Juuri 15v täyttänyt poikani on 185cm.
Olen 161cm ja mies 185cm. Kuinka pitkä hänestä tulee?
Kommentit (34)
Jokos pojalla on palleissa karvat? Ja peniksen mitta tietysti joku 30 senttii lepotilassa jo nyt! Hurahahahahahaaaa... varmaankin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin pitkillä pojilla tulee alaselkään "raskausarpia", kun iho ei ehdi venyä kasvupyrähdyksen vauhdissa.
Samasta syystä myös teinitytölle voi lantioon jäädä raitoja, lantion kasvaessa nopeasti.Ja tämä liittyy ap:n pojan pituusennusteeseen siten että.....?
.....saat itse päätellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin pitkillä pojilla tulee alaselkään "raskausarpia", kun iho ei ehdi venyä kasvupyrähdyksen vauhdissa.
Samasta syystä myös teinitytölle voi lantioon jäädä raitoja, lantion kasvaessa nopeasti.Ja tämä liittyy ap:n pojan pituusennusteeseen siten että.....?
.....saat itse päätellä!
Eli ei mitenkään. Sitä vähän minäkin.
Meillä poika on 13 v, täytti lokakuussa ja mitat on 192 cm ja 94 kg, jalka on numeroa 48, ihan hirvittää millainen jättiläinen pojasta oikein tulee.
Erikoisia kommentteja. Mikä tässä aiheessa ottaa noin lujille?
Olen joskus lukenut että jos lapsi/nuori on terve, ei ole syytä puuttua pituuskasvuun, vaikka se olisi reilusti ikätovereita edellä. Lapsen annetaan kasvaa niin pitkäksi luin lapsi kasvaa.
Aiemmin kai näihin puututtiin, ainakin tyttöjen kohdalla. Joudutettiin menkkojen alkamista. En tiedä tehdäänkö sellaista enää, ei varmaankaan.
Miten muut murrosiän merkit, lapsen kaverilla alkoi murrosikä ja kasvupyrähdys todella aikaisin. Oli muita poikia paljon pidempi jossain vaiheessa ja nyt muut ovat jo menneet ohi. Voi olla siis että poikasi on kasvanut jo aikuispituuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä poika on 13 v, täytti lokakuussa ja mitat on 192 cm ja 94 kg, jalka on numeroa 48, ihan hirvittää millainen jättiläinen pojasta oikein tulee.
Itse olin 14 vuotiaana 196, ja siihen se jäi, jalka oli 46, ja aikuisiällä venynyt 47.
Eli ei välttistä veny enään.
Omalle pojalle lyötiin kasvuennuste 208, meni neuvolan ylärajan yli :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.....saat itse päätellä!
Eli ei mitenkään. Sitä vähän minäkin.
Se että nahka ei ehdi venyä alaselästä ei vaikuta kasvuun, mutta liittyy siihen. Kasvu aiheuttaa venymisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää. Mä olen 167 ja mies 175. Kuopus on nyt 18v ja 194cm
Meitä on viisi sisarusta, neljä miestä ja yksi nainen. Meidän pituudet on välillä 157-202 cm ja, jos minua ei lasketa, niin 176-201 cm. Sekä äitini, että isäni tulee todella eripituisista suvuista
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnostaa minuakin. 12-vuotias poikani on 182. On aina kasvanut käyrien yläpuolella, mutta silti toivoisin että ei menisi ainakaan kahden metrin yli. Käsitykseni voi olla vääräkin, mutta jotenkin kaikki sopivien vaatteiden löytämisestä autoon mahtumiseen jne tuntuu olevan hankalaa, jos on kovin pitkä. Mutta ei kai kasvulle oikein mitään voi? Kai lääkärit näihin puuttuisivat tarvittaessa?
Moni koripalloilija on lähemmäs 210cm ja terveitä miehiä ovat ja ihminen saa olla hyvin pitkä, (tai lyhyt,) että se haittaisi todella merkittävästi elämää. Ja parempi se on kasvaa tasaisesti käyrien yläpuolella, kuin huitaista puoli metriä parissa vuodessa, pysyy kehokin paremmin perässä
Tylsä lohdutus: Pitkät miehet ovat halutumpia kuin lyhyet... Karu totuus on, että useimmitenn lyhyetkin naiset haluavat mieluummin pitkiä kuin lyhyitä miehiä ja pitkät naiset itseään pidempiä - poikasi on "halutumpi" kuin "tappikundit" - omistani toinen on 178 (18v) ja suree "lyhyyttään", toinen 180 (16v) ja haluaisi kasvaa isänsä pituiseksi (185) - minä olen se ongelma, jolta "huonot" geenit, 165...
Vierailija kirjoitti:
Tylsä lohdutus: Pitkät miehet ovat halutumpia kuin lyhyet... Karu totuus on, että useimmitenn lyhyetkin naiset haluavat mieluummin pitkiä kuin lyhyitä miehiä ja pitkät naiset itseään pidempiä - poikasi on "halutumpi" kuin "tappikundit" - omistani toinen on 178 (18v) ja suree "lyhyyttään", toinen 180 (16v) ja haluaisi kasvaa isänsä pituiseksi (185) - minä olen se ongelma, jolta "huonot" geenit, 165...
Poikasi eivät ole ensinnäkään lyhyitä nähneetkään. Hehän ovat päätä pidempiä kuin sinä. Jos se keskipituisena olo ärsyttää, niin sano että pumppaavat kunnolla lihasta niin että pituuden merkitys vähenee.
Ja tämä liittyy ap:n pojan pituusennusteeseen siten että.....?