Jo kolmas muutto vuoden sisällä työn takia, lapsi oireilee
Nyt on tiedossa jo kolmas muutto 12 kk:n sisällä, ja vitosluokkalainen on alkanut oireilla. Ollaan minun työn perässä muutettu. Olen ollut työttömänä, ja olen nyt hakenut töitä työhakualueena koko Suomi sillä ajatuksella, että muutetaan sinne, mistä työtä saan. Ensimmäinen muutto oli viime keväänä, tosin silloin kun tuli etäkoulu, lapsi sai onneksi käydä vanhan luokan kanssa sen lukukauden loppuun. Sitten olin kesällä pari kuukautta työttömänä (tuo oli siis 4 kk:n mittainen pätkäduuni), minkä jälkeen sain taas kolmen kuukauden osa-aikatyön toiselta puolen Suomea, täältä missä asumme nyt. Lapsi aloitti täällä siis vitosluokan, ja nyt saisin taas töitä uudelta paikkakunnalta, mutta en tiedä, uskallanko ottaa sitä vastaan. Lapsen koulu alkoi syksyllä mennä huonosti, hän on juuri loppusyksystä löytänyt ystäviä, ja on alkanut kiukutella ja raivota ja vaikuttaa masentuneelta kuultuaan, että on muutto taas edessä. Tämä työ olisi vuoden mittainen määräaikaisuus, jonka jälkeen tietenkin voi olla edessä uusi muutto, ellen sitten saisi töitä samalta paikkakunnalta.
Olen itse ollut sillä linjalla, että sitä työtä tehdään mitä saadaan, enkä ole turhan ronkeli sijainnin suhteen. Mieluummin tekisin töitä kuin olisin työttömänä, ja minusta on kyllä ihan ongelmatonta muuttaa työn perässä. Lapsi on nyt vaan hankala tämän asian suhteen, eikä ymmärrä, miten tärkeästä asiasta on kyse. Ja lapsellahan on enää yksi vuosi ala-asteella, jolloin kuitenkin tulee siirtymä yläasteelle, joten ei kai lapsen mukavuudenhalu voi mennä vanhemman työssäkäynnin edelle? Tuo koulumenestys kyllä vähän huolettaa.
Jotkut sukulaiset ja ystävät ovat olleet sitä mieltä, että on väärin lasta kohtaan muuttaa lyhyiden työsuhteiden takia. Itse olen toista mieltä, ja haluan olla ensisijaisesti vastuullinen ja työtä tekevä ihminen. Vähän ristiriitainen tilanne nyt.
Kommentit (26)
Pakko olla provo. Kuka muka muuttaa parin kk:n osa-aikatyön perässä..
Vai semmoinen kokoomustrolli sitten tälle päivälle. Anna kun arvaan, asutte Porvoossa?
"Lapsi on nyt vaan hankala tämän asian suhteen, eikä ymmärrä, miten tärkeästä asiasta on kyse. Ja lapsellahan on enää yksi vuosi ala-asteella, jolloin kuitenkin tulee siirtymä yläasteelle, joten ei kai lapsen mukavuudenhalu voi mennä vanhemman työssäkäynnin edelle?"
Voi hyvää päivää.
HUH HUH
Oikea meininki. Miten mies, onko hänellekkin löytynyt uusi työ paikallisessa pizzeriassa?
Mun mies on muuttanut isänsä työn takia tuolla lailla.
Mies on yli 50 mutta edelleen tuo risa lapsuus näkyy hänessä.
Miksi mollaatte ap:ta, hänhän on tehnyt juuri siten miten työttömiä on kehotettu tekemään, eli hakenut töitä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta ja ottanut vastaan lyhyitäkin töitä, ollut valmis muuttamaan työn takia. Ai nytkö se onkin epäinhimillistä lasta kohtaan? No kenelle se oli suuri yllätys? Miksi tällaisia neuvoja sitten annetaan, jos heti haukutaan ihminen, joka tekee niin?
Monihan oikein työttömyysketjuissa fantasioi, miten työttömän vanhemman perhe joutuisi muuttamaan huonopalkkaisten pätkätöiden takia monta kertaa vuodessa. Tuota se sitten olisi, mitä tässä ketjussa on kuvattu.
Minä olin 16 vuotiaana muuttanut 24 kertaa.
Oletko päästäsi sekaisin? Ei perheellinen muuttele joidenkin pätkien perässä. Sinä olet joko työttömänä tai hankit jostain pysyvän työn.
Valitettavasti tuskin on provo, tuollaiseen ihmiset pakotetaan.
Älä taas muuta, jos vain on mahdollista estää. On tärkeää lapselle, jos on löytänyt kavereitä.
Kohta hänellä alkaa murrosikä ja kaikki on taas vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mollaatte ap:ta, hänhän on tehnyt juuri siten miten työttömiä on kehotettu tekemään, eli hakenut töitä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta ja ottanut vastaan lyhyitäkin töitä, ollut valmis muuttamaan työn takia.
Näytä joku ketju missä on kehotettu muuttamaan alakouluikäisen lapsen kanssa toiselle puolelle Suomea muutaman kuukauden määräaikaisuuden perässä, tai vaikene iäti sinä Porvoon Trolli!
Minun äitini muutti juuri tuolla tavalla rakennuksilla työskentelevän isän perässä. 27 eri osoitetta ennenkuin muutti 15-vuotiaana pois kotoa. Itse olen pitänyt todella tärkeänä että lapseni eivät joutuisi muuttamaan. Muutimme esikoisen ollessa alle vuoden ikäinen ja tarkoitus on täällä asua kunnes lapset muuttavat pois kotoa. Toivottavasti elämäntilanne sallii tämän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mollaatte ap:ta, hänhän on tehnyt juuri siten miten työttömiä on kehotettu tekemään, eli hakenut töitä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta ja ottanut vastaan lyhyitäkin töitä, ollut valmis muuttamaan työn takia. Ai nytkö se onkin epäinhimillistä lasta kohtaan? No kenelle se oli suuri yllätys? Miksi tällaisia neuvoja sitten annetaan, jos heti haukutaan ihminen, joka tekee niin?
Monihan oikein työttömyysketjuissa fantasioi, miten työttömän vanhemman perhe joutuisi muuttamaan huonopalkkaisten pätkätöiden takia monta kertaa vuodessa. Tuota se sitten olisi, mitä tässä ketjussa on kuvattu.
Ihan varmasti työvoimahallinnon psykopaatit niin voi ajatella mutta vanhempien pitää miettiä ensisijaisesti lapsen psyykettä ja lasten ehdoilla eletään.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuskin on provo, tuollaiseen ihmiset pakotetaan.
No ihan vıtun 300 % varmasti on provo, et voi olla noin tyhmä. Tai sitten olet trolli itsekin, todennäköisesti ap komppaamassa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mollaatte ap:ta, hänhän on tehnyt juuri siten miten työttömiä on kehotettu tekemään, eli hakenut töitä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta ja ottanut vastaan lyhyitäkin töitä, ollut valmis muuttamaan työn takia.
Näytä joku ketju missä on kehotettu muuttamaan alakouluikäisen lapsen kanssa toiselle puolelle Suomea muutaman kuukauden määräaikaisuuden perässä, tai vaikene iäti sinä Porvoon Trolli!
Mikä tahansa työttömyyttä/pk-seudun asuntoja käsittelevä ketku.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Pyysin näyttämään yhden, en heittelemään mitään /c:stä revittyjä arvuutteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriPyysin näyttämään yhden, en heittelemään mitään /c:stä revittyjä arvuutteluja.
No näytä yksi jossa EI?
0/5, yritä nyt edes.