Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapset huutelevat asiattomuuksia

06.08.2006 |

Meidän naapurina on perhe, jossa kuulopuheiden mukaan on 12 lasta. Jos minä puhun omille lapsilleni, sieltä huudetaan " oo hiljaa" ja jos minä huudan lapsiani syömään he apinoivat. Eikö vanhemmat voi vaikuttaa lapsiinsa vai onko se tyyliin " pirtti on ainoa viljelyssarka" Ajattelin kyllä mennä juttelemaan vanhemmille vai pitäisikö jutella heti lapsille???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on sulla ikävät naapurit!

Luulenpa, että lapsia on naapurissanne vain liikaa ja huolto-/kasvatustoimet jää siinä hulinassa jalkoihin.

Ehdotan, etät ensin sanot lapsille itse suoraan, asiallisesti ja napakasti. Älä ole näytä kielteisiä tunteita. Jos huutelu jatkuu, sano uudelleen ja siinä vaiheessa lisäät: jos ette nyt usko, on pakko puhua vanhemmillenne.

Usein tämä pikku-uhkaus tehoaa. Ja jollei, mene rohkeasti naapuriin keskustelemaan aikuisten kanssa, vaan vältä syyttämästä ketään (herkää, herkää..)

Piharauhaa teille ja hyvää alkavaa syyskautta

Vierailija
2/3 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minua asia edes häiritsisi, mutta kun itselläni on neljä pientä ja elämä yhtä " härdeliä" niin ei jaksa kuunnella tuota, mitä olen koko kesän kuunnellut. Olen myös salakuunnellut lapsiani, mutta he eivät syyllisty moiseen. Toisaalta tämän kyseisen perheen isä on tosi " lepsu" monesti kuuluu sanovan älä sitä, älä tätä tyyliin, jolla ei kuria saa. Minä tulen yleensä lasten kanssa hyvin toimeen. Ja kun tarvittaessa rääkäsen niin jokainen tietää, että olen tosissani, vaikka sitä sattuu harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellistä peliä puolin ja toisin.

Ehdottomasti sanoisin ensin lapsille, ja kertoisin että siitä tulee paha mieli, kun apinoivat mitä sanot. Jos eivät ymmärrä, niin sitten voisit sanoa että menet juttelemaan vanhempien kanssa. Meidän pihalla ainakin tuo on tehokas juttu, että " uhkaa" vanhemmille juttelemisella :) Ja sit viime kädessä (tai miksei jo heti ensimmäiseksikin...) juttelisin vanhempien kanssa. Olen varma, että he ymmärtävät sinua, ja puhuttelevat lapsiaan.

Meillä myös neljä lasta, jotka on ylivilkkaita. Tai ainakin tuntuu aina siltä :) Ei meinaa perässä pysyä. Ja jos eivät näin kesällä ole pihalla (asuisivat varmaan siellä, jos antaisimme luvan!:), olisivat sitten parvekkeella. Ja minua itseäni suunnattomasti kiukuttaa, että he huutelevat sieltä naapureille ja muillekin ohikulkijoille " Moi!" , " Kukas sinä olet?!" , " Pöö!" jne... jne... Ei siis mitään " ruokottomuuksia" eikä rumia sanoja, mutta semmosta turhanpäiväistä huutelua. Tiedän, että siitä ei kaikki ihmiset tykkää....

Olemme lapsille siitä puhuneet ja joskus muistavatkin sen :) Minusta sinun kannattaisi todella jutella niille lapsille. Uskon, että ainakin isommat heistä ymmärtävät asiasi, ja huomauttavat sitten pienemmilleen, jos vielä huutelevat... Uskoisin näin siis :)

Nasu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi