Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ruuan kotiinkuljettajia.

Vierailija
09.02.2021 |

Siis sitä että ne kerätään vähittäismyymälöistä!
Hölmöläisen hommaa, torta på torta.
Kustannukset puolittuisivat ja laatu paranisi kun kotimyyntiä varten olisi tehokas tukku, jossa robotti paiskoisi suurimman osan tuotteista suoraan autoon.
Tukkumyymyymälän rakentaminen ja varsinkin sen ylläpito maksaisi vain murto-osan siitä mitä kivijalkakauppa kalliilla liikepaikalla suurine henkilökuntineen.

No, ehkä parin vuoden päästä? Liiti vaikka, vaikka nyt näyttää nukkuvan onnensa ohi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähittäismyymälässä isot paketit on valmiiksi auki.

Vierailija
2/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volyymi on liian pientä vielä tuohon ja laaja valikoima hankaloittaa keräilyä. 

Luulen että LIDL vie tämän pelin kun aika on kypsä. Siellä osataan logistiikka ja vaikoima on valmiiksi vedetty paljon suppeammaksi kuin mitä k-ryhmän tai s-ryhmän vastaavan kokoisissa kaupoissa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti he sanovat 'Ole hyvä.' jollain kielellä. Voit vastata 'Kiitos.'.

Vierailija
4/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkuliike ei ole vähittäismyyntiliike.

Se myy ja hankkii tavaraa kaupoille ja muille julkisyhteisöille.

Se palvelee vähittäismyyntiliikkeitä, tilaamalla tavarat ulkomailta, huolehtimalla rahdin. kuljetuksen sun muun.

Se ie myy suoraan tuotteita kuluttajille.

Vierailija
5/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kaksi eri kauppaa?

Siis niille asiakkaille jotka käyvät itse liikkeissä ja sitten niille jotka tilaavat ruokaa kotiin.

Ei mitään järkeä.

Sillä nekin jotka tilaavat kotiin tavaraa käyvät myös itse liikkeessa toisinaan.

Ja useissa kaupoisa on kauppakassi palvelu, jossa kauppa kerää tuotteet valmiiksi, ja asiakas itse noutaa ne.

Ruuan verkkokauppa ei ole niin suurta vielä Suomessa, että siihen mitään ap:n kaltaisia tukkuja tarvittaisiin.

Ja Lidlsitä ei ikinä tule Suomen verkkokaupan ykköstä.

Niin alhaalle ei suomalaisten ruokakulttuuri milloinkaan vajoa,

Vierailija
6/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että LIDL vie tämän pelin kun aika on kypsä. Siellä osataan logistiikka ja vaikoima on valmiiksi vedetty paljon suppeammaksi kuin mitä k-ryhmän tai s-ryhmän vastaavan kokoisissa kaupoissa on.

voisihan samainen robottivarasto toimia myös noutomyymälänä. Paiskaisi ostokset luukusta ulos suoraan asiakkaalle.

Vierailija
7/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaisin sieltä suppean valikoiman myymälästä osan, kun kuitenkin täytyy tilaus tehdä toiseen paikkaan niille puuttumaan jääneille tuotteille? Ihan samasta syystä en nytkään käy Lidlissä ja toisessa kaupassa, vaan menen suoraan (tai siis tilaan suoraan) sinne missä valikoima kohtaa tarpeet.

Vierailija
8/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mitä vaivaa se sinulle tai kauppiaalle tuottaa, että paikallisessa k-marketissa kerätään ostamani tuotteet hyllystä ja kuljetetaan ne minulle kotiin. Päinvastoin, kauppias on tyytyväinen kun myynti on kasvanut kotiinkuljetusten myötä.

Vierailija
9/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mitä vaivaa se sinulle tai kauppiaalle tuottaa, että paikallisessa k-marketissa kerätään ostamani tuotteet hyllystä ja kuljetetaan ne minulle kotiin. Päinvastoin, kauppias on tyytyväinen kun myynti on kasvanut kotiinkuljetusten myötä.

Maksaisin mieluummin ostoskoristani 80 kuin 100 eur. ;-)

Kauppiaan tyydyttäminen ei ole minun asiani. Lahjoitan mieluummin oikeasti tarvitseville.

Vierailija
10/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostaminen helpottaisi ostamista ja laskisi ehkä hintoja.

Vierailija
11/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on jäljillä.

Kun kotikuljetus vielä vähän kasvaa, on ketjujen etu varmasti perustaa kotimyyntiin erikoistuneita kauppoja, miksi tehdä tuplatyötä.

Kilometrikään eivät ratkaise, siis kun tavarat autoon pakataan ja siitä puretaan ja kotiin kannetaan, työ siinä maksaa.

Vierailija
12/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaan tyydyttäminen ei ole minun asiani. Lahjoitan mieluummin oikeasti tarvitseville.

En tiedä mitä tarkoitat, meillä kotiinkuljetus maksaa kympin, vähän alle.

Minusta hyvin halpaa siitä palvelusta, että saan kaksi painavaa pahvilaatikollista ruokaa kannettuna tänne kolmanteen kerrokseen hissittömässä talossa, eikä tarvitse huonoilla kintuillani könytä monta kertaa viikossa niitä erikseen hakemaan tuskaisena virusten keskelle. Ei ole autoa eikä kunnon pyörääkään.

Maksan todellakin iloiten tästä palvelusta sen kympin, maksaisin enemmänkin.

Vierailija
13/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on jäljillä.

Kun kotikuljetus vielä vähän kasvaa, on ketjujen etu varmasti perustaa kotimyyntiin erikoistuneita kauppoja, miksi tehdä tuplatyötä.

Kilometrikään eivät ratkaise, siis kun tavarat autoon pakataan ja siitä puretaan ja kotiin kannetaan, työ siinä maksaa.

Tuohon kun vielä liitetään itseajavat autot, niin sitten sujuu... Se on vielä utopiaa, paitsi ehkä jossain kiinalaisessa koekaupungissa.

Vierailija
14/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tuen mielelläni paikkakuntani vähiä liikkeitä, että ne säilyvät täällä. Sinun arvosi ovat sitten erilaiset. 

t. se jolle vastasit ja vastasin tähän jo kerran aikasemminkin, tämä oli lisäys :D

Vierailija
15/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehostaminen helpottaisi ostamista ja laskisi ehkä hintoja.

Tehostaminen ei laske hintoja, vaan rahat menevät yrittäjille lisävoittoina. Lisäksi työpaikkoja häviää.

Vierailija
16/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on jäljillä.

Tuohon kun vielä liitetään itseajavat autot, niin sitten sujuu... Se on vielä utopiaa, paitsi ehkä jossain kiinalaisessa koekaupungissa.

No hyi helvetti, eli työttömyys vain lisääntyisi ja oikeat kaupat kuolisi pieniltä paikkakunnilta. Typerä ajatus, suorastaan oksettava.

Vierailija
17/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on jäljillä.

No hyi helvetti, eli työttömyys vain lisääntyisi ja oikeat kaupat kuolisi pieniltä paikkakunnilta. Typerä ajatus, suorastaan oksettava.

Ihan yhtä oikea yritys se kotimyyntiä tekevä kauppakin on.

Vierailija
18/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Hehtaarikolossi korpeen taajaman tuntumaan.

Vaatii tosin uutta ajattelua, nykyäänhän kalliiseen ostospalatsiin suuri osa tavaroista tulee suoraan ilman ketjun omaa tukkua.

Ja tosiaan tuo luukku noutajille olisi hyvä idea, autoilijat eivät muuta haluaisi kuin sujuvan liikenteen.

Vierailija
19/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ei ollenkaan hiffannut avauksen ideaa.

Ihan kaiukkien etu on että ruoka tulee kotiin mahdollisimman tehokkaasti. Gretakin tykkää.

Siis haluatko tuoretta virheetöntä tavaraa suoraan tukusta vai ostosparatiisiin kertaalleen purettua ja pakattua kalliimmalla hinnalla ;-)

Vierailija
20/40 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mittakaavassa ja niillä etäisyyksillä, missä Suomessakin tällä hetkellä toimitaan, tuo ehdottomasi malli ei vain ole kannattava. Se saattaa nippanappa toimia pääkaupunkiseudulla korona-aikaan, mutta tavallisessa arjessa yhtään harvaan asutummalla alueella homma ei enää toimi kannattavasti. Kauppahalli24 on toimintatavaltaan hyvinkin tuon ehdottamasi kaltainen ja jopa ilman varsinaista kilpailua ja toimimalla vain asukaistiheimmällä mahdollisella alueella, he ovat nippanappa onnituneet pysymään pystyssä.