Miten näyttää varakkaalta?
Parhaat vinkit kehiin, kuinka näyttää varakkaalta pienellä budjetilla? Ulkonäkö? Tavat?
Kommentit (68)
Oikeasti varakkaat eivät välttämättä näytä varakkailta 🤔
Täällä oli joskus hyvä ketju kuinka feikata luksuselämää!
Valkeat vaatteet menee nopeasti kuluneen näköiseksi, joten köyhänä en osta niitä.
Jos löytäisi halvalla valkoisia vaatteita, vaikka vain t-paitoja, saattaisi näyttää rikkaammalta.
Käytän lähinnä mustia vaatteita, koska ne kestää pitkään. Kunnes ne haalistuu, ja sitten vasta näytänkin köyhältä. Ei fiksua...
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat eivät välttämättä näytä varakkailta 🤔
Ex-presidenttimme T. Halonen on tästä hyvä esimerkki.
Tunnistaa spesiaaliksi, kun yleensä henkivartijat seurana.
Ihana, maanläheinen ihminen.
Minkä takia rikkailla muka aina olisi hillitty tyyli ja nudemeikki? Monet rikkaat ihmiset ovat persoonallisia eivätkä mitään klassikko-beige -massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassista yksiväristä ja yksinkertaista vaatetta. Ei sitä päällepäin esim beigestä neuleesta erota onko h&m vai balmuir...Kenkiin, laukkuun ja takkiin voi panostaa, mutta nekin pitää olla ajattomat. Kirppiset on ihan hyviä hankinta paikkoja... Itse ostan paljon esim mekkoja kirppikseltä, saa ihan parilla eurolla joka merkkivaatetta. Töissä luulevat että laitan paljon rahaa pukeutumiseen ja ohmettelevät välillä että miten sillä on varaa... aina ei tule korjattua että no on 2e mekko...
Kyllä pikamuotiketjujen halparätit erottaa kaukaa, viimeistään ensimmäisen pesun jälkeen.
Vaatteista oikein huolehtimalla ja niitä huoltamalla ne saa pidettyä pitkään hyvän näköisinä. Neuleita kannattaa tuulettaa ja harjata, ja pestä tarvittaessa vain käsin.
Ei se akryylisekoiteneule huoltamalla muutu villaksi tai kashmiriksi.
H&Mstä saa mm. kashmir, alpakka ja lampaanvillaneuleita 60-120e. Jos aikansa niitä hypistelisi ja sitten kokeilisi jotain MaxMaran 600e neuletta niin ehkä huomaisi eron. Mutta voin vakuttaa, että ei se päälle päin näy. :DKashmirkammalla saa pidettyä neuleet nypyttöminä.
Aplle vinkkejä: klassinen tyyli toimii aina, vähemmän on enemmän. Muista pitää halvoistakin vaatteista huolta. Osa vaatteista kannattaa pestä käsin. Muista huoltaa kengät. Vain rypyttömiä vaatteita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää näyttää muulta kuin on? Kunhan on puhtaat ja ehjät vaatteet niin on ok.
Voihan olla varakas, muttei erityisesti osaa näyttää varakkaalta, vaikka haluaisi.
Jos mä olisin varakas, niin mä en sitä julki kivin toisi.
Useat varakkaat on aika rentoja. Useat varakkaat on aika tip top,
Omalla tavallaan.
Googlaa 'old money style' ja hyödynnä kirpparit
Ulkoisilla tekijöillä. Vaatteet, kengät, auto...
Vierailija kirjoitti:
Älä ota ripsipidennyksiä, todella pitkiä hiuslisäkkeitä, huuli- tai muita täytteitä, oranssia tekorusketusta, tai todella pitkiä tai strasseilla koristeltuja kynsiä. Meikissä kannattaa suosia ns. no makeup lookia tai ranskalaista tyyliä. Älä värjää hiuksia, ellei sinulla ole varaa tehdä sitä kampaajalla.
Kampaamovinkki: ammattikoulut. Mä käyn meidän ammattikoululla värjäyttämässä/leikkauttamassa hiukset. Hinta on ehkä 30% kampaamohinnoista ja itse olen ollut aina tyytyväinen. Käyn myös 2-3 x kuukaudessa hieronnassa urheiluhierojakoululla, 20-25 euroa tunnin hieronta. Opiskelijat saa harjoitusta ja mä hemmottelua halvalla.
Muuten en meikkaa (iho ainakin vielänäin kolmekymppisenä täydellinen), mutta käyn säännöllisen epäsäännöllisesti värjäyttämässä lähes läpikuultavat ripseni mustiksi. Se antaa juuri sopivasti huolittelua, eikä meikinpoistoon mene aikaa tai rahaa :)
Kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksesta löytää edullisesti laadukkaita ja käytännössä uudenveroisia merkkivaatteita, kun vain osaa etsiä. Niihin voi itse sitten etsiä mätsääviä paitoja tai asusteita esim. alennusmyynneistä, niin saa kauniita asukokonaisuuksia. Laukkuun on hyvä panostaa, mutta Vuittonit on vähän övereitä. Ja kengät kannattaa olla siistit ja asuun sopivat.
Varsinkin keski-iässä on jo syytä värjäyttää hiukset kampaajalla, itse ei saa välttämättä parasta mahdollista lopputulosta. Pieni monivärisyys (esim. hennot raidat) näyttää yleensä tyylikkäämmältä kuin täysin tasainen väri, varsinkin jos tukka ei ole kovin paksu. Huoliteltu meikki ja klassiset korut antavat varakkuuden vaikutelmaa.
Tärkeintä on oppia oma tyylinsä, eli millaiset vaatteet pukevat parhaiten. Näin voi näyttää tyylikkäältä pienelläkin rahalla.
Puhtaat ja ehjät vaatteet. Vaatimaton, mutta puhdas koti.
Ei taida mennä :D jos nimittäin muille pitää näyttää.
Pukeudu mustaan poolopaitaan ja mustiin reisitaskuhousuihin. Käytä mustaa silmämaskia. Kasvata kokoparta jos olet mies. Vedä isohko lippalakki syvälle päähän varjostamaan kasvoja. Kuljeta sorkkarautaa ja juuttisäkkiä mukanasi. Erityisen tärkeää on, ettet riisu sormikkaita koskaan.
Kaikki oikeasti varakkaat näyttävät persaukisilta. Sitten kun menet johonkin Itä-Eurooppaan, näyttävät kaikki varakkailta, vaikka totuus on muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksesta löytää edullisesti laadukkaita ja käytännössä uudenveroisia merkkivaatteita, kun vain osaa etsiä. Niihin voi itse sitten etsiä mätsääviä paitoja tai asusteita esim. alennusmyynneistä, niin saa kauniita asukokonaisuuksia. Laukkuun on hyvä panostaa, mutta Vuittonit on vähän övereitä. Ja kengät kannattaa olla siistit ja asuun sopivat.
Varsinkin keski-iässä on jo syytä värjäyttää hiukset kampaajalla, itse ei saa välttämättä parasta mahdollista lopputulosta. Pieni monivärisyys (esim. hennot raidat) näyttää yleensä tyylikkäämmältä kuin täysin tasainen väri, varsinkin jos tukka ei ole kovin paksu. Huoliteltu meikki ja klassiset korut antavat varakkuuden vaikutelmaa.
Tärkeintä on oppia oma tyylinsä, eli millaiset vaatteet pukevat parhaiten. Näin voi näyttää tyylikkäältä pienelläkin rahalla.
Luntrun tyyli :DD.
Jonkun vanhat loubout kengät silsoineen.
Pukeudu, kuten edesmennyt Niklas Herlin. Oli Suomen neljänneksi rikkain, 1,4 miljardia dollaria oli omaisuutta.
Ei todella rikkaat vaatteilla koreile. Musk, Gates, Buffet, Besos tai Jobs
Hyvin simppeliä ja vaatimatonta pankkitilin saldoon verrattuna, minimalismia..
Vierailija kirjoitti:
Edellä mainittujen lisäksi hyvät käytöstavat. Ja ihan kaikkia kohtaan, ei vain taloudellisesti menestyneitä. Muuten annat vaikutelman moukasta.
Hyperkykkijä- pyrkyrimoukan teet itsestäsi, jos selität vanhaa aryan-aatelia edustavalle, että suomalaiset ovat lainanneet sanoja germaaneilta tai muuta vastaavaa pseudotieteellistä siperianpskaa. Sen jälkeen ei auta mikään kasmirneule tai esitys.
Tämä tuli itselläkin mieleen siitä tyypillisimmästä tavasta yrittää feikata varakkuutta. Ostetaan se käytetty Audi, BMW tai Mersu jollain aivan poskettomalla 8 vuoden lainalla.
Siinä sitten kärvistellään seuraavat 8 vuotta, kun tuloista menee aivan naurettavan iso autolla poseeraamiseen, maksetaan vuosien varrella tuhansia euroja korkoja ja siihen mennessä kun auto on maksettu, sen arvo on tasan nolla. Kyllä kannatti, kun pääsi esittämään nousukasta puolitutuille ja kylänmiehille!
Mikä säälittävintä, edellämainittu autolla poseeraaminen on todella, todella yleistä Suomessa. Lisäksi se ei hämää ketään, joka ymmärtää autoista edes vähän.