Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valaiskaa minua nuoret eläkeläiset

Vierailija
08.02.2021 |

Nythän on niin, että olen ulalla tästä ilmiöstä.
Millaisia syitä teillä kaksi- ja kolmekymppisillä on elämässänne, että olette eläkkeellä?
Mitä kaikkea on tapahtunut? Näetkö hidastakaan ulospääsyä? Onko kaikki työelämä liian vaativaa?
Kun aiheesta lueskelee, tuntuu, että oikeat syyt jää piiloon. Haluaisin tästä realistisemman kuvan. Sympatiseeraan teitä kyllä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennan vielä että emme siis elä millään paheksumillanne sossutuilla (jotka minusta ovat tosi hyvä juttu ja tarpeen) vaan työkyvyttömyyseläkkeelläni sekä asumistuella jota pienituloiset työssäkäyvätkin saavat.

Sossutukia ne eläkkeetkin, etenkin työkyvyttömyys/varhaiseläkkeet, ovat. Eli elät meidän muiden verorahoilla.

Järjetön väite, joka kertoo vain omasta tietämättömyydestäsi, ennakkoluuloisuudestasi ja typeryydestäsi. Oma työkyvyttömyyseläkkeeni tulee 100-prosenttisesti työeläkeyhtiöltä. Kansaneläkettä, eli yhteiskunnan maksamaa "sossutukea" en saa euroakaan.

Ei läheskään kaikki tk-eläkeläiset ole köyhiä. Itse jäin tk-eläkkeelle 37-vuotiaan, ja eläkkeeni on yli 3000 €/kk. Olen ollut työelämässä 19-vuotiaasta asti, opiskellut kokoaikatyön ohessa korkeakoulututkinnon, ja tehnyt vuosikausia kovapalkkaisia töitä ennen tk-eläkettä.

Ikävä kyllä sairastuin sen verran vakavasti, että jouduin pysyvälle tk-eläkkeelle, jolla olen ollut nyt 7 vuotta.

Vierailija
42/42 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osatyökykyinen syövän ja sen jälkiseurausten (fyysisiä ongelmia ja lisäksi ahdistusta) takia. Itselleni osittain työelämässä pysyminen on mahtava asia ja onneksi työnantajani on ollut tosi joustava. On tekemistä ja työkavereita mutta myös vapaapäiviä palautumiselle, mikä vie minulta normaalia enemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi