Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskiton päivä?

Vierailija
09.02.2021 |

Nyt kun ollaan jo hyvän aikaa eletty laput naamalla, niin pitäisikö porukalla näyttää, mitä mieltä maskeista ollaan? Järjestettäisiin koko Suomen laajuinen maskiton päivä. Kaikki olisivat koko päivän ilman maskeja ja aiheutettaisiin järkytys kaikille, kun se ei "yllättäen" vaikuttaisi tuleviin tartuntamääriin mitenkään. Ehkä sitten muutkin uskaltaisivat maskeja riisua.

Päivämäärä pitäisi vaan lyödä lukkoon. Vaikka ystävänpäivä, 14.2.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskittomasta en tiedä mutta sulla näyttäisi olevan aivoton päivä

Vierailija
2/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea ap! mukana ollaan ja kiva päästä kaupoille hyvällä omatunnolla pitkästä aikaa ilman maskia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskittomasta en tiedä mutta sulla näyttäisi olevan aivoton päivä

Anna kun arvaan? Oot vassari tai vihreä? Harva muu ryhmä on yhtä surkea väittely- ja keskustelutaidoiltaan.

Ensimmäinen kommentti ja heti alat haukkumaan keskustelijaa sen sijaan, että jotenkin yrittäisit argumentoida omaa kantaasi. Aika säälittävää.. 

Vierailija
4/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on aina maskiton päivä.

Vierailija
5/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin "nuollaan ovenkahvoja" päivää. Voitaisiin todistaa ettei sitä käsidesiä tarvitse läträtä.

Vierailija
6/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä idea ap! mukana ollaan ja kiva päästä kaupoille hyvällä omatunnolla pitkästä aikaa ilman maskia

Sitten voitkin tulla itkemään miten huonoa palvelua kaikkialla on kun myyjätkin pysyy metrien päässä.

Vierailija
7/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiselle ole mitään tarvetta. Ei maski minua haittaa, joten sitä ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

Oikein käytettynä maskista on hyötyä, kun se on kaikilla. Minä uskon tieteeseen, en sinun mutuiluusi.

Vierailija
8/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin "nuollaan ovenkahvoja" päivää. Voitaisiin todistaa ettei sitä käsidesiä tarvitse läträtä.

Hölmö. Tekeekö normaalit ihmiset yleensä noin? Ei, koska se on paitsi ällöttävää, niin myös potentiaalinen taudin lähde. Mutta normaalit ihmiset normaalisti kulkevat ilman maskeja. Se ei ole ällöttävää, eikä siinä ole mitään riskejä.

Vierailija
9/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut maskiton päivä joka päivä.

Vierailija
10/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kaupassa ja vain noin joka toisella oli maski tai hengityssuojain. Hengityssuojainten käyttö näyttäisi lisääntyneen parin viime viikon aikana. Tämä siis Vantaalla, missä tartuntoja on ollut aika paljon. Miksi tunnet huonoa omaatuntoa, jos menet kauppaan ilman maskia?

Vierailija
11/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina maskiton päivä. Helsingin keskustassa asun, kuljen julkisilla, käyn kahviloissa ja kaupoissa. Ei ole koronaa näkynyt, enkä myöskään tunne ketään koronaan sairastunutta.

Vierailija
12/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Tekeekö normaalit ihmiset yleensä noin? Ei, koska se on paitsi ällöttävää, niin myös potentiaalinen taudin lähde. Mutta normaalit ihmiset normaalisti kulkevat ilman maskeja. Se ei ole ällöttävää, eikä siinä ole mitään riskejä.

Miljoonat teinipissikset teki tuota paikojen nuolemista juuri koronan alkuvaiheessa, TIKTOK opettaa kaikkea "viisasta"

Vierailija
13/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaiselle ole mitään tarvetta. Ei maski minua haittaa, joten sitä ei ole mitään syytä olla käyttämättä.

Oikein käytettynä maskista on hyötyä, kun se on kaikilla. Minä uskon tieteeseen, en sinun mutuiluusi.

Hmm.. Eikös tiede nimenomaan ole lytännyt tämän maskien käytön?

https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD006207.pub5…

(Yksi maailman laajimmista tutkimuksista maskin käyttöön liittyen)

"Compared with wearing no mask, wearing a mask may make little to no difference in how many people caught a flu-like illness"

"probably makes no difference in how many people have flu confirmed by a laboratory test "

"risk ratio (RR) 0.99")

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7539019/ (kirurgien maskinkäyttö ei vähentänyt, vaan lisäsi infektioiden määrää

https://pubs.asahq.org/anesthesiology/article/113/6/1447/9572/Is-Routin…

("Recognizing the lack of sound scientific evidence, we have changed facemask routines in several units at the Karolinska University Hospital "

"Our decision to no longer require routine surgical masks for personnel not scrubbed for surgery is a departure from common practice. But the evidence to support this practice does not exist")

Vierailija
14/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai muistat pitää maskia koko lopun elämääsi ettet levitä pöpöjäsi muihin? Sinulla saattaa esim olla oireeton influenssa, joten muistathan peittää naamasi maskilla joka influenssakausi? Sinulla voi olla myös perus flunssa joka jollekkin hauraalle voi olla tappava eli käytät siis varmasti maskia elämäsi jokainen päivä? Koska vanhaan normaaliinhaan haluaa vain hullut palata?

Vierailija
15/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina maskiton päivä. Helsingin keskustassa asun, kuljen julkisilla, käyn kahviloissa ja kaupoissa. Ei ole koronaa näkynyt, enkä myöskään tunne ketään koronaan sairastunutta.

Se olisikin kyllä erikoista, jos näkyisi. 

Vierailija
16/16 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vain maskiton päivä. Ilmoittakaa siitä isoon ääneen ja julkisesti, mikä päivä ja mikä aika, niin me muut voidaan pysyä pois paikalta. Toivotan onnea ja paljon tartuntoja - parhaassa tapauksessa teidän joukkonne harvenee, syitä voi olla monia. Jokainen voi itse päätellä miksi niin voisi tapahtua.

Tuo päivä voisi olla vapaapäivä, niille jotka ovat kiinnostuneet välttämään tartuntaa. Itse voin jäädä etätöihin kaikki eivät voi ja heidän pitäisi kyetä valitsemaan, ovatko töissä vai turvassa.