Mitkä ovat kaikkein lämpimimmät kengät paleleville varpaille pakkaskeleillä?
Minulla on huono ääreisverenkierto ja varpaani palelevat normaalia herkemmin. Etsin superlämpimiä kenkiä pyöräilyyn. Työmatkani kestää vähän yli tunnin ja loppumatkasta varpaiden palelu on suuri ongelma. Käytössäni on lämpimät toppakengät, joiden varressa on keinoturkista. Nilkat pysyvät lämpiminä. Kengät ovat numeroa liian isot, jotta sisään mahtuu villasukka tai jopa kaksi. Alimpana olen käyttänyt teknistä sukkaa tai suoraan villasukkaa. Mikään sukkayhdistelmä ei ole auttanut. Eikä auta lämpöpohjallinenkaan, koska kylmyys iskee enemmän yläpuolelta.
Kannattaako hankki sisävuorilliset kengät? Löytyykö suosituksia? Pyöräilen vielä -20 asteen pakkasessa, joten kenkien pitäisi olla todella lämpimät. Pilkkisaappaita olen myös katsellut, mutta pelkään niiden olevan liian kankeat pyöräilyyn, eikä ole tarvetta vedenpitävyydelle. Loskakelejä varten minulla on toimivat kengät.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Puuilosta saappaat, jotka on tehty samasta materiaalista kuin Crocksit. Ne eivät paina juuri mitään, niissä on irroitettava huopavuori ja ne ovat todella lämpimät, ne eivät kastu myöskään suojasäällä ja vartta on sen verran, etteivät pienet lumet pääse heti saappaaseen. Lisäksi todella mukavat jalassa, mutta kaikkein parasta oli hinta, vain parisen kymppiä.
Itekkin ostin EVA materiaalista tehdyt lämpösaappaat huopavuorilla. Eipä tosiaankaan ole tarvinnut palella, vaikka vilujalka olenkin. Ensimmäinen talvi kun en palele. Ja parasta hinta, maksoivat alle parikymppiä.
Vaikka kuomia jaksetaan vuodesta toiseen haukkua, niin ne on parhaat pakkaseen, ei luista, mahtuu villasukkia väliin, ei palele varpaat, kevyet kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Puuilosta saappaat, jotka on tehty samasta materiaalista kuin Crocksit. Ne eivät paina juuri mitään, niissä on irroitettava huopavuori ja ne ovat todella lämpimät, ne eivät kastu myöskään suojasäällä ja vartta on sen verran, etteivät pienet lumet pääse heti saappaaseen. Lisäksi todella mukavat jalassa, mutta kaikkein parasta oli hinta, vain parisen kymppiä.
Kovassa pakkasessa ei varmasti lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan kokeilisin ennen niitä lämmitettäviä pohjallisia auttaako kengän päälle laitettu villasukka. Tästä vanhasta vinkistä oli joku lehtijuttu äskettäin.
Niin isoja villasukkia ei ole, että mahtuisi isojen toppakenkieni päälle. ap
Äkkiähän sellaiset tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan kokeilisin ennen niitä lämmitettäviä pohjallisia auttaako kengän päälle laitettu villasukka. Tästä vanhasta vinkistä oli joku lehtijuttu äskettäin.
Niin isoja villasukkia ei ole, että mahtuisi isojen toppakenkieni päälle. ap
Hyvänen aika. Sukan kutoja tekee niin isot sukat kuin on tarpeen. Ei ole konsti eikä mikään , mun miehellä oli 47 kokoiset jalat. Laitetaan vaan lisää silmukoita sukkaan. Pyydä jotakuta tekemään.
Itsekin kokeilisin tuota avaruuspeitettä yhtenä kerroksena, se kun on ohutta ja esim. Clas Ohlsonilta saat viidellä eurolla kokonaisen peitteen.
Villa on paras.
Itsellä se kokemus, että halvempikin kenkä muuttuu lämpimäksi oikeilla pohjallisilla. Lampaankarvapohjalliset on parhaat, mutta ne eivät ole ikuiset, pitää ostaa useammat talven aikana.
Eli lampaanvilla ja ilma on mun vastaukset.
Kokeileppas tälläsiä talvimaihareita, näiden ainakin pitäsi olla tosi lämpimät. https://revohka.fi/products/talvisaappaat-winter-utopia-nahkasaappaat