Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako kaikki sushia?

Vierailija
08.02.2021 |

En pidä sushista, inhoan ”kalaisaa” raa’an kalan makua. Olen varmaan juntti joo, mutta en saa vain pkotettua itseni tykkäämään sushista. Saan paljon ihmettelyä ja ällistelyä osakseni kun kaikki tuntuvat rakastavan sitä. Olenko ainoa ”rupurahvas” joka ei sushin päälle ymmärrä? Ihan koulutettu ja sivistynyt olen muuten.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole raakaa kalaa. Kalaakin on vain osassa annoksista. Voi valita sellaisia joissa ei ole kalaa ollenkaan Sushi täytyy syödä tuoreena, päivän vanhana, niin kuin esimerkiksi marketeissa, ne on mössöä.

En rakasta mitään ruokaa, joistakin pidän enempi kuin toisista, mutta kaikkea voin syödä. Sushit ovat helposti syötävää ruokaa, ei huonoa.

Vierailija
42/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan!

En syö kalaa enkä halua kasviksia (puuro)riisillä käärittynä merilevään jonkun suolaisen ja etikkaisen ja mausteisen kastikkeen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa syödä mitään raakaa kun ei edes tiedä mistä on tuotu.Kypsennys kunnolla.

Vierailija
44/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tää sama tyhmyys. Sushi ei tarkoita raakaa kalaa.

Juuri samaa olin kommentoimassa. Sushin inhoajat mainitsevat aina perusteluksi että eivät halua raakaa kalaa, mikä kertoo että eivät tiedä sushista vähääkään.

Jos se näyttää raa'alta kalalta ja haisee raa'alta kalalta, niin nainenko se sitten on eikä raaka kala?

Sushi ei ole sama asia kuin raaka kala vaan etikalla maistettua riisiä, jonka täytteenä on kalaa, äyriäisiä tai esim. kasviksia. Sushista voi pitää vaikka ei pidä  raa'asta kalasta. 

Vierailija
45/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on nykypäivänä rupurahvaan ruokaa. Ei sellaista pitäjää tai kirkonkylää olekaan, missä ei sushi-ravintolaa löytyisi. Sitä myy sittarit ja prismat. Sitä notkuu noutopöydät ja perus kiinalaisen ravintolankin kattaukseen kuuluu nyt jo sushi. Voi oikeastaan sanoa, että se on nykyajan pizza. Joka maalaiskylästä löytyy ihan varmasti...

Nyt ruokatendinä tsadissa on jo jonkin aikaa ollut lähi-idän ruoka. Kyyylllä kyllä, juuri sitä falafeliä, harraa, hummusta ja baklavaa. Niitä käydään trendikkäästi maistelemassa Sandrossa, Fafasissa ja Farougessa. Sushi ei ole kuules enää yhtään mitään.

Vierailija
46/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet?

Vierailija
47/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa olin kommentoimassa. Sushin inhoajat mainitsevat aina perusteluksi että eivät halua raakaa kalaa, mikä kertoo että eivät tiedä sushista vähääkään.

Jos se näyttää raa'alta kalalta ja haisee raa'alta kalalta, niin nainenko se sitten on eikä raaka kala?

Jos joskus pääset naista haistamaan niin huomaat eron.

Vierailija
48/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sushi on siis raakaa kalaa. Kiitos.

Vierailija
49/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sushista, mutta tykkään kalasta ja vahvoista ruoista muutenkin. Tunnen kyllä paljon ihmisiä, ketkä eivät pidä. Jos ei pidä merenelävistä, kylmistä ruoista, mausteista tai riisistä, ei ole mikään ihme, ettei sushi maistu. 

Vierailija
50/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sushi on siis raakaa kalaa. Kiitos.

Sashimi on pelkkää raakaa kalaa. 

Vierailija
51/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, en tykkää sushista. En syö raakaa kalaa enkä mitään muutakaan kypsentämätöntä eläintä. Myös merilevä ja wasabi ällöttää.

Rakastan kypsennettyä kalaa, kalaruoat ovat herkkuani, varsinkin pannulla paistettu tuore kala.

Vierailija
52/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vielä juntimpi enkä ole edes ikinä sushia maistanut!

Syystä että raaka kala ei houkuta eikä muutkaan aineet joita niissä on käytetty.

Vierailija
53/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sushista. Vaikka kuinka olen yrittänyt opetella tykkäämään niin ei vaan uppoa. Kalaa kyllä syön, mutta vain täysin kypsänä ja äyriäisiä ym. en enää ollenkaan. Kaksi kertaa on tullut niistä ruokamyrkytys ja kolmatta kertaa en halua kokeilla.

Vierailija
54/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt enkä syö.

Vierailija
55/61 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä sushista.

Vierailija
56/61 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman ihmiset, jotka rakastavat sushia, mutta eivät syö raakaa kalaa.

Sushi ei ole yhtä kuin raaka kala tai muu merenelävä. 

Vierailija
57/61 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi on nykypäivänä rupurahvaan ruokaa. Ei sellaista pitäjää tai kirkonkylää olekaan, missä ei sushi-ravintolaa löytyisi. Sitä myy sittarit ja prismat. Sitä notkuu noutopöydät ja perus kiinalaisen ravintolankin kattaukseen kuuluu nyt jo sushi. Voi oikeastaan sanoa, että se on nykyajan pizza. Joka maalaiskylästä löytyy ihan varmasti...

Ja aivan kuten pizzan kohdalla, rupuiset buffat ja pakasteversiot dominoivat markkinoita vaikka eivät oikeastaan edes ansaitsisi sushi-nimitystä, koska eivät juurikaan sushia enää muistuta. Näistä ihmiset kuitenkin saavat käsityksen siitä, mitä on "sushi" ja se käsitys on väärä.

Vierailija
58/61 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mahdollisuus käydä laadukkaissa japanilaisissa sushi-ravintoloissa, niin monen inhoajan mieli saattaisi muuttua. Vasta tilauksesta oikeaoppisesti laadukkaista raaka-aineista valmistettu annos on aivan eri luokkaa kuin markettien tarjous-sushit tai mättöbuffettien tarjonta.

Kyllä se maku on pohjimmiltaan ihan just sama.

No ei ole. Eikö kakkua leipoessakaan ole mitään väliä, paljonko mitäkin laittaa tai kuinka laadukkaita tai laaduttomia raaka-aineet ovat, sama tulos siitä tulee?

Vierailija
59/61 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakasta ja ihmettelen miten riisille on saatu niin korkea hinta. Suhteellisesti riisiä eniten ja ripaus kalaa.

Vierailija
60/61 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa rakastavani, kun en ole maistanutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan