Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa, kun somella tienaavia kutsutaan vaikuttajiksi/influenssereiksi, vaikka hehän ovat vain mainostajia

Vierailija
07.02.2021 |

Mainostavat vaan minkä kerkeävät ties mitä milloinkin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaja kuulostaa jotenkin ylevältä.

Vierailija
2/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vaikutusvaltaa ihan riippumatta siitä, naurattaako sinua vai kenties itkettääkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen aloitus. Olen itse seurannut monia alan ihmisiä pitkään ja onpa ihan mielenkiintoista kysellä heiltä mitä asiasta ajattelevat.

Aikuiset-sarjassahan tuohon asiaan oli vähän viitattu ja siellä oli dissattu tuota mainostuskuviota. Kuitenkin tuotannolla on selvästi suuret vaikuttimet moniin somealan ammattilaisiin, koska ohjelmassakin heitä vilahtelee moniakin

Vierailija
4/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän heillä vaikutusta on maailmaan kuin minulla raksamiehenä naulapyssyä laulattaessani.

Vierailija
5/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sanaa huomiohuoraaja. Siinä ei ole sinänsä mitään pahaa.

Vierailija
6/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin influencer-markkinointi yleistyi niin, että nykyään joka toinen sillä elää, ihmiset etsivät nimenomaan vertaistensa arvioimia tuotteita, koska ajateltiin niiden olevan luotettavampia. Nythän tämä ei enää pelitä, koska kaikki tekevät noita maksettuja yhteistöitä.

Toinen juttu mikä on aika niljakasta on se, että monet kauneusalan somevaikuttajat käyttävät ihoa silottelevia filttereitä mainostaessaan jotain tiettyä meikkiä tai ihonhoitotuotetta. Briteissä onneksi oli tullut tällaisen kieltävä laki. Odottelemme sitä innolla myös Suomeen.

Vierailija
7/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surkuhupaisaa, että ”vaikuttamisen” perimmäisenä tavoitteena ovat ”kaupalliset yhteistyöt” eli ollaan hirvittävän personallisia ja ylpeästi omanlaisia ja vaikka mitä, mutta sitten postataan juuri sitä, mitä yritykset sanelevat. Eli tosiaan tää on aivan upea tuote... 

Vierailija
8/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän heillä vaikutusta on maailmaan kuin minulla raksamiehenä naulapyssyä laulattaessani.

Sun rakentama talo pysyy pystyssä seuraavat sata vuotta. Näiden mainostajien anti maailmaan on - niin, mitä?

Vierailija
9/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä olisi ihan varma tästä. He mainostavat sitä, mitä heidän milloinkin käsketään mainostavan, sinä teet jotain pysyvää tähän maailmaan.

Vierailija
10/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vaikutusvaltaa ihan riippumatta siitä, naurattaako sinua vai kenties itkettääkö.

Juu, joihinkin tolloihin joilla ei ole aivoja lainkaan.

Minä välttelen viimeiseen asti tuotteita joita nämä ääliöt mainostaa.

Vierailija
11/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitå jotka näistä vaikuttuvat ja ylipäätään heidän jutuistaan ja kuvistaan välittävät, kutsutaan idiooteiksi.

Vierailija
12/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainontahan on nimenomaan vaikuttamista. Vaikuttamista kuluttajan ostoskäytyttäytymiseen ja valintoihin.

Vierailija
13/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aitolehmä, moneen kertaan tuomittu rattijuoppo ja väkivaltarikollinen jotakin mainostaa niin kyllä se tuote jää kauppaan minulta. Ja monelta muulta. Sama herutuskuvia julkaisevan juopon Siepon tapauksessa.

Vierailija
14/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun rakentama talo pysyy pystyssä seuraavat sata vuotta. Näiden mainostajien anti maailmaan on - niin, mitä?

No se on ihan sama kuka sitä naulapyssyä on heilutellut, minä vai joku muu. Kun taas jotain tiettyä somevaikuttajaa ei voi noin vain vaihtaa kehen tahansa.

Vierailija
15/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin nämä yhden julkaisun mediamogulit, Jussi Ahde etunenässä.

Vierailija
16/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somepissiksiä. Halpaa mainostaa ja menee suoraan isolle yleisölle.

Vierailija
17/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on ihan sama kuka sitä naulapyssyä on heilutellut, minä vai joku muu. Kun taas jotain tiettyä somevaikuttajaa ei voi noin vain vaihtaa kehen tahansa.

Niillä kaikilla somettajilla on ihan samat tuotteet mainostettavana.

Vierailija
18/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi mun viesti siitä, kuinka tuote, jota ensin yleisesti haukutaan, muuttuukin hyväksi, kun siitä saa mainostulot? 

Vierailija
19/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään somevaikuttaja ei vaikuta kuin enintään tuottamansa korvavaikun määrään. Ja tuurilla siihen mitä päätyy posliiniin pytyssään.

Vierailija
20/20 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. Periaatteessa jos v/bloggarilla tmsellaisell on yhtiö voisi olla parempi puhua mainostoimistosta. Tavallaan he myyvät myös tietynlaista rakennelmaa ”omasta elämästä” siinä samalla.

Enemmän se on joskus surullista kuin kadehdittavaa mutta ehkä moni arvostaa julkisuutta nykyään ja mä olen vain outo 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi