Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä stereotypia ammattikuntaasi liittyen ärsyttää eniten? -peukutusketju

Vierailija
06.02.2021 |

Mihin stereotypiaan ammattikuntasi edustajasta tai työstäsi törmäät säännöllisesti (mikä ei siis pidä paikkaansa tai on turhan yleistävä)? Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä. Yksi ammatti per viesti. Ap aloittaa:

Stereotypia: Kaikki postin työntekijät ovat hitaita, kun kusti polkee niin hitaasti.

Totuus: Osa tekee työtä verkkaisesti, mutta osa on tosi ripeitäkin tyyppejä. Esimerkiksi kokenut lajittelija lajittelee nopeasti kirjeet ja paketit. Usein joudutaan odottamaan lajiteltavaa kuormaa, mikä hidastaa postin kulkua. Vika ei siis ole siinä, että työntekijät lajittelisivat postit hitaasti.
Ap

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin työntekijät vaan leikkii lasten kanssa ja istuu kahvihuoneessa. oikeasti päivään sisältyy paljon muutakin, on vasua, yhteydenpitoa perheiden kanssa jne. harvoin ehtii istua rauhassa alas.

Vierailija
2/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtäni pitkälti somessa (en siis ole mikään instababe). Sometyötä ei pidetä työnä ja tämä ärsyttää ihan suunnattomasti. Ihmiset kuvittelevat, että työn somessa (esimerkiksi viestintä/markkinointi) pitäisi tapahtua (puoli)ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on lyhyet työpäivät ja pitkät lomat = helppoa kuin mikä!

Jos opetusta on esim. 9-15, niin se ei tarkoita, että töitä olisi vain tuolloin. Kokeiden valmistelu, tarkistus, Wilma-viestit, vanhempainvartit ja muu vie aikaa. Aika usein täytyy myös olla vanhempien tavoitettavissa ilta-aikaan tai nuorten tukena, jos nuorella on henkisesti raskasta.

Opettajissa on eroja, toiset tekee asiat vähemmillä valmisteluilla ja toiset haluavat tehdä työnsä mahdollisimman hyvin.

Vierailija
4/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää stereotypiat kirjastonhoitajista. Totuus on aivan toinen.

Vierailija
5/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työtäni pitkälti somessa (en siis ole mikään instababe). Sometyötä ei pidetä työnä ja tämä ärsyttää ihan suunnattomasti. Ihmiset kuvittelevat, että työn somessa (esimerkiksi viestintä/markkinointi) pitäisi tapahtua (puoli)ilmaiseksi. 

Työskentelen viestinnän parissa. Meillä on ainakin ihan tavallista, että ihmiset kuvittelevat esimerkiksi lyhyen mainosvideon tekemisen onnistuvan parissa tunnissa. Ei ymmärretä, että videon tekeminen vaatii kuvaamisen lisäksi aikaa suunnitteluun, editointiin, tekstitykseen ja itse markkinointiin. Samalla myös oletetaan, että "sellainen lyhyt videohan syntyy ihan miniresursseilla niin rahan kuin henkilöstön puolesta". 

Vierailija
6/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pappi ja törmään usein ihmisten ennakkoluuloihin. Yleinen ennakko-oletus on, että papit (ja kaikki muutkin hengellisten asioiden parissa töitä tekevät) ovat tyhmiä, yksinkertaisia, vanhoillisia ja outoja ihmisiä, jotka h*kkaavat Raamatulla päähän ja puhuvat vain uskosta. Usko ei tee kenestäkään tyhmää tai yksinkertaista, oli vakaumus sitten mikä tahansa. Pappeja on moneen junaan ja kaikki eivät ole vanhoillisia, vaan ihan tavallisia ihmisiä ja tekevät normaaleja juttuja. Raamatulla päähän h*kkaaminen ei kuulu minun elämääni. Toki voin jutella ihmisten kanssa uskoon liittyvistä asioista, mutta vain ihmisen omasta aloitteesta ja ns. hyvässä hengessä ilman mitään painostamista. Aika usein puhutaan ihmisten kanssa ihan tavallisista asioista, lapsista, perheasioista, työstä, sairauksista jne.

Vierailija
7/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologit skannaavat jopa vapaa-ajalla kaikki eteen tulevat ihmiset ja tekevät heistä johtopäätöksiä sen pohjalta. mua ei vois vähempää kiinnostaa analysoida ihmisen mieltä vapaa-ajalla, kun saan tehdä sitä jo työssäni.

Vierailija
8/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sossut huostaanotetaan muksuja dollarinkuvat silmissä muhkeita bonuksia kuittaillen.

Tai ylipäätään: "Jaa sä oot sossu, siis ryöväät lapsia kodeistaan." 

Vierailija
9/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörit on huumorintajuttomia ja tylsiä.

Vierailija
10/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintola-alalla kaikki on juoppoja.

kun sitä örvellystä katselee työkseen niin ei tee mieli örveltää itse samalla tavalla.

Vierailija
11/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pappi ja törmään usein ihmisten ennakkoluuloihin. Yleinen ennakko-oletus on, että papit (ja kaikki muutkin hengellisten asioiden parissa töitä tekevät) ovat tyhmiä, yksinkertaisia, vanhoillisia ja outoja ihmisiä, jotka h*kkaavat Raamatulla päähän ja puhuvat vain uskosta. Usko ei tee kenestäkään tyhmää tai yksinkertaista, oli vakaumus sitten mikä tahansa. Pappeja on moneen junaan ja kaikki eivät ole vanhoillisia, vaan ihan tavallisia ihmisiä ja tekevät normaaleja juttuja. Raamatulla päähän h*kkaaminen ei kuulu minun elämääni. Toki voin jutella ihmisten kanssa uskoon liittyvistä asioista, mutta vain ihmisen omasta aloitteesta ja ns. hyvässä hengessä ilman mitään painostamista. Aika usein puhutaan ihmisten kanssa ihan tavallisista asioista, lapsista, perheasioista, työstä, sairauksista jne.

Miten reagoit jos joku new age ihminen alkaisi puhua sinulle ufoista ja chakroista? Olisiko sittenkin se vanhoillinen tapa nähdä asia vai uusi näkökulma.

Vierailija
12/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja voi leikata ja värjätä tuttujen hiukset puoli-ilmaiseksi, kunhan vaan kysyy.

Ei voi.

Vierailija
13/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan nuo kaikki tähän asti mainitut jutut on!

Vierailija
14/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urani alkuvaiheessa it-tukihenkilönä olisi pitänyt osata fiksata about kaikki laitteet, missä sähkö kulkee.

M54

Vierailija
15/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikii it alalla olevat naiset on silmälasipäisiä nörttejä.

Ihmiset aina ihmetteleee kun pukeudun niin tyylikkäästi ja olen sosiaalisesti lahjakas

Vierailija
16/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää stereotypiat kirjastonhoitajista. Totuus on aivan toinen.

Guns N' Rosesin kitaristi Slash sanoi jossain haastattelussa menestyksen huipulla, että on alkanut deittailemaan kirjastonhoitajia. 👍

Vierailija
17/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varhaiskasvatuksen ammattilaiset emme ole pienten asiakkaidemme tätejä.

Vierailija
18/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykologit skannaavat jopa vapaa-ajalla kaikki eteen tulevat ihmiset ja tekevät heistä johtopäätöksiä sen pohjalta. mua ei vois vähempää kiinnostaa analysoida ihmisen mieltä vapaa-ajalla, kun saan tehdä sitä jo työssäni.

Meinasin kirjoittaa tämän saman.

Toinen luulo: Kaikki psykologit ovat hulluja, hakeutuneet opiskelemaan parantaakseen omat suuret mielenterveysongelmansa.

Monilla psykologeilla varmasti on mielenterveysongelmia, kuten ihmisillä yleensäkin. Emme kuitenkaan ole sen hullumpia kuin muutkaan. Itse koen olevani varsin terve ja tavallinen. Opiskelemaan hain koska pidin lukiossa psykasta, enkä keksinyt muutakaan mielenkiintoisempaa.

Vierailija
19/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kanssa työskentelevät ovat jämähtäneet itse teinin tasolle. 

T. erkkatyöntekijä

Vierailija
20/32 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltoala. Se, että työ olisi jollain tavalla kaikille alan ihmisille kutsumustyötä. Tämä työ ei ole millään tavalla kutsumustyötä kaikille vaan työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ. Rahan takia tätä(kin) työtä tehdään.

Minua myös henk. koht hieman ärsyttää oletus siitä, että saadaan jotain nälkäpalkkaa. Rahallisesti ihan tavallista/perushyvää palkkaa saadaan, se ei vaan kaikkialla vastaa missään tapauksessa vastuuta ja siksi siitä pidetään meteliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme