Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat väkisin olla toimistolla?

Vierailija
09.02.2021 |

Meillä toimistolla tekee ylläri ylläri AY-jäärät. Varmaan möyhäävät keskenään et työnantajan on kustannettava toimistotilat eikä kotona töitä tehdä. Eikä myöskään sotketa kotia ja työpaikkaa keskenään. Vaikka tämä on sata kertaa parempi kuin hälyinen avokonttori. Keskittymiskyky aivan toista. Onneksi oma työnantaja on tajunnut etätyön edun ja jatkossakin jengi saa ite valita.

Kommentit (28)

Vierailija
2/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kotona naapurit riitelee ja ulkona on iso remontti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on vaimo etätöissä ja lapset mekkaloimassa. Toimistolla voi keskittyä töihin - varsinkin nyt kun siellä ei ole muita.

Vierailija
4/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, joilla ei ole muuta elämää kuin työ ja työyhteisö. Näitä tuntuu nykyään piisaavan...

Vierailija
5/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ensin tulee yksi, sitten kaksi, pian niitä onkin jo toimisto täynnä linkoamassa koronaa.

Vierailija
6/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alettu sorsia työyhteisössä, kun en suostu käymään toimistolla kuin pakon edessä. Mut on jätetty jostain Teams-palavereista ulos, ja sitten muissa palavereissa mulle vihjaillaan tyyliin "niin onhan se kotona mukava olla".

Ymmärrän sen jos on esim kotona häiriötekijöitä että silloin haluaa tulla toimistolle, mutta sielläkin pitäisi pitää maskia, meillä ei pidä kukaan muu kuin minä ja yksikin kollega matkustelee joka vklp ympäri Suomea. En halua saada arvaamatonta virusta.

Vierailija
7/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä toimistolla, koskas suurinta osaa niistä töistä ei voi tehdä etänä.

Vierailija
8/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tiimin pomo pakottaa meitä tulemaan toimistolle. Töitä voisi hyvin tehdä kotona noin 500 euroa maksavalla lisälaitteella, mutta meidän tiimi lienee ainoa,, jolle sitä ei ole hankittu.

Toki työpaikalla on ok olla, koska kerroksessamme on tällä hetkellä vain muutama henkilö töissä. Tosin ne pomon palaverit menevät usein yliajalle, koska hän on etätöissä, eikä aikatauluista niin väliä. Toista se meille työntekijöille, jotka joutuu matkustamaan toimistolle vähintään tunti per suunta.

Vierailija
9/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua viedä töitä kotiin. Olen sosiaalityöntekijä. En halua että muauhkaillaan ja haukutaan (puhelimitse, mutta kuitenkin) omassa kodissani.

Vierailija
10/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työergonimian takia käyn toimistolla aina kun muita ei ole samassa kerroksessa. KOtona kököttäessö ruudun edessä tulee karmeat selkä ja niskavaivat.

Vierailija
11/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut toimistolla koko koronan ajan, alun parin viikon karanteenia lukuunottamatta. Paljon kivempi on olla töissä työpaikalla, nähdä kollegoita, ja jostain syystä työt edistyvät myös paljon nopeammin niiden kanssa, jotka toimistolla myös ovat. Voi kävellä työkaverin luokse ja sanoa että hei Jaakko piirrätkö sinä noi vastaanottotiskit, niin itse jatkan julkisivun mallintamista. Meille on muodostunut ydintiimi joka on aina toimistolla, ja joitakin kollegoita ei ole näkynyt kuukausiin. Noiden poissaolevien työsopimukset on myös pikkuhiljaa alkanut loppua tai jäädä jatkamatta.

Etätöissä olevia kollegoita on yllättävän myös vaikea saavuttaa, viesteihin vastataan ihan miten sattuu, ja tiedonkulku on tosi pätkittäistä. Teams-kokouksessa joku voi käsittää asian ihan väärin, tuhraa pari päivää työaikaa projektin parissa, ja sitten tadaa esitellessä tuloksia käykin ilmi että on taas väärinymmärretty ja saa tehdä uusiksi. Tässä on myös sukupolvien välinen ero - millenniaalikollegat ovat paikalla Teamsissa ja asiat kulkee jouhevasti vaikka chatin kanssa, vanhemman polven työkaverit saattaa jättää sähköpostin ja viestit lukematta, sitten yrittää soittaa kun itse en ole työpisteellä, ja joskus työnpäivän lopuksi tulee viesti kysymykseen jonka lähetin aamuyhdeksältä (ja jonka olis voinut heti kilauttaa takaisin Teams-chattiin).

Toimistolla ollessa on myös kaikki softat, printterit, ylimääräiset työvälineet kuten VR-lasit, piirtopöydät ja isot näytot, joita ei siis todellakaan tule raijattua kotiin.

Eli toden tarkkaan olen toimistolla, jos mahdollisuus siihen vain on.

Vierailija
12/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeiset, itseään esille tuovat ihmiset haluavat tehdä töitä toimistolla ja haluavat toisetkin sinne, koska haluavat tuoda sitä omaa ekoa kaikille esille ja liikaa. Ei jaksa, joten etätyö on parasta ja kotona työn tekeminen tosi tosi helppoa ja motivaatio korkealla. Työnantaja saa enemmän.

Vierailija
13/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on alettu sorsia työyhteisössä, kun en suostu käymään toimistolla kuin pakon edessä. Mut on jätetty jostain Teams-palavereista ulos, ja sitten muissa palavereissa mulle vihjaillaan tyyliin "niin onhan se kotona mukava olla".

Ymmärrän sen jos on esim kotona häiriötekijöitä että silloin haluaa tulla toimistolle, mutta sielläkin pitäisi pitää maskia, meillä ei pidä kukaan muu kuin minä ja yksikin kollega matkustelee joka vklp ympäri Suomea. En halua saada arvaamatonta virusta.

Sama. Julkisen sektorin työpaikka ja aivan selvä etätyömääräys päällä. Vittuillaan ja vihjaillaan jatkuvasti siitä, että olen vaan kotona. Töitä olen aina tehnyt enemmän kuin nuo toimistokuukkelit.

Vierailija
14/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimistolla tekevät töitä ne, joilla ei ole kotona mahdollisuutta järjestää itselleen kunnollisia työolosuhteita. Siis ei ole tilaa kunnon työtilalle kotona tai ei ole varaa ostaa sopisia ergonimisia pöytiä ja tuoleja tai joilla on kotona pienessä tilassa myös puoliso ja/tai lapsia, joille joko pitää jättää työrauha tai joilta ei saa työrauhaa.

Ei kai se nyt ole vaikea ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisilla tilanteissa kotonaan ja työssään.

Vierailija
15/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi puolison kanssa molemmilla omat työhuoneet toimistolla, mutta ollaan silti kotona. Todellakin.

Teini on omissa Teams-palavereissaan pitkin päivää ja syödään yhdessä lounasta.

Parasta!

Vierailija
16/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä ajan kyllä ihan mielellään toimistolle tunti suuntansa, mies lomautettuna ja tulisin hulluks tässä 8 neliön vaunussa jos pitäs yrittää töitä tehä. Toimistolla on kaikki tarvittavat härpäkkeet, kunnon netti ja ergonominen työpiste, eikä tota yhtä häiriötekijää.

Vierailija
17/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toimistolla kahdessa viikossa 1-2 päivää, muut etätöissä. Joskus pitää tulostaa tai haluan keskittyä paremmin niin silloin toimistolle. Ei siellä ole ketään joten rauhallista on ollut. Tykkään etätöistäkin, onneksi on jo isot lapset, pienten lasten kanssa olisi ihan eri juttu. Mies ei tee etätöitä.

Vierailija
18/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän tarvitse olla joko tai -kysymys. Käyn itse 1-2 päivää toimistolla ihan vaan vaihtelun takia. Kotonakin on kunnon työhuone, sähköpöytä jne. mutta en jaksa nököttää pelkästään kotona. Vaihtelu virkistää ja on mahtava nähdä edes muutamaa työkaveria välillä. Ja toimistopäivän jälkeen on taas kiva seuraavana aamuna laittaa villasukat jalkaan ja olla tukka pystyssä kotona.

Vierailija
19/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te toimistollakävijät teette työksenne?

Vierailija
20/28 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Julkisen sektorin työpaikka ja aivan selvä etätyömääräys päällä. Vittuillaan ja vihjaillaan jatkuvasti siitä, että olen vaan kotona. Töitä olen aina tehnyt enemmän kuin nuo toimistokuukkelit.

Minä olen aina tehnyt etätyöpäiviä toimistotyöpäivien ohella. Työpaikalla joskus jotkut ovat kuittailleet poissaoloistani - samat, jotka jaksavat levittää takapuoltaan kahvipöydässä usein ja pitkään. Joidenkin maailmankuvassa sekin on näemmä työntekoa. Siinä voivat sitten ahkerina haukkua etätöissä olijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi