Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein lasten kaverit käyvät teillä?

Vierailija
09.02.2021 |

Tai lapset kavereillaan?

Asumme itse maalla, joten näin talviaikaan on kavereille kuskattava (etäisyydet vähän pidempiä, ei turvallisia kulkuväyliä) ja tämä tuo asiaan omat haasteensa.

Meillä käy kavereita 1-3 kertaa viikossa, lapset käy saman verran kavereillaan, jos saadaan järjestymään järkevästi.

Eräs kaveri tapaa soitella ja kysellä, pääsisikö poika tunniksi hänen luokseen. Välillä olen vienyt, välillä en, koska meillä on pikkuinen vauva, ja taapero, enkä ole hirveän innostunut kulkemaan tunnin välein yhtään missään. Tämä taas saa aikaan purnausta kaverilta, että mikset pääse, mikset pääse? Poika on sanonut syyn, mutta silti kyselee. En tiedä, pitäisikö kehottaa poikaa myös tahtomaan kaveri meille tunniksi :D

Mutta kiva kyllä, että on kavereita. Välillä vain mietin, minkä verran muilla käy kavereita tai minkä verran omat lapset on muualla. Meillä minä (joka yleensä olen kotona kavereiden tullessa) en vaan ihan joka päivä jaksaisi huonosti nukuttujen öiden jälkeen, mutta onneksi lasten kanssa on saatu juteltua ja ovat itsekin sitä mieltä että haluavat pitää kotipäiviä että ehtii olla perheen kanssa ja tehdä omia juttuja kotona.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joskus, mutta ei ne mitään tunnin Vierailija ole.

Vierailija
2/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy harvoin, nyt talvisaikaan on käynyt kerran viikossa, jos sitäkään. Kesällä oli paljon leikkejä ulkona. Asutaan kyllä ihan taajamassa ja pari kaveria on ihan tässä kävelymatkan päässä.

Ekaluokkalaisesta kyse, jolla ei ole minkäänlaista sosiaalista pelisilmää. Toisaalta tuntuu, ettei edes kaipaa kavereita vapaa-ajalle. Kavereita on ollut päiväkodissa ja koulussa toistaiseksi onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy joskus, mutta ei ne mitään tunnin Vierailija ole.

Niin, ei meilläkään. Ovat yleensä 2-4 tuntia, kun tulevat. Joku joskus yötäkin. Nuo tunnin vierailut ihmetyttää itseäkin. :D

Ap

Vierailija
4/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluiässä päivittäin oli tytöllä kavereita kotona tai tyttö kaverinsa luona. Yläkouluiässä sitten vähän harvemmin, varsinkin siinä vaiheessa, kun ystävystyi kauempana asuvan tytön kanssa. Kavereitaan näki toki urheiluharrastuksessaankin.

Vierailija
5/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja joka päivä on joku jossain tai kaveri meillä. (Luokkakavereita, ettei koronasta nyt kukaan huolestu). Mutta pääasiassa pääsevät itse kävellen toistensa luokse.

Muutamalle kaverille pitää kuskata ja kuskataan aina tarvittaessa puolin ja toisin. Mutta mikä ihmeen tunnin vierailu, meillä ovat sitten 3-5h toistensa luona.

Sano lapsesi kaverin vanhemmille, että sovitaanko vaikka 3h vierailuja vuorotellen, tunti on ihan järjetön aika.

Vierailija
6/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 tunnin vierailuja koulupäivän päälle? Arkisin? Ruokaileeko vieras teillä?

Vierailija
7/7 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jonkun mielestä kerran viikossa on harvoin?

Hyvänen aika sentään! Meillä lasten kaverit/lapset käy kavereilla ehkä muutaman kerran kuukaudessa ja se on ihan riittävä määrä.