Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luettiin 4-vuotiaan kanssa vanhaa lastenkirjaa "Pekka ja pupu lääkärissä. Lapsi kysyi voiko mieskin olla lääkäri.

Vierailija
08.02.2021 |

Ei ole tosiaan koskaan ollut mieslääkärin vastaanotolla. Neuvolassakin kaikki naisia, samoin hammaslääkäri ja -hoitajat. Ei ihme että oli tullut käsitys että vain naiset on näissä ammateissa.
Itse kuvittelin samassa iässä että vain miehet voi olla poliiseja.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on mieslääkäreitä.

Eipä olekaan. 

Viime vuosina on lääkärikunta naisistunut.

Ja tätä tapahtuu muillakin aloilla.

Vierailija
42/45 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin leikkauksessa, koko leikkaussalin henkilökunta oli naisia, kahta kirurgia myöten. Itse asiassa ainoa miespuolinen työntekijä jonka kohtasin koko sairaalassaoloaikana oli fysioterapeutti.

Itse olin kaksi viikkoa sairaalassa vuodepotilaana sairauteni vuoksi. Ainoa mies siellä oli aulatyöntekijä, mikä lie vahtimestari tms. Muuten kaikki tapaamani henkilökunta hoitajista erikoislääkäreihin oli naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suurin osa lääkäreistä miehiä, samoin hammaslääkäreistä, eläinlääkäreistä jne. Hoitajista taas suurin osa on naisia.

Suomessa n. 60 % työikäisistä lääkäreistä on naisia, perusterveydenhuollossa heitä on hiukan enemmän kuin esim. keskussairaaloissa. En tosin silti sanousi että suurin osa lääkäreistä on naisia.

Millä matikalla 60 % ei ole suurin osa?

Verrannolla suurempi osuus on ehkä naisia mutta en silti puhuisi aina 4v suurimmasta osasta tässä tilanteessa. En tosin ehkä myöskään siitä suuremmasta osuudesta.

Mutta kun se on suurempi ja suurin osa. Ja kun tuo lapsi on vaikkapa teini-ikäinen, se naisten osuus lääkäreistä on vieläkin suurempi.

Eri

Vierailija
44/45 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä erikoislääkärit ovat miehiä ja tavalliset naisia.

Hiukan sivistän sinua. Nykyisin kaikki lääkärit erikoistuvat.

Välttämättä eivät ihan kaikki, luullakseni.

Itselläni on n, 40 terveyskeskuslääkäri, jonka määräysten alla lukee pelkkä LL terveyskeskuslääkäri.

Jos hän olisi erikoistunut terveyskeskuslääkäräriksi, niin hän käyttäisi tuon LL:n alla yleislääketieteen erikoislääkäri.

Niin että aivan jokainen lääkäri ei nykyisinkään erikoistu.

Vierailija
45/45 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä erikoislääkärit ovat miehiä ja tavalliset naisia.

Hiukan sivistän sinua. Nykyisin kaikki lääkärit erikoistuvat.

Aivan varmasti eivät erikoistu kaikki lääkärit.

Monet ottavat vastaan terveyskeskuslääkärin viran kunnista ja jäävät siihen ja viihtyvät siinä työssä.

Erikoistuminen lisää opintoja 6-7 vuotta, ja tietää pienempää palkkaa ja apulaislääkärinä pyömistä keskus-ja yliopistosairaaloissa vuosikausia.

Ei se erikoistuminen mitään helppoa ja nopeaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä