Ehkä vähän tyhmä kysymys...
Eli tein ekan tosi haalean plussatestin keskiviikkona ja sitten kaksi torstaina. Perjantai aamuna jo vähän selkeempi plussa ja nyt tänään plussa tuli heti, mutta oli edelleen haalea, mutta silti erittäin selkeä. Olen kuullu kaikkia kauhutarinoita että jos viiva ei ala vahvistua ei ole hormoonia tarpeeksi mikä tarkoittaa ettei kaikki ole hyvin, eli tarkoitan, että voisi olla tuulimuna yms. Pitääkö tämä paikkaansa??
Tosiaan varmaan murehdin ihan turhia ja oon nyt jotenkin tämän toisen raskauden kanssa kauheen varovainen, kun tätä yli vuosi yritettiin niin ehkä en oikeen tähän usko, mutta jos joku viitsisi vähän tätä asiaa mulle valaista olisin erittäin kiitollinen. Niin ja tänään pitäisi olla raskausviikkoja kasassa tasan viisi ja oireita kyllä on rintojen arkuutta ja kamalaa ällötystä.
Kommentit (7)
testasin haalean viivan kuukautisten mukaan jo 3+2 (mut myöhemmin ultrassa selvis et viikkoja oli jo 4+0) mutten kyllä nähnyt tarpeelliseksi testailla niin kauan, että viivasta tulisi vahva. Itse ajattelin, että viiva kun viiva. Kuukautiset ei tullu, mutta pian tuli pahoinvointi.
Sinuna olisin kyllä ihan rauhallisin mielin. En tiedä, kuinka aikaisin esim. tuulimunan voi todeta, mutta pian varmaan ultrakin kertoisi jo paljon...alkion sydänhän alkaa sykkiä jo viikolla 6.
Onnellsta raskausaikaa!
t. päivikki 22+5
sitten luovuin testaamisesta ja päätin uskoa raskauteen. Olen myös kuullut tuon ettei viivojen ole tarkoituskaan olla samanvahvuisia. Usko pois, raskaana olet! Onnellista odotusaikaa!
Viipero rv 26+6
mun mielestä haaleudella ei todellakaan ole yhteyttä tuulimunan kanssa! mistä lie olet moista kuullutkin,se viivahan tulee raskaushormoonista elikkä sitä on vähäsen ja ootko tosi aikaseen liikenteessä?. mulla itellä oli tosi,tosi haalee viiva mutta silti selvästi näki että siinä on,ja nyt mennäänkin rv 37 :) ;)
että onnittelut vaan,mä kävin yksityisella alkuraskauden ultrassa ja siellä sanottiin ett ei ennen rv 8 kannata varaa aikaa sillä perusteella jos onkin viikkoja vähemmän niin turhaa tulee murehtimista.
Täällä vähän nolona hymyilen, kun tämmöisiä tyhmiä kyselen, mutta vaivaamaan vaan jäi ja tyhmä on kun ei meinaa tähän uskoa. Alkuraskauden ultraan varasinkin jo ajan, se on viikolla 8+2 menkkojen mukaan et kyllä siellä silloin pitäis vipinää jo näkyä, jos siellä jotain on.
Mutta kiitokset teille vastanneille, kyllä olo huojentui ja ehkä osaan nyt hiukan tästä kaikesta nauttia!!
Vetäydyn takavasemmalle...hiukan kasvot punehtuneena...
Mutta lisäksi vielä se, että ylipäänsä sain viivan tikkuun tosi myöhään, viikolla 6 ja risat nykyisten laskelmien mukaan. Kun menkat olivat 6 päivää myöhässä, testi oli vielä selvä nega. Soitin tuosta Kätilöopistolle, ja sieltä kyllä sanottiin, että kannattaa käydä neuvolassa ottamassa kvantitatiivinen hCG-arvo, että raskaus voidaan todeta. Sanoivat, että tuulimunassa ja kohdunulkoisessa hCG on usein matalampi kuin " normaalissa" raskaudessa, mutta että toisaalta hCG ei välttämättä noitakaan paljasta. Verikokeen perusteella hormonitasoni oli raskauden sille viikolle normaalin alarajalla - eli varmuuden olisi saanut vain käymällä ultrassa. Pähkäilin mielessäni, että jos kyseessä on kohdunulkoinen tai tuulimuna, niin se kyllä selviää alkuviikkoina vuotona tai kipuina. Eli jos olisin käynyt yksityisessä alkuraskauden ultrassa, olisin vain maksanut satasen hetkestä mielenrauhaa. Jätin käymättä, ja nyt odottelen ensi viikon np-ultraa, jossa vihdoin saanen jotain konkreettista todistetta sille, että olen raskaana :D En näköjään ole kovin hermoherkkä tämän koko raskausasian kanssa, mutta minut on kyllä yllättänyt tämä raskauteen liittyvä epävarmuus - tajuan nyt, miksi odotusaikaa sanotaan juuri odottamiseksi! Loppujen lopuksi vasta lapsen synnyttyä selviää, onko " kaikki kunnossa" .
En kyllä osaa sanoa et pitääkö moinen paikkansa, ite en ainakaan ole koskaan moisesta kuullut! Mulla on kaikissa raskauksissa kun olen testannut niin ollut haaleat viivat ja eikös ainakin joissakin testeissä lue et viivojen vahvuuksia ei tule verrata? Tai jotain sinnepäin?
Voithan mennä verikokeeseen josta näkee sen hormoonin määrän, mut sinuna koittaisn olla vain onnellisesti raskaana :) Juu helpommin sanottu kun tehty, mut koita olla huoleti :)