Onko tylyä jäädä juhlista pois tänä aikana
En haluaisi mennä kun pelkään koronaa ja sitä virus muunnosta. Kyseessä on kummilapsen synttärit , olen riskiryhmään kuuluva.
Kommentit (24)
Minään aikana ei ole tylyä jäädä pois juhlista. Ei, vaikka ei olisi riskiryhmääkään. Kai silti tiesit, että poisjäännillä et estä koronan tarttumista? Se tulee, jos on tullakseen menit tai et.
Kaikki me ollaan enemmän tai vähemmän riskiryhmää. Mutta sen kanssa on vaan elettävä. Elämäänsä ei kannata jättää elämättäkään siksi, että viruksia liikkuu. Niitä kun liikkuu aina ja tulee liikkumaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan yo-juhlia tänä keväänä.
Jos lapsi saa lakin, meille tulee. Ei mitään jättikokoontumista toki. Sellaista ei tulisi vaikkei olisi koronaakaan. Pienesti läheisten kanssa juhlitaan.
No ei ole niin vaikeaa. Kiität innoissasi kutsusta. Sitten edellisenä päivänä ennen juhlia soitat, että voi harmin harmin harmi, kun nyt on kurkku kipeä ja nenä tukossa, taitaa tulla flunssa. Juon täällä Fintexiniä ja aion mennä 8lta viimeistään nukkumaan... Nyt ei varmaan kannta tulla juhliin...
Vierailija kirjoitti:
Minään aikana ei ole tylyä jäädä pois juhlista. Ei, vaikka ei olisi riskiryhmääkään. Kai silti tiesit, että poisjäännillä et estä koronan tarttumista? Se tulee, jos on tullakseen menit tai et.
Anteeksi kuinka? Jos siellä juhlissa on jollain korona ja sinne ei mene, silloin ei tartuntaa voi saada. Vai onko tässä taustalla fatalistinen tai maaginen ajattelu, että se on nyt ennalta määrätty kuka sairastuu ja asiaa ei voi estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kuinka? Jos siellä juhlissa on jollain korona ja sinne ei mene, silloin ei tartuntaa voi saada. Vai onko tässä taustalla fatalistinen tai maaginen ajattelu, että se on nyt ennalta määrätty kuka sairastuu ja asiaa ei voi estää?
Todellakin voi. Missä tahansa voi saada koronan. Ei se pelkästään juhlissa tartu :D
Itse ajattelin toisin päin. Olisi ollut todella ajattelematonta mennä sukujuhliin ja mahdollisesti viedä virus mukana.
Pk-alueella asutaan ja tautitilanne on aika kehno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voi. Missä tahansa voi saada koronan. Ei se pelkästään juhlissa tartu :D
Kotona olemalla se ei tartu. Ei ainakaan jos asuu yksin. Minä en lähtisi nyt mihinkään kissanristiäisiin. Jokainen voi päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona olemalla se ei tartu. Ei ainakaan jos asuu yksin. Minä en lähtisi nyt mihinkään kissanristiäisiin. Jokainen voi päättää itse.
No sepä onkin kiva elämä, että nököttää pari vuotta tai enemmänkin yksin kotona. Mutta kuten sanoit, jokainen päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin heivaisin kaikki juhlat jättävät ulos elämästäni.
Minä taas vastaavasti aion heivata kaikki tautia vähättelevät ja suosituksia noudattamattomat elämästäni. Samoin yrittäjät jotka vähättelevät riskiä.
Tylyä on suuttua, jos joku jättää juhlat väliin koronan vuoksi. Pois jääminen ei ole tylyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin heivaisin kaikki juhlat jättävät ulos elämästäni.
Minä taas vastaavasti aion heivata kaikki tautia vähättelevät ja suosituksia noudattamattomat elämästäni. Samoin yrittäjät jotka vähättelevät riskiä.
Suosituksissa kielletään vain yli 10 hengen kokoontumiset. Sulla riittääkin karsimista, kun kaikki tervejärkiset karsit elämästäsi. Onnea vaan hysteerikkopiirissä elämiseen!
Ihan naurettavaa että lasten verukkeella ihmiset järjestää tällaisia kokoontumisia suosituksista viisveisaten! "kun eihän lapset tätä levitä ja maisumirjamille tulee kyllä paha mieli jos ette tule". V*ttuuuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoiset psykoosit, jos kuvittelee, että juhlat väliin jättämällä on turvassa koronalta. Tai onhan sitä, jos ei ikinä poistu kotoaan. Paitsi vähintään teoreettisesti koronan voi silti saada esim. ruokapakkauksen kylkisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa että lasten verukkeella ihmiset järjestää tällaisia kokoontumisia suosituksista viisveisaten! "kun eihän lapset tätä levitä ja maisumirjamille tulee kyllä paha mieli jos ette tule". V*ttuuuu
Jäät pois tilaisuuksista, jotka pelottavat niin ei tarvitse itkeä. Useimpien ihmisten pää ei kestä jatkuvaa yksin kökkimistä, joten on ihan terveydellisetkin perustelut tavata muita ihmisiä välillä. Meidän lapset ovat joka tapauksessa päiväkodissa tekemisissä kavereidensa kanssa, joten en keksi miksi eivät voisi tavata heitä pienissä porukoissa myös kotona. Eihän lapsen synttärijuhlat useinkaan ole mikään kymmenien ihmisten valtava kokoontuminen.
Kyllä jokaisen pitää ymmärtää tänä päivänä kieltäytyminen. Lähetät kummilapselle lahjan ja sanot että kiitos kutsusta mutta ikävä kyllä et ota riskiä tulemalla juhliin. Voit myös ehdottaa että juotte kahvit myöhemmin pienellä porukalla
Ei todellakaan tarvitse keksiä mitään viime hetken flunssaa
Ja sinne tulee koko suku :( en yhtään tykkää ottaa riskiä sairastua.