Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtyvän suolen oireyhtymästä kärsivät: Oireille on löytynyt syy ja sitä voi estää tietyillä allergialääkkeillä.

Vierailija
08.02.2021 |

Ärtyvän suolen oireyhtymän syy on selviämässä. Samalla paljastui, että väärin toimivien solujen toimintaa voi estää allergialääkkeellä. Kokeileminen omalla kohdalla on helppoa, koska Kefexin allergialääkettä saa apteekista. Lisäksi allergialääkkeen haitat ovat suolistovaivaan verrattuna pienet.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000007785103.html

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla aivan kaikki oireet loppuivat kuin seinään kun kaikki eläinperäiset tuotteet rajattiin pois ruokavaliosta.

Vierailija
42/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on vatsa usein ripulilla niin minkä verran syötte maidosta valmistettuja eri tuotteita päivän aikana? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vk sitten suomalaistutkijat väittivät että tulehduskipulääke auttaa kaksisuuntaisen mielialahäiriön oireisiin 🙄 Se kumottiin samantien julkaisun jälkeen. Suhtaudun varauksella kaikkiin tämmöisiin uutisiin.

Joo, luin saman. Jotenkin outoa, ettei siinä yhteydessä mainittu sanallakaan sitä, että moni kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavaa ihmistä käyttää litiumia manian ehkäisemiseen ja litiumia ei saa käyttää yhdessä tulehduskipulääkkeitä, ei ainakaan ilman säännöllistä verikoekontrollia. Seurauksena voi olla myrkytystila.

Vierailija
44/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Funktionaalisessa hoidossa tutkitaan aina parasiittit jos on häiritseviä vatsavaivoja.

Loiset ovat paljon yleisempiä kuin ihmiset luulevat.

Nämä ovat puoskareita jotka löytävät parasiitit huuhaalaitteella ja poistavat ne samalla huuhaalaitteella.

Eräskin muori sanoi, että häneltä löydettiin maksasta matoja ja ne poistettiin samantien.

Vierailija
45/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on vatsa usein ripulilla niin minkä verran syötte maidosta valmistettuja eri tuotteita päivän aikana? 

Nykyään paljon, koska maitotuotteet on niitä harvoja jotka mahalleni sopii hyvin. Olen koittanut olla myös kokonaan maidotta, ja myös viljatta / gluteenitta, näistä ei ollut mitään apua. Itselläni ripulille heittää kuitupitoiset kasvikset ja hedelmät sekä leipä jossa on kuitua vähänkään enemmän - valkoinen leipä sopii.

Vierailija
46/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla aivan kaikki oireet loppuivat kuin seinään kun kaikki eläinperäiset tuotteet rajattiin pois ruokavaliosta.

Itse taas en pysty IBS:n takia harkitsemaankaan kasvissyöntiä, koska maha ei valitettavasti kestä juurikaaan kasviksia. Ja pavut on ihan vihoviimeinen, ja valitettavasti vegetaristin tärkein proteiininlähde.

Vierailija
47/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään paljon, koska maitotuotteet on niitä harvoja jotka mahalleni sopii hyvin. Olen koittanut olla myös kokonaan maidotta, ja myös viljatta / gluteenitta, näistä ei ollut mitään apua. Itselläni ripulille heittää kuitupitoiset kasvikset ja hedelmät sekä leipä jossa on kuitua vähänkään enemmän - valkoinen leipä sopii.

Itselläni menee vatsa löysäksi jos en saa tarpeeksi maitotuotteita.

Vierailija
48/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Funktionaalisessa hoidossa tutkitaan aina parasiittit jos on häiritseviä vatsavaivoja.

Loiset ovat paljon yleisempiä kuin ihmiset luulevat.

Nämä ovat puoskareita jotka löytävät parasiitit huuhaalaitteella ja poistavat ne samalla huuhaalaitteella.

Eräskin muori sanoi, että häneltä löydettiin maksasta matoja ja ne poistettiin samantien.

Jep. Itse kokeilin kerran jonkinlaista detox-loishäätöpaastoa, jossa oikein tarkkaan kerrottiin miten ripuloidusta ulosteesta pystyi näkemään mm. sappikiviä ja matoja. Muistaakseni tässä juotiin öljyä ja sellainen klimppiintymisilmiö on ihan luonnollinen eikä tarkoita sitä, että nyt sieltä elimistä tulee kivet ja madot ulos.

Älkää kysykö miksi kokeilin, on tullut kokeiltua jos jotakin. Osittain vaivojen takia, osittain uteliaisuudesta.

Moni mm. varoittelee liha- ja proteiinipitoista ruokavaliota miettivää siitä, että niistä seuraa ummetus. Kokeilin hyvin lihapainotteista dieettiä ja olipa kiva ripuloida silläkin.

Vierailija
49/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä auttoi myös ruokavalion ohella syömissen jakaminen aikavälille. Syön siis vain 8 tunnin sisällä päivässä ja lopun ajan olen syömättä. Suolisto rauhoittui, jatkuva murina ja ripuli helpottui. Ihmisen elimistö ei ole tehty prosessoimaan ravintoa kokoajan.

Tämä on myös mun ratkaisu. Ensinnäkin paastoan joka toinen päivä, että suolisto saa rauhoittua. Ruokapäivinä pyrin syömään vasta illalla. En luovu juureksista, sipulista enkä pavuista joten pystyn ajoittamaan mahdolliset jälkiseuraukset kotivessaan ja iltaan. Minulla ei siis ole niin pahat oireet kuin monella muulla, lähinnä vain järkyttävä vesiripuli, turvotus ja erittäin kovat vatsakivut toisinaan.

Vierailija
50/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummallakin mieheni kanssa IBS. Kummallakin myös laktoosi-intoleranssi ja tarkkaan tutkitaan kyllä kaikkien elintarvikepakkausten sisältökuvaus. Kumman moneen paikkaan sitä maitojauhetta lisätäänkin.

Omalla kohdallani on tilanne se, että hyödyin valtavasti helikobakteerin häädöstä. Käytän myös maitohappobakteereita (kapselit). Miestä auttoi jonkin verran piparminttuöljyä sisältävä valmiste, jonka nimeä en kyllä muista. Olen patistellut häntäkin helikotestiin, mutta korona tietysti hidastaa toimia.

Oli sellainen vaihe elämässä, että saatoin käydä aamulla vessassa seitsemänkin kertaa ripuloimassa. Töihin lähtöön piti varautua heräämällä kaksi tuntia ennen normaalia heräämisaikaa. Onneksi meillä on kaksi WC:tä.

Allergialääkkeitä olen käyttänyt koko ikäni (myös Kestineä) eikä niillä ole ollut mitään merkitystä IBS:n kannalta. Mutta tietenkin hyvä, jos niistä joillekin on apua.

Ruokavaliosta olen karsinut paitsi maitotuotteita myös sellaista, joka herkästi aiheuttaa närästystä. Riesana on toi refluksitautikin.

Vierailija
51/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fosfaattia lihatuotteissa? Siksi kannattaisi aina ostaa luomulihaa, tehdö siitä itse ruoat eikä pilata sitä esimerkiksi aromisuolalla/mineraalisuolalla. Niistä tulisin itsekin kamalan sairaaksi - varmaan moni muukin?

Vierailija
52/58 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa mutta Panacod on auttanut parhaiten. En tiedä mikä siinä on, Panadol ei auta yhtään. Sain sitä polvikipuun niin huomasin. Yhden kun ottaa niin on mota tuntia suolisto aivan normaalin tuntuinen. Arvatkaapa vain kirjoittaako lääkärit sitä enää kun en tarvitse enää polvikipuun ja sanoin että haluaisin syödä ripuliin, Ei sitten millään. Kun saisi edes pari päivässä mutta kun ei, täytyy vain kärsiä.

Imodium ja koirien vastaava on hyväksi todettu. Niissä se vaikuttava ainesosa on johdannainen😋. Sama kuin panacodissa.

Vierailija
53/58 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en pysty IBS:n takia harkitsemaankaan kasvissyöntiä, koska maha ei valitettavasti kestä juurikaaan kasviksia. Ja pavut on ihan vihoviimeinen, ja valitettavasti vegetaristin tärkein proteiininlähde.

Juuri noin minäkin luulin. Vaan nyt ei tarvitse välittää tuon taivaallistakaan mistään fodmapeista. 

Vierailija
54/58 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet maitohappokapseleita?

Siis niitä kalliita mitkä on siinä foliopakkauksessa ja pitää säilyttää jääkaapissa?

Vierailija
55/58 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjaston mukaan masennuslääkkeistä saattaisi olla apua.

Vierailija
56/58 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista, täyttä asiaa. Tämä tulisi terveydenhoidossa tuoda ilmi. 

Vierailija
57/58 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla metformiini on auttanut. Siis oikeasti. 

Vierailija
58/58 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun IBS on lähes parantunut. Syynä joko siankärsämstä tehty tee tai masennuslääke. En tiedä kumpi paransi sen, koska aloin molempia käyttämään samoihin aikoihin. IBS on poissa 95%:sti. Kun totutin itseni uuteen ruokaan, vatsani oli kipeä noin kuukauden, sen jälkeen totun mihin vain. IBS:n kanssa en voinut syödä melkein mitään.

Onko sulla myös turvotus vähentynyt? Se on kans niiiin ärsyttävä, kun mitkään housut ei mahdu enää iltapäivällä, vaikka aamulla on sopivat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän