Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat "kiltit" psykopaatit kavereina?

Vierailija
09.02.2021 |

Eli ne, jotka eivät tee rikoksia ja elelevät yhteiskunnan normien mukaan.

Poliitikoissa ja yritysjohtajissa heitä on paljon, mutta puhun nyt tavallisista ihmisistä.

Mietin, onko eräs kaverini sellainen, siksi kysyn.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollisia.

Vierailija
2/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee, muttei välttämättä tiedosta sitä. Manipuloi ja haluaa aina oman tahtonsa läpi. Jos on todella psykopaatti (ei vain narsistinen), niin elämässä ei luultavasti ole kauheasti pitkäjänteisyyttä. Kariutua tahtoo parisuhteet ja työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää viimekädessä aina ajaa omaa etuaan.

Ei koe huonoa omaatuntoa esim. siitä, että on jatkuvasti myöhässä.

Vierailija
4/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, karsimaattinen, peloton ja kylmäävä.

Välillä kuuntelen karvat pystyssä hänen tarinoitaan. Kertoi mulle aikanaan esimerkiksi miksi lopetti ihmisten pahoinpitelemisen kadulla ja se logiikka siinä taustalla oli karmivampi kuin se, että oli sitä joskus nuorempana tehnyt.

"Velkojen" suhteen täysin pöpi mun mielestä, joten en lainaa häneltä edes sytkäriä.

Vierailija
5/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kanssasi hyvä frendi. Kun kävelette jutellen jäällä ja sinä yllättäen tiput avantoon, hän ei välttämättä yritäkään auttaa sinua, kuten sinä hänen asemassaan tekisit. Hän katsoo sinua kun huudat hädissäsi ja arvioi tilanteen riskit kylmän viileästi. Jos siinä on hänelle pienintäkään riskiä, hän katsoo kun sinä hukut. Sen jälkeen hänelle ei tule mieleenkään, että hänen olisi  mahdollisesti edes jotenkin pitänyt yrittää auttaa, kuten vaikkapa huutamalla apua. Hän yksinkertaisesti ei tajua sellaista. Sinun hukkumisesti ei aiheuta hänelle traumaa, shit happens ja pääasia että ei osu omalle kohdalle. Sinä menet meren pohjaan, hän jatkaa elämäänsä eikä muista sinua. Mahdollisiin kysymyksiin hän vastailee ulkokohtaisesti, ikään kuin olisi tarkkaillut laboratorioeläintä. Ja hetki sitten te olitte vielä niin hyviä ystäviä, hän oli sosiaalinen huipputyyppi ja syvällinen. Mielestäsi ymmärsitte toisianne, teillä oli luja ja lämmin ystävyys.

Sellainen se ihmisolio on. 

Vierailija
6/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs kaveri, joka on avoimesti kertonut että hänellä on diagnosoitu psykopaattisia piirteitä. Hän kuitenkin sanoo, että on oppinut "oikeat" tavat toimia ja yrittää noudattaa niitä.

Olen joskus kysellyt häneltä miltä psykopatia tuntuu, esim. kokeeko sääliä tai empatiaa. Ei kuulemma herätä mitään tunteita, jos vaikka kissanpennulta vedetään niskat nurin.

Kaikesta huolimatta hän on aika kiva kaveri.

Vierailija
7/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa "kilttejä" psykopaatteja.

Parhaimmillaankin on ainoastaan uinuvia petoja.

Psykopaatti ei koskaan parane.

Juokse taaksesi katsomatta!

Vierailija
8/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kommentit eivät kuvaa Ap:n ihmettelemää "kilttiä" psykopaattia.

Tai varmaan sitten, kun ei enää ole kiltti...

Vierailija
9/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollisia, ja luotettavia, ja erittäin hyvä FWB, ei nolostu eikä levittele asioita .

Vierailija
10/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää viimekädessä aina ajaa omaa etuaan.

Ei koe huonoa omaatuntoa esim. siitä, että on jatkuvasti myöhässä.

Putin on aina myöhässä koska hän piilovittuiléé psykopaattia "myöhästelyllä".

Vierailija
11/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei tee mitään psykopaattista, mutta on selvästi psykopaatti. Vain psykopaatti ajattelisi noin.

Vierailija
12/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli varmaankin tällainen kaveri nuorempana. Todella mukava tyyppi, jonka kanssa oli kiva viettää aikaa. Olipa hyvin älykäs myös. Selvää narsismia oli alkuun helppo katsoa sormien läpi, se oli ikään kuin sellainen bonus siinä tyypissä. Siis hän käytännössä "brändäsi" oman narsisminsa, mikä veti puoleensa varsinkin tyttöjä ja miehenä ihailin sitä röyhkeyttä ja itseluottamusta. Mutta tulipa sekin päivä, kun hän oli osallisena erääseen todella julmaan tapahtumaan, jossa tuhottiin henkisesti ja osin fyysisestikin ihmisiä. Hän petti omat ystävänsä, syötti yhden käytännössä susille ja vain, koska siitä oli hänelle hyötyä. Silloin haavekuva alkoi murentua ja todelliset kasvot tulivat esiin. Oksettavia ja raakoja piirteitä, lisäksi hän oli vielä selvä pelkurikin. Hän osasi kuitenkin uusiutua, löysi uuden kaveripiirin eikä ole tunnistavinaan vanhoja tuttujaan.

Vierailija
13/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverini valehteli minulle asiassa, joka on minulle tärkeä. Kun juttelin hänen kanssaan asiasta, hän koki, että on ihan normaalia valehdella. Pääasia vaan, ettei jää kiinni. Sanoi, että valehtelemattomat ovat tyhmiä.

Tällöin aloin ajatella hänen persoonaansa muutenkin. Hän kyllä elää normien mukaan. On hoitanut lapsensa siten, että niillä on ollut kaikki tarpeellinen. On myös avulias. (silloin, kun se tulee hänen aloitteestaan) Juuri esim lainasi minulle suksiaan, kun halusin kokeilla luistelutyylin hiihtoa.

Mutta kun häneltä kuoli 2 läheistä, hän ei ollut ikään kuin moksiskaan. Tuntui, että häntä lähinnä harmitti, ei varsinaisesti surettanut.

Ei välitä ottaa itselleen mitään suvun muistoesineitä, kuten valokuvia. Kun vanhin (yht 3)lapsensa muutti omilleen ei vaikuttanut tuntuvan missään. Ei haikeutta yms.

Ei häiritse astua asfaltilla olevan madon päälle.

Vierailija
14/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eräs kaveri, joka on avoimesti kertonut että hänellä on diagnosoitu psykopaattisia piirteitä. Hän kuitenkin sanoo, että on oppinut "oikeat" tavat toimia ja yrittää noudattaa niitä.

Olen joskus kysellyt häneltä miltä psykopatia tuntuu, esim. kokeeko sääliä tai empatiaa. Ei kuulemma herätä mitään tunteita, jos vaikka kissanpennulta vedetään niskat nurin.

Kaikesta huolimatta hän on aika kiva kaveri.

Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
15/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverini valehteli minulle asiassa, joka on minulle tärkeä. Kun juttelin hänen kanssaan asiasta, hän koki, että on ihan normaalia valehdella. Pääasia vaan, ettei jää kiinni. Sanoi, että valehtelemattomat ovat tyhmiä.

Tällöin aloin ajatella hänen persoonaansa muutenkin. Hän kyllä elää normien mukaan. On hoitanut lapsensa siten, että niillä on ollut kaikki tarpeellinen. On myös avulias. (silloin, kun se tulee hänen aloitteestaan) Juuri esim lainasi minulle suksiaan, kun halusin kokeilla luistelutyylin hiihtoa.

Mutta kun häneltä kuoli 2 läheistä, hän ei ollut ikään kuin moksiskaan. Tuntui, että häntä lähinnä harmitti, ei varsinaisesti surettanut.

Ei välitä ottaa itselleen mitään suvun muistoesineitä, kuten valokuvia. Kun vanhin (yht 3)lapsensa muutti omilleen ei vaikuttanut tuntuvan missään. Ei haikeutta yms.

Ei häiritse astua asfaltilla olevan madon päälle.

Tämä siis ap

Vierailija
16/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-rikolliset ja älykkäät sekä hyvässä perheessä kasvaneet (tarkoitan tässä yhteydessä "hyvällä perheellä" rakastavaa ja kasvatuksen hoitanutta äitiä ja isää) ovat menestyneitä ja hyvin tienaavia. Tietyissä ammateissa tuosta on hyötyäkin. Esim. kirurgi on parempi, jos hän pyrkii täydellisen hyvään tulokseen ja olemaan paras, eikä turhia murehdi siinä tekemisen ohessa.

Vierailija
17/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-rikolliset ja älykkäät sekä hyvässä perheessä kasvaneet (tarkoitan tässä yhteydessä "hyvällä perheellä" rakastavaa ja kasvatuksen hoitanutta äitiä ja isää) ovat menestyneitä ja hyvin tienaavia. Tietyissä ammateissa tuosta on hyötyäkin. Esim. kirurgi on parempi, jos hän pyrkii täydellisen hyvään tulokseen ja olemaan paras, eikä turhia murehdi siinä tekemisen ohessa.

Nuo ovatkin niitä älykkäitä, joista tulee poliitikkoja ja yritysjohtajia.

Mutta entä keskiverrrot kavereina?

Vierailija
18/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hurmaava aluksi

- ajaa aina omaa etuaan, vaikka naamioisi sen muuksi.

- valehtelee

- ei koe mistään sanomastaan tai tekemästään katumusta. Päin vastoin, hän on kaikessa uhri. Ja muut ovat häntä kiusanneet.

- ei kaihda keinoja saadakseen mitä haluaa esim. Hankkiutuu raskaaksi ilman aviomiehen halua. Kokee tekevänsä vain mikä on oikein= hänen etunsa

- haalii ympärilleen ihmisiä, jotka häntä palvelee ja kumartaa. Muita inhoaa.

Vierailija
19/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ajattele muiden etuja, vain itseään. Voi olla hyvinkin avulias, mutta jos jotain haluaa ja sinä olet tiellä, niin olet todella vain tiellä. Haitta hänen tiellään. Eli päällisin puolin voi mennä ok, kunnes tulee se hetki että sinusta onkin enemmän haittaa kuin hyötyä hänelle jossain asiassa.

Vierailija
20/23 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hurmaava aluksi

- ajaa aina omaa etuaan, vaikka naamioisi sen muuksi.

- valehtelee

- ei koe mistään sanomastaan tai tekemästään katumusta. Päin vastoin, hän on kaikessa uhri. Ja muut ovat häntä kiusanneet.

- ei kaihda keinoja saadakseen mitä haluaa esim. Hankkiutuu raskaaksi ilman aviomiehen halua. Kokee tekevänsä vain mikä on oikein= hänen etunsa

- haalii ympärilleen ihmisiä, jotka häntä palvelee ja kumartaa. Muita inhoaa.

Tämä. Tuli heti mieleen Maisa Torppa 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme