuvaamasi.
Me asutaan ihan maalla maalla, mutta varsinaisia maataloudesta eläviä kyläläisiä on ehkä 1/20, loput käy kaupungissa 30km moottoritietä töissä, muutama "vieras" loput asuttavat lapsuuden kotiaan tai isovanhempien kotipaikkaa, jokainen käynyt kaupungissa kääntymässä ja todennut täällä on ihmisen hyvä elää ja kun yksi etätyöläinen linkoaa pihan kun ehtii, voi sitä kolaakin välillä käytää. Ehkä me eletään Vallilalaista elämää. Ainakin punaiset potkukelkat on rivissä koulubussipysäkillä.
Minulla on Helsingissäkin kuomat ja heijastinliivi ja villasukat.
Maalaista ovat selkeästi isot talot. Ainakin Helsingissä asunnot ovat niin kalliita, että koko on väkisinkin rajallinen. Siihen tottuu. Kun rakennutin mökin, tein siitäkin pienen, vain 30 m2, kun ajattelin sen lämmittämisenkin olevan halvempaa. Pienet kodit on yleistyvä kaupunkilaistrendi muutenkin.
Maaseudulla ajaessa näkee kuitenkin ihan valtavia jättitaloja. Tämä on se merkittävin ero. Samoin tietysti autoilu. Maalla on parkkipaikka omassa pihassa, mutta kaupungissa parkkipaikoista on älytön puute, joten moni ei siksi viitsi pitää autoa ollenkaan. Puolella Helsingin kotitalouksista ei ole autoa ja se johtuu hyvästä joukkoliikenteestä ja parkkipaikkojen puutteesta. Eron näkee jo Espoon rajalla. Kävin kerran siellä asioimassa ja siellä oli jopa ilmainen kadunvarsipysäköinti, mitä Helsingissä ei ole ollut enää aikoihin.
Valottomaan tyhjyyteen tuijottaminen ikkunasta viisi kuukautta vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murre, jossa lisäillään vokaaleja ja/tai konsonantteja niin, että sanoista tulee alkuperäistä pidempiä ja hitaammin lausuttavia.
Sillo kuule pittää vuan puhhuu posmottoo noppeemmi!
Ko mä oik rupe puhu se o nii nopi ja lyhkäst et pysy peräs.
Ja umpimaalainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Heijastinvaljaat kyllä, mutta ei Kuomia! Täällä landella kaikilla on Icebugit lenkillä - ja aiheesta. Ilman heijastinvaljaita olisin aivan varmasti ollut tänä talvena koirani kanssa useamminkin yliajettu, ja ilman nastoja turvallani ja luita poikki.
Totta joka sana!
Käydään traktorilla kaupassa ja baarissa.
Muumilaakosn näköiset lautatalot
Vierailija kirjoitti:
Kuomat on parhaat.
t. Stadin friidu
Kävin juuri kaupassa kuomat jalassa. Oikein hyvät lumikelillä.
T. Toinen Stadin friidu
Aika trendikästä on kieltää kaupunkilaisia päästämästä koira vapaana metsään.
Pontikka,metsästys ja banjon soitto.