Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne korkeakouluun helpoin päästä opiskelemaan

Vierailija
08.02.2021 |

Ja mitä alaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ruotsinkieliset. Väitän, että ruotsinkieliseen lääkikseen on helpompi päästä, kuin jonnekin suomenkieliselle hoitsulinjalle Metropoliaan.

Missä on ruotsinkielinen lääkis?

Tuo hoitoala on kyllä oikeadti yllättävän paha!

Vierailija
22/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ruotsinkieliset. Väitän, että ruotsinkieliseen lääkikseen on helpompi päästä, kuin jonnekin suomenkieliselle hoitsulinjalle Metropoliaan.

Missä on ruotsinkielinen lääkis?

Tuo hoitoala on kyllä oikeadti yllättävän paha!

Veikkaisin Åbo Akademia kun on Suomen ainoa ruotsinkielinen yliopisto. Toinen veikkaus Helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt ekalla yrittämällä sisälle Turun kauppakorkeakouluun ja kirjoitin ylppäreissä A:n paperit, joten sinne ainakin pääsee naurettavan helposti sisälle.

Vierailija
24/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskelemaan sosionomiksi amiksen papereilla. Hakuvuotena, jona hain oli ennätyksellisen paljon hakijoita enkä uskonut pääseväni, koska kaikki aina alkaa tuomaan AMK:sta keskustellessa lukiota esille. Sain lähes täydet pisteet pääsykokeissa, vaikkei sitä lukiotaustaa ole.

Olen muuten opiskellut tuon jälkeen myös kolmet eri perusopinnot ja yhdet aineopinnot yliopistolla.

Ps. Jos aikoo sosionomiksi, niin tiedoksi kaikille että se on koko AMK:n eniten esseitä kirjoittava ryhmä.

Vierailija
25/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin opiskelemaan sosionomiksi amiksen papereilla. Hakuvuotena, jona hain oli ennätyksellisen paljon hakijoita enkä uskonut pääseväni, koska kaikki aina alkaa tuomaan AMK:sta keskustellessa lukiota esille. Sain lähes täydet pisteet pääsykokeissa, vaikkei sitä lukiotaustaa ole.

Olen muuten opiskellut tuon jälkeen myös kolmet eri perusopinnot ja yhdet aineopinnot yliopistolla.

Ps. Jos aikoo sosionomiksi, niin tiedoksi kaikille että se on koko AMK:n eniten esseitä kirjoittava ryhmä.

Piti vielä lisätä tähän: minusta siis sosionomiksi oli hiton helppo päästä, muttei se ole kaikille yhtä helppoa vaikka koulu, jossa opiskelin tunnetaankin ”helpolla sisään” -kouluna. Lähipiiristä yksi nuori nainen hakenut jo 4 kertaa sosionomiksi eikä näytä pääsevän sisään vaikka lähäritausta ja työkokemusta sosiaali- ja terveysalalta.

Vierailija
26/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Centria, Tradenomi. Taisi todistusvalinnassa vaatia 5 x appro eli suomeksi, että olit päässyt kirjoitukset läpi

Ja pääsykokeen kesken jättäessään saattaa tulla vahingossa otetuksi sisälle. 

t. kaverini

Jos löytää perille pääsykokeeseen = hyväksytty.

Vierailija
27/28 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä lisätä tähän: minusta siis sosionomiksi oli hiton helppo päästä, muttei se ole kaikille yhtä helppoa vaikka koulu, jossa opiskelin tunnetaankin ”helpolla sisään” -kouluna. Lähipiiristä yksi nuori nainen hakenut jo 4 kertaa sosionomiksi eikä näytä pääsevän sisään vaikka lähäritausta ja työkokemusta sosiaali- ja terveysalalta.

Minä hain sosionomiksi kahdesti, en päässyt, sosiaalityöhön sen sijaan pääsin ekalla haulla.

Vierailija
28/28 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pääsin sosionomi-opintoihin ekalla haulla ja ammattikoulutaustalla.

Mutta minulla oli hyvät paperit ammattikoulusta, eli oliko se sitten kuitenkaan niin helppo sisäänpääsy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän