Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopein tapa päästä päiväkotiin töihin?

Vierailija
09.02.2021 |

Olen vakavissani harkinnut vaihtoa taloushallinnon töistä varhaiskasvatuksen pariin. Kannattaisiko siis hankkia lastenohjaajan vai lähihoitajan tutkinto (suuntautuminen toki lapsiin ja nuoriin)? Tosin tuon lähihoitajan tutkinnon pakolliset harjoittelut esim. vanhainkodissa ei juuri valitettavadtsti innosta... Olisikohan näitä tutkintoja iltaopintoina tai monimuoto-opintoina tarjolla? Sillä mikään parin kolmen vuoden päivisin tapahtuva opiskelu ei ehkä taloudellisesti onnistu, kun on kuitenkin asuntolaina ja omat lapset elätettävänä, enkä tietääkseni voi saada mitään opintotukea. Mahdollisimman lyhyt koulutus olisi mieleen.

Pääseeköhän muuten ilman alan koulutusta tai työkokemusta tekemään epäpätevänä sijaisuuksia? Miten?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse aikoinaan lastenhoitajaksi Seuren kautta ilman mitään kokemusta tai koulutusta. Riitti että itselläni oli lapsi. Tein siis keikkoja ja sojaisuuksia. Pisimmillään tein puolen vuoden lastenhoitajan sijaisuuden.

Mutta ehdottomasti oppisopimuksella kannattaa mennä niin saat palkkaa samalla.

Vierailija
42/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin itse aikoinaan lastenhoitajaksi Seuren kautta ilman mitään kokemusta tai koulutusta. Riitti että itselläni oli lapsi. Tein siis keikkoja ja sojaisuuksia. Pisimmillään tein puolen vuoden lastenhoitajan sijaisuuden.

Mutta ehdottomasti oppisopimuksella kannattaa mennä niin saat palkkaa samalla.

Ja luultavasti myös työpaikan oppisopimuksen jälkeen, jos olet hyvä hommassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rikosrekisteriote tulee myös heidän toimittaa. Ja ilman tutkintoa olevaa ei saisi jättää lasten kanssa yksin ( tätä kyllä taidetaan valitettavasti jonkin verran rikkoa )"

Ei pidä paikkansa. Sijaiselta tai tyyliin 3 kk määrä-aikaiselta ei vaadita kumpaakaan. Määrä-aikaisia , vailla tutkintoa tai edes työkokemusta alalta on pilvin pimein hoitamassa lapsia kasvatusvastuullisina.

Vierailija
44/45 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan tarvitse sijaisella/määräaikaisella olla koulutusta ja saa olla lasten kanssa yksin. Avustaja ei saanut olla sillon ainakaan yksin kun itse keikkoja tein. Tein jonkin aikaa avustajana 4h päivässä töitä ja usein loput 4h lastenhoitajan keikkaa samassa päiväkodissa, oli aika huvittavaa se pyrokratia siinä kohtaa kun aamupäivisin en olisi saanut olla yksin mutta iltapäivisin sain.

Vierailija
45/45 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto aikuispuolella kestää kaksi vuotta ja toteutus on verkko- ja monimuoto-opinnot useissa paikoissa. Jos työuraa löytyy vähintään kahdeksan vuotta, saat aikuiskoulutustukea. Muuten voi hakea tavallista opintotukea tai tehdä opinnot työn ohella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi