Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistaa bentsojen käyttäjän?

Vierailija
07.02.2021 |

Mistä näkee ulospäin jos ihminen on bentsodiatsepiinien (rauhoittavien) vaikutuksen alaisena; fyysiset ja psyykkiset "oireet" käytöksessä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään säännöllisesti työssäkäyvää bentsojen käyttäjää. Ei tarvinne enempää perusteluita.

Jaa, tunnen itse useitakin. Opetusalalla työskennellään ja hoidetaan oireitamme ihan lääkärin kirjoittamilla lääkkeillä.

Ilmankos siihen koulukiusaamiseen ei koskaan puututa.

Vierailija
22/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään säännöllisesti työssäkäyvää bentsojen käyttäjää. Ei tarvinne enempää perusteluita.

Jaa, tunnen itse useitakin. Opetusalalla työskennellään ja hoidetaan oireitamme ihan lääkärin kirjoittamilla lääkkeillä.

Vastauksestasi päätellen olet itse ollut kiusaaja ja/tai kasvatat niitä kotonasi. Ihan empatiakykysi perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisesta hitaudesta. Ei tarvitse olla tekemisissä kovin monen bentsojen käyttäjän kanssa kun sen huomaa. Se ero ei ole suuri, mutta selvä. Joillakin puhe sammaltaa. Pupillit ovat aavistuksen pienet ja jähmeät eivätkä reagoi valon muutoksiin normaalia vauhtia.

Olen törmännyt bentsojen käyttäjään niin yllättävässä paikassa kuin leikkausta valmistellut kirurgi kävi hitaalla ja oli outo. Onneksi eri kirurgi lopulta leikkasi.

Silmät voivat muuttua käyttäjällä pidemmän päälle oudoiksi, harittavat niin että tuntuu oudolta yrittää katsoa käyttäjää silmiin. Pahin näkemäni tapaus oli kuin Pennywise. Hyi.

Pitkään bentsoja käyttänyt muuttuu älyltään hyvin vajavaiseksi, vaikka itse kuvittelee yhä olevansa kaikkia muita älykkäämpi. Todellisuudessa pitkäaikainen käyttäjä kykenee hädin tuskin enää huolehtimaan itsestään, kun aivot on kärsineet käytöstä. Tarkoitan nyt vuosikymmeniä jatkunutta käyttöä. Bentsojen käyttäjä ei kykene enää tietyn pisteen jälkeen rentoutumaan ilman bentsoja tai muita aineita.

Vierailija
24/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään jos on lääkekäyttäjä eikä isoja annoksia käyttävä päihde- tai sekakäyttäjä. Itse olen käyttänyt Rivatril-bentsoa 10 vuotta vaikeaan perinnölliseen unettomuuteen, käyn töissä enkä ole mitenkään hidas tms.

Vierailija
25/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiha kuin afrikkalainen ja silmät kuopilla tummine silmänalusineen. Ainoa olemassa oleva vaatetus on huppari ja huppu vedettynä päähän. Toimeentulo tulee häkkivarastomurroista.

Tämä. Uskallan ääneen sanoa, että kaikki bentsojen vetäjät ovat päihdeongelmaisia. Jos ei muuta huumetta ole, niin vähintään bentsoja on saatava. Kuten tuossa ylempänä on jo todettu, yksikään bentsojen vetäjä ei työelämässä käy.

Höpö höpö. Tunnen useita työelämässä olevia, jotka käyttävät bentsoja etenkin iltaisin unta saadakseen. Osa heistä myös hoitaa duuninsa amfetamíinin voimin.

Eli ovat päihdeongelmaisia.

Vierailija
26/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksestasi päätellen olet itse ollut kiusaaja ja/tai kasvatat niitä kotonasi. Ihan empatiakykysi perusteella.

Täysin selvää jos opettaja kamppailee oman jaksamisen kanssa, hän ei jaksa panostaa oppilaisiin riittävästi.

Vierailija
27/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että bentsojen demonisointi on uponnut.

Tosiasiassa ette tunnista mistään ihmistä joka käyttää bentsoja tarpeeseen ja lääkärin ohjeen mukaan.

Hupikäyttäjät on tietty eri asia.

Vierailija
28/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on elämä vain todeksi näyttänyt ja uutiset toistavat samaa faktaa. Minulla on empatiaa niitä kiusattuja kohtaan, sinulla vain itseäsi kohtaan koska olet välinpitämätön ja itsekäs opettaja. Aina pakoilette vastuutanne. Surullista.

Vierailija
29/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiha kuin afrikkalainen ja silmät kuopilla tummine silmänalusineen. Ainoa olemassa oleva vaatetus on huppari ja huppu vedettynä päähän. Toimeentulo tulee häkkivarastomurroista.

Tämä. Uskallan ääneen sanoa, että kaikki bentsojen vetäjät ovat päihdeongelmaisia. Jos ei muuta huumetta ole, niin vähintään bentsoja on saatava. Kuten tuossa ylempänä on jo todettu, yksikään bentsojen vetäjä ei työelämässä käy.

Höpö höpö. Tunnen useita työelämässä olevia, jotka käyttävät bentsoja etenkin iltaisin unta saadakseen. Osa heistä myös hoitaa duuninsa amfetamíinin voimin.

Eli ovat päihdeongelmaisia.

Päihdeongelman pitäisi varmaan ilmetäkin jollain tavalla, kuin pelkästään sillä, että käyttää päihdettä. Ei jokaisella ruokaviinin juojallakaan ole päihdeongelmaa, joten miksi a-vitamiinin tai bentson käyttäminen tarkoittaisi päihdeongelmaa?

Vierailija
30/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rauhoittavia jotta uskallan mennä töihin. En joka päivä mutta jos tulee jotain tavallisesta poikkeavaa jännitän liikaa.

Vierailija
31/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa ette tunnista mistään ihmistä joka käyttää bentsoja tarpeeseen ja lääkärin ohjeen mukaan.

Ihan huvikseen niiden käyttöä minimoidaan? Sulla on aika ruusuinen kuva näistä napeista. Taitaa olla "ura" vielä alkupuolella ja ollaan niin kovaa jätkää.

trv. eläkkeellä bentsojen takia

Vierailija
32/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toljottavasta ilmeestä ja tyhmyydestä.

Vierailija
33/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huvikseen niiden käyttöä minimoidaan? Sulla on aika ruusuinen kuva näistä napeista. Taitaa olla "ura" vielä alkupuolella ja ollaan niin kovaa jätkää.

Ehkäpä sinulla vain on liian demoninen kuva bentsoista, koska ne eivät ole sopineet sinulle tai et ole osannut käyttää niitä oikein.

Vierailija
34/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ”ura” alkupuolella, vaan olen käyttänyt n. 17 vuotta. Välillä ollut ilman ja välillä taas tarvinnut.

Tiedän että niitä on vuosikymmeniä sitten määrätty liian avokätisesti ja joillekin on kehittynyt vaikea riippuvuus, mutta tuskin niitä nykyään enää määrätään sellaisia määriä kuin esim. 80-luvulla ja ilmeisesti vielä ysärilläkin. Nykyisin määrätään minimimäärä joka tehoaa, myös minulle.

Olen pahoillani että sinulle on tapahtunut ikävästi bentsojen takia, mutta toimivan lääkkeen yliannostelu lääkäreiden toimesta ei tee koko lääkkeestä huonoa.

Ei ollut tarkoitus olla kovaa jätkää.

Vierailija
35/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mitätöntä suurempi annos aiheuttaa vähän vastaavaa päihtymystä kuin kevyt nousuhumala. Silmät reagoivat vähän humalaisesti, puhe voi vähän sammaltaa ja olen estottomampi puheissani. Onneksi ei enää tarvitse käyttää.

Vierailija
36/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seelvä. Käytän ite bentsoja n. 30 tablettia vuodessa eli keskimäärin puolikkaan viikossa. Alkoa en juo juuri koskaan ja töissä käyn. 

Vierailija
37/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä huuhaa. Käyn ihan normi tavalla duunissa ja johtavassa asemassa sen lisäksi - ylennettiin jopa viime vuosien aikana. Ja käytän säännöllisesti jo vuosia. Ei ongelmia lainkaan - enemmän hyötyä noista kun pystyn säätää ressitason bensojen avulla,

Vierailija
38/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin Opamoxeja ahdistukseen iltaisin tarvittaessa. Silloin kun otin - ehkä kerran viikossa - niin Nukku-Matti kajautti lekalla puolen tunnin jälkeen. Ei minua kukaan olisi tavannut vaikutuksen aikana. Tai ainakaan minä en olisi ollut tietoinen siitä.

Tai sitten voi sanoa, että minusta olisi nyt tyhmempikin tajunnut.

Säännöllisessä käytössä tole kasvaa ja vaikutus heikkenee, kertovat. Minä en käyttänyt säännöllisesti.

Vierailija
39/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairaalassa töissä.

Vierailija
40/52 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin säännöllisesti 30 mg opamoxia päivässä ja lopetin seinään. Ei tullut viekkareita eikä mitään.