Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri laihtunut ja näyttää tosi hyvältä. Saako häntä kehua asiasta?

Vierailija
11.02.2021 |

Näin työkaverini pitkästä aikaa ja kiinnitin tottakai huomiota siihen, että oli laihtunut ehkä noin 10 kg. Teki mieli kehua, mutta sitten muistin täältä av:ltä lukeneeni usein, ettei kenenkään painoa tule kommentoida. Tavallaan ymmärrän hyvin, mutta toisaalta tulee jotenkin tyly olo itsestä, kun ei kehu ja huomioi toisen saavutusta.

En nyt enää tässä vaiheessa aio hänen painonpudotustaan kehua, kun en sitä jo aiemmin tehnyt, mutta vastaisuuden varalta kysyn, mitä mieltä te olette - onko sopivaa kehua toisen painonpudotusta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytätpä sinä hyvinvoivalta ja onnelliselta! Noin. Ei ole vaikeaa. Jos ei näytä onnelliselta, niin voi olla virkeä, sporttinen tai vaikka näpsäkkä, mitä nyt keksiikin.

Ja voi jatkaa vielä vaikka että: "varmasti myös tiukka vagina".

Vierailija
42/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kehuin työkaveria laihtumisesta ja hän purskahti itkuun.  Tämä oli ollut normaalin painon ylärajalla, ei mitenkään järkyn pullea aiemmin. Nyt oli posket kuopalla ja todella laiha..

Oli menettänyt ruokahalun avioeron takia ja pahoitti mielensä kun luuli, että vittuilen.  Häpesin itseäni, mutta miten olisin tuon voinut tietää? En uskalla kommentoida enää.

Siis susta on hienoa, jos on posket kuopalla ja todella laiha???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kehuin työkaveria laihtumisesta ja hän purskahti itkuun.  Tämä oli ollut normaalin painon ylärajalla, ei mitenkään järkyn pullea aiemmin. Nyt oli posket kuopalla ja todella laiha..

Oli menettänyt ruokahalun avioeron takia ja pahoitti mielensä kun luuli, että vittuilen.  Häpesin itseäni, mutta miten olisin tuon voinut tietää? En uskalla kommentoida enää.

Siis susta on hienoa, jos on posket kuopalla ja todella laiha???

Kyllä voi olla myös lihasmassaa.

Vierailija
44/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduin 20kg vuodessa ja sen todellakin huomaa, koska en juurikaan nähnyt ihmisiä koronan vuoksi, oli joka kerta jonkun tavatessani ulkonäköni todellakin muuttunut. Vain pari henkilöä on kommentoinut 'oletko laihtunut?' ja koen sen normaalina ja positiivisena kommenttina. Tämän lisäksi ehkä parikymmentä ei ole reagoinut mitenkään!!! Olen kyllä ihmeissäni, mutta ihan sama mulle, olen itse tyytyväinen itseeni!

Olen pahoillani puolestasi! Minulla on aivan sama kokemus. Tapasin erään läheisen viikko sitten, ja ja hän vain katsoi minua ihmeissään. Olen laihtunut lähemmäs 30 kg. Olen ihan eri kokoinen ja näköinen. Normaalia olisi kommentoida jotain. Ja kyllä minusta todella voi sanoa, että "vau, oletpa laihtunut!" Se nimenomaan olisi normaalia!

Jos on joku sairaus syynä, niin eiköhän se sitten esille tule. Kuitenkaan yleensä ei ole näin. Ja riippuu vielä siitäkin, onko kyseessä kuinka tuttu ihminen itselle, mitä voi ja kannattaa sanoa.

Vierailija
45/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet sinulle, ap, että kysyit tätä ennen kuin täräytit.

Painoon liittyy niin raskaita ja pitkäkestoisia traumavyyhtejä monelle, että tosiaankin parempi kehua vain yleisellä tasolla.

Minua kehui 15 kiloa laihduttuani eräs tuttu seuraavasti: "Olet laihtunut ihan JÄRKYTTÄVÄN PALJON! Olet ihan selvästi TODELLA PALJON HOIKEMPI! Näytät tosi hyvältä nyt! Siis ihan TODELLA PALJON olet laihtunut ja olet ihan kuin eri ihminen!"

Ei tuntunut hyvältä. Tuo kehu sisälsi kuitenkin sen ajatuksen, että koko aikaisemman tuntemisemme ajan olen näyttänyt läskiltä, en millään tavalla hyvältä, ja olen hänen silmissään parempi ihminen hoikkana. Tuo kommentti nousee mieleeni usein, ja se jotenkin vain korostaa sitä, miten meidät aina tuomitaan ulkonäön eikä sisällön perusteella.

Nyt, loukkaantumisen, lasten saannin ja takaisin lihomisen jälkeen, etenkin muistelen tuota kommenttia ja mietin, miten pahalta mahdankaan taas näyttää.

Vierailija
46/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin itsekin kolmessa kuukaudessa 62-->51 kiloa koska olin hyvin sairas. Kun tulin töihin puolen vuoden sairasloman jälkeen kollega hihkaisi ilahtuneena kovaan ääneen kaikkien kuulen että oletpas sinä laihtunut, näytät hyvältä. Tuijotin sanattomana, ei ollut itku kaukana.

Vierailija
47/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat ensin onnittelevat, kehuvat muuttuneesta ulkomuodosta ja sitten avautuvat, että "kyllä minä jo pitkään mietin, että pitäisikö sinulle sanoa tuosta sinun painosta". Mitäpä se sinulle kuuluu alun alkaenkaan?

Vierailija
48/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suorastaan v-tutti se, että jotkut sanoivat päin naamaa, että laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta. Sitten kun laihdutin selkeästi, sitä ei voinut olla huomaamatta, niin ei sanottu mitään. Kyllä se laihduttajalle on rohkaisevaa kuulla edes jotain positiivista kommenttia. Olisi kiva kuulla, että se näkyy myös muille, että on paino tippunut. Mutta meitä on niin moneksi ja kaikki ei tyykkä mistään sanomisista ja sitten pitää olla varovainen diplomaattinen.

Vierailija
49/49 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, itselleni on tullut ties millaista kommenttia. Kenties näemmä en suhtaudu niinkuin keskimäärin täällä vaikuttaa monet suhtautuvan. Kaikkea on sanottu, lauta, hujoppi, pyöreä perse, herkkuperse, jne jne jne jne ja usein vastakaikua on että `ei pidä loukkaantua pienistä` tai `ottaa niin vakavasti`. Hm. Ehkä pitää oikein miettiä omaa suhtautumista.