Rakastaako kaikki sushia?
En pidä sushista, inhoan ”kalaisaa” raa’an kalan makua. Olen varmaan juntti joo, mutta en saa vain pkotettua itseni tykkäämään sushista. Saan paljon ihmettelyä ja ällistelyä osakseni kun kaikki tuntuvat rakastavan sitä. Olenko ainoa ”rupurahvas” joka ei sushin päälle ymmärrä? Ihan koulutettu ja sivistynyt olen muuten.
Kommentit (61)
En pidä sushista mitenkään erityisesti. Ärsyttää muutenkin, että pitäis ihan intopiukeena syödä ainoastaan jotain nepalilaista, thai-ruokaa tai muuta "muodikasta",jos ei edes välitä niistä erityisemmin. Kyllä, lempiruokaani on lihapullat, sienikastike ja kalapuikot. Ja mummon tekemät kaalikääryleet. Enkä suostu häpeämään tai pitämään itseäni junttina vaan siksi, ettei thai-ruoka ja sushi sen erikoisemmin uppoa.
Hyi hitto. En ole koskaan maistanut ja raakaa kalaa en syö. Se niiden sushirasioiden hajukin on etova.
Kaikki suomalaiset miehet ainakin ;)
En rakasta minäkään. Buffeissa joissa sen saa samaan hintaan maistan yleensä. Kallista ja mautonta minusta.
En aluksi tykännyt pahemmin sushista, juurikin koska raaka kala ällötti, mutta jossain vaiheessa jäin siihen sitten kunnolla koukkuun ja nykyään maistuu myös graavit, sillit ja mädit sun muut sushin ohella. Sushia tulee syötyä muutaman kerran kuussa.
Jos yksi ruoka pitäisi valita loppuelämäksi se olisi sushi.
Synnytin viikko sitten ja koko raskauden ajan haaveilin sushista, niinpä viime viikolla ostettiin sushia enkä saanut mitenkään niitä syötyä. Ei tehnyt yhtään mieli ja maistuivat epämiellyttäviltä, vaikka ennen raskautta rakastin sushia. Niin se makuaisti näköjään muuttuu vielä vanhetessakin.
Eli ei kaikki näköjään pidä sushista, ei vaikka olisi aiemmin pitänyt.
Jos olisi mahdollisuus käydä laadukkaissa japanilaisissa sushi-ravintoloissa, niin monen inhoajan mieli saattaisi muuttua. Vasta tilauksesta oikeaoppisesti laadukkaista raaka-aineista valmistettu annos on aivan eri luokkaa kuin markettien tarjous-sushit tai mättöbuffettien tarjonta.
En tykkää. Wasabista tykkään ja kalasta kypsänä, mutta sushi ei uppoa.
Raaka kala - paha pala.
Näin opetettiin jo koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Aina tää sama tyhmyys. Sushi ei tarkoita raakaa kalaa.
Juuri samaa olin kommentoimassa. Sushin inhoajat mainitsevat aina perusteluksi että eivät halua raakaa kalaa, mikä kertoo että eivät tiedä sushista vähääkään.
En voi sietää sushia.
Kalasta kyllä muuten pidän, tällä viikolla on ruokalistalla madekeittoa ja paistettuja ahvenfileitä.
Enpä ole tuotakaan ulkomaan "herrkua" ikinä maistanut. Eikös kalan rakastaminen ole aika perverssiä? Pittä voi mutta rakastaa, hyi hi.to!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mahdollisuus käydä laadukkaissa japanilaisissa sushi-ravintoloissa, niin monen inhoajan mieli saattaisi muuttua. Vasta tilauksesta oikeaoppisesti laadukkaista raaka-aineista valmistettu annos on aivan eri luokkaa kuin markettien tarjous-sushit tai mättöbuffettien tarjonta.
Kyllä se maku on pohjimmiltaan ihan just sama.
Yleensä tilaan aina sashimia eli just sitä kalaa vain. Sushia tulee harvemmin syötyä.
Suomisushi on 90% riisiä. Sama se on syökö sitä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tää sama tyhmyys. Sushi ei tarkoita raakaa kalaa.
Juuri samaa olin kommentoimassa. Sushin inhoajat mainitsevat aina perusteluksi että eivät halua raakaa kalaa, mikä kertoo että eivät tiedä sushista vähääkään.
Jos se näyttää raa'alta kalalta ja haisee raa'alta kalalta, niin nainenko se sitten on eikä raaka kala?
Ai riisiä riisietikkaa suolaista soijapapua raakaa kalaa merilevää ja raakoja ravun koipia.Ei kiitos. Kypsennä kala hyvin ja vähennä suolaa.Merilevä kyllä kasvattaa kynsiä.
Tykkään sushista tosi paljon. Tykkään kyllä kaikesta kalasta muutenkin kaikissa olomuodoissaan.
Itselle taas on tullut sellainen käsitys, että sushin syöminen on monien mielestä turhaa pröystäilyä. Että kukaan ei oikeasti tykkää siitä vaan haluaa näyttää, että tässä sitä syödään sushia. Ainakin tällaisia kommentteja olen itse saanut..