Luetellaan maalaisten trendejä: Kuomat, heijastinvaljaat ym
Kommentit (110)
Lippis
Lantsarit
Lavafarmari
Nakkikastike
Puolipanelit
Koronaa ei lähimaillakaan! Ei siis arjessa tarvetta maskeille, lasten harrastukset jatkuvat kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän koiraa ulkoiluttaessani kuomia, niinkuin lähes kaikki koiran omistavat naiset täällä päin. Heijastinliivejä en omista. Aika monella muulla olen sellaiset nähnyt.
Meillä on takka.
Asun Helsingissä.
Olen näköjään maalainen!
Ainakin meillä maalaisuudesta kaupunkilaisuuteen on 20min, jokainen kylän alle 70v on osan elämästään asunut kaupungissa ja pärjää kummassakin, jalkaan menee kuomat, korkkarit tai kumisaappaat tarpeen mukaan.
Ja muuten nuo heijastin henkselit ovat katuvalojen loisteessakin tosi tärkeät.
Ilkeys, eivät auraa mökkiteitä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän koiraa ulkoiluttaessani kuomia, niinkuin lähes kaikki koiran omistavat naiset täällä päin. Heijastinliivejä en omista. Aika monella muulla olen sellaiset nähnyt.
Meillä on takka.
Asun Helsingissä.
Olen näköjään maalainen!
Maalla toisin joutuu käyttämään vähän parempia talvikenkiä kuin nuo kuomat. Eikä myöskään heijastiliivit ole riittävän näkyvät tuolla pimeillä maanteillä.
Joten ihan kaupukilaisten merkkejä nuo kaikki.
Heijastinvaljaat ja -liivit ei ole mikään trendi, vaan pakko tuolla katuvalottomalla maantiellä tarpoessa, ettei jäädä auton alle.
Lisätään siihen vielä otsalamppu.
Kummallista, kun itse on asunut aina maalla, mutta oikeastaan mikään edellisistä ei kuulu elämääni.
Ainoat oli villasukat ja Lidlin kahvi.
Villasukkia minulla on useita kymmeniä pareja, koska harrastan käsitöitä ja tykkään niistä.
Ja kyllä, Lidlistä olen joskus ostanut kahvia, samaa kahvia, mitä S-Marketistakin.
Luulenpa, että myös kaupunkilaiset taitavat pitää villasukkia ja käydä Lidlissä.
Isot talot tyyliin 10h+keittiö, isot pihat, kasvihuone tai jopa kaksi, pakastin täynnä hirvenlihaa.
Aloituksen varusteet on kyllä meillä lähiössä ihan tavallisia. Mutta ehkä lähiön voi lukea maalaiseksi.
Yhden maalaisten ominaisuuden olen huomannut. En osaa sitä selittää, mutta se on joku paheksunnan ja vatvomisen välimaasto. Monilla maalla asuvilla on kapea näkemys mitä hyväksyvät ja rajojen yli menevät joutuvat kovan vatvomisen kohteeksi.
Aivot ja maalaisjärki tekemisissään.
Vierailija kirjoitti:
Lumikola, potkukelkka, sukset, pipo, lämpimät rukkaset
80-luvulla kyllä mutta nyt on vaikea keksiä kalliolaisempaa (vallilalaisempaa) tyyliä kuin kuvaamasi.
Mikä ihme tekee heijastinvaljaista maalaisten trendin? Kyllä niitä näkee täällä yhdessä maamme isoimmista kaupungeistakin aika tiuhaan ja hyvä niin. Hiton paljon paremmat kuin yksittäiset heijastimet jotka yleensä sijoitettu vielä niin ettei autoilija ehdi niitä nähdä.
Ai niin vai onko stadilaiset kehityksestä jäljessä? Pankaas nyt vaan ne valjaat yllenne.
Rehellisyys, avuliaisuus, ystävällisyys, rauhallisuus. Kaikki aikansa eläneitä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Espoo on näköjään maalaiskunta :D
No niinhän se onkin. Kaikki espoolaiset on alunperin maalta.
Premium-auto (kaikilla ei toki uusi) ja valkoisesti sekä hyvin urbaanisti/industrialistisesti sisustettu omakotitalo. Loft-vivahteita yms.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys, eivät auraa mökkiteitä ilmaiseksi.
Ihan näin maalta kaupunkiin muuttaneena pakko mainita, että se on ihan liiketoimintaa. Ei se kalusto mitään ilmaista ole. Vai asutko ilmaiseksi muutenkin??
Maalla ei todellakaan käytetä heijastimia, paitsi Uusimaan landella.
Järjen käyttö.