Parhaat todella kuivan ihon tuotteet?
Pakkanen on saanut ihon aika kamalaan kuntoon ja tuntuu, että mitkään voiteet ei riitä. Mitkä olisi parhaita kasvo- ja vartalotuotteita todella, todella kuivalle ja hieman atooppisellekin iholle? Hintaluokalla ei niin väliä, mutta liian voimakkaan hajuisesta kosmetiikasta en tykkää.
Kommentit (8)
Canoderm suihkun jälkeen koko vartalolle ja kasvoille on hyvä, sitoo kosteutta. Kuivalle iholle välillä toimii hyvin Hydrolan, välillä atooppisen ihon erikoisvoiteet.
Vierailija kirjoitti:
Canoderm suihkun jälkeen koko vartalolle ja kasvoille on hyvä, sitoo kosteutta. Kuivalle iholle välillä toimii hyvin Hydrolan, välillä atooppisen ihon erikoisvoiteet.
Onko noi atooppisen ihon erikoisvoiteet jotain reseptitavaraa?
En ole varma mikä ihotauti minulla on, mutta iho hilseilee ja on vähän sellainen "suomuinen" ja paksu tietyistä kohtaa. Atooppisesta ihosta ja muistakin iho-ongelmista sanotaan, että iho on kuiva ja KUTISEVA ja usein myös kireä. Minulla ei kutise tai kiristä, mutta mikään ei auta tuohon järkyttävään kuivuuteen ja paksuuntumiseen.
Apteekista Bellavita-yövoide, hajusteettomana. Lumene Ajaton sopii myös itselläni kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monia voiteita joissa lukee "sopii hyvin atooppiselle iholle" tms. saa ostettua ihan tuosta vain. Joitain hydrokortisonivoiteitakin voi ostaa vapaasti, kiinnostaisi auttaisiko se anti-inflammatorinen vaikutus jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma mikä ihotauti minulla on, mutta iho hilseilee ja on vähän sellainen "suomuinen" ja paksu tietyistä kohtaa. Atooppisesta ihosta ja muistakin iho-ongelmista sanotaan, että iho on kuiva ja KUTISEVA ja usein myös kireä. Minulla ei kutise tai kiristä, mutta mikään ei auta tuohon järkyttävään kuivuuteen ja paksuuntumiseen.
Psoriasis? Käy ihmeessä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monia voiteita joissa lukee "sopii hyvin atooppiselle iholle" tms. saa ostettua ihan tuosta vain. Joitain hydrokortisonivoiteitakin voi ostaa vapaasti, kiinnostaisi auttaisiko se anti-inflammatorinen vaikutus jotenkin.
Joo, kiinnostaisikin, mitä ne toimivat "sopivat atooppiselle iholle" -tuotteet on. Ilmeisesti atooppisuus tarkoittaa keramidien puutetta, eli niitä olisi hyvä olla. Jos iho on tulehtunut, haavainen tms. niin sitten kortisoni voi auttaa, mutta pitkään sitä ei kannata käyttää koska se tekee ihosta kai ohuemman ja "haavoittuvamman" - voin olla väärässäkin, koska olen ihan maallikko, en mikään lääkäri :D -ap
Muakin kiinnostaa. Tuntuu ettei mikään auta. On kokeiltu seerumit, perusvoiteet, kasvoöljyt, öljyt sisäisesti, veden juomiset jne.