Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työttömän otettava vastaan mitä tahansa työtä vai miten se menee?

Vierailija
05.08.2008 |

Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta ennen piti ottaa vastaan työ kuin työ kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni vaan mietin, kun niin moni tuttava on ansiosidonnaisella.

Jos on käynyt jonkun koulun, niin täytyykö suostua ottamaan vaan sen alan töitä? Vaikka olisi työkokemusta muultakin alalta?

Kun ajatellaan, että monet ovat nuorena tehneet siivoushommia, eikö sitten työttömänä tartte suostua.

Vierailija
2/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi laittaa ajokortitonta kuorma-autonkuljettajaksi tms. Itse asiassa se aikaisemmin tehty työ menee edelle koulutuksesta. Jos olet joskus ollut töissä vanhainkodilla, sinun katsotaan olevan vanhustenhoitaja vaikka olisit sittemmin opiskellut vaikka puutarhuriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut olla ansiosidonnaisella ilman että työkkäri on tarjonnut mitään. Aina tapaamisissa olen kertonut etsiväni oman alani töitä, vähän sivustakin, mutta tähdentänyt että siivous-, puhelinmyynti- ymv. työt eivät kiinnosta. Eivätkä siis niitä tarjoakaan, vaan seuraava askel on mahdollinen täydennyskoulutus tai mikä itseäni nyt sattuu kiinnostamaankaan. Kokemukseni mukaan siellä työkkärissä kyllä pyritään etsimään sellaista työtä josta hakija on kiinnostunut, varsinaisia työhönosoituksia taitaa tipahdella vaan siltä omalta alalta, luulisin (ei ole koskaan tullut).

Vierailija
4/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetosin siihen että työn pitäisi olla koulutusta vastaavaa, mutta sanottiin että kun olet kerran ollut vanhainkodissa töissä, se on sinun ammattisi. Ja karenssi tuli, kun en mennyt vaan odottelin sitä oman alan työtä johon olin sittemmin kouluttautunut.

Vierailija
5/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi seikka mikä minua on kiinnostanut on se, että miten pitkään matkaan pitää lähteä duuniin?

Vierailija
6/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mikä lie harjottelu, 25km:n päähän. Ilman autoa, maalla, jossa kulkee yksi bussi aamulla ja yksi iltapäivällä ja niiden pysäkki on n. 3km:n päässä työpaikasta. Äiti oli tuolloin 58-vuotias.

Vierailija
7/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä on ne paikkakunnat tiedossa, josta on työ otettava vastaan, muistaakseni raja on 50km. Mutta sitä ei ole ajateltu järkevästi, kun moottoritietä pitkin siihen matkaan ei mene kauan aikaa, mutta jos joitain pikkuteitä on köröteltävä, kuluu puolet enemmän aikaa.

Vierailija
8/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vastaukset noihin muihinkin kysymyksiin. Laki on tosiaan aika ankara, mutta ainakin meidän toimistossa käytetään järkeä osoituksissa. Ei se ole työkkärin toiminnan kannaltakaan etu osoittaa työpaikkoihin sopimattomia/haluttomia hakijoita, aika pian työnantajat lakkaavat ilmoittamasta avoimia paikkojaan, jos eivät saa hyviä hakijoita.

Vierailija
9/15 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pitäny niitten mielestä mennä nurmijärvelle opiskelee?????? Asun siis hesas ja täältä jo kaupunkiin kestää bussilla 40 min ja sit viel siitä nurmijärvelle. Joopa joo et siinähä se on ihan lähellä?????? No ehkä jos olis auto ja jos oliski ni niitä autokuluja ei 8e ylläpitokorvaus(joka sis ruuanki) maksella. Mielivaltasta toimintaa!!!! Onneks keksin muuta

Vierailija
10/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen tarvinnut sanoa kuin, että ei halua tehdä rakennusalan hommia vaan atk hommia ja ne merkitsi sitten sen sinne papereihin, että ottaa vastaan vain atk alan töitä. Eikä siitä mitään karenssia tullut. Mies odotellut jo vuosia niitä atk alan hommia...

Vierailija
11/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos meikä oli lukion jälkeen vuoden töissä päiväkodissa niin minulle osoitettaisiin vaikka lastenhoitajan tai laitosapulaisen hommia, vaikka olen sittemmin yo:sta valmistunut ja tehnyt IT-alan töitä...? Voi kiesus, en taidakaan uskaltautua työkkärin asiakkaaksi.

Vetosin siihen että työn pitäisi olla koulutusta vastaavaa, mutta sanottiin että kun olet kerran ollut vanhainkodissa töissä, se on sinun ammattisi. Ja karenssi tuli, kun en mennyt vaan odottelin sitä oman alan työtä johon olin sittemmin kouluttautunut.

Vierailija
12/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tällä hetkellä 70 km työssäkäynti raja. Kuntaliitoksen myötä se nousee n 130 km. Vähän on turhan kaukana, näillä bensan hinnoilla. Ei ole tasapuolista ei. Sama km määrä saisi olla asuin paikasta riippumatta

Vierailija
13/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin Turusta Salossa töissä. Työmatkaa kertyi 50km suuntaansa eli 100km/päivä. Onneksi oli hyvä tie, jota ajella, mutta silti.

Vierailija
14/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä nyt vajaan vuoden. Olen aikaisemmin työskennellyt sos.alan töissä, pisin työkokemus nuorisokodista. Ensimmäisellä työkkäri käynnillä sanoin että tällähetkellä en ole henkisesti sellaisessa kunnossa että jaksaisin työskennellä nuorisokodissa (ja se on siis totta). Se merkattiin papereihin ja seuraavalla käyntikerralla virkailija kysyi, onko tilanne muuttunut. Mutta ei siis todellakaan ole pakotettu hakemaankaan töitä nuorisokodista.

Muuten olen kyllä itse aktiivisesti hakenut töitä, mutta täällä mennään hyväveli- periaatteella kun ihmisiä palkataan.

Viimeksi sitten ilmoitin olevani raskaana ja virkailija totesi, että sinullahan on sitten suunnitelmat selvillä. No, kaikkea voi vielä sattua ja olisi tässä ollut vielä aikaa olla töissä, mutta niin... Kukapa ottaa raskaana olevaa töihin.

Muuten mulla on rajoituksena astma, että ei nyt ihan mikä tahansa siivous/kahvila/eläimiin liittyvä työ käy.

Kerran ehdotettiin työelämään tutustumista omalle alalle... Siitä melkein loukkaannuin. Että pitäs puoli ilmaseksi mennä tekemään töitä harjottelijana, kun ammattilainen olen (vaikka olishan se mentävä jos määrätään). No, kysyin, että mitenkä taloudellinen tilanne sitten kun lapsi pitäisi viedä hoitoon ynnämuut kulut? Oltas jouduttu tosi ahtaalle. Sitä sitten jäätiin tahoillamme pohtimaan, mutta nyt tämän raskauden takia ei sitä sitten edes otettu esille.

Mulla siis kokemus työkkärin virkailijasta on hyvin positiivinen, ei mikään diktaattori. Mutta kai siihen tosiaan vaikuttaa se, mitä olet ennen työttömyyttä tehnyt, mullakin viime vuosien ajalta monia lisäkoulutuksia omalle alalle.

Vierailija
15/15 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niitä joskus opiskeluaikoina tms. olisi sivutöinä tehnytkin. Periaatteessa tuon 3 kk jälkeen se olisi mahdollista, mutta niin ei toimita. Vähemmän koulutetuille, sivuavien alojen työttömille toki voi "nakki napsahtaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi