En jaksa enää amista kun luokkakaverit on niin s**tanan tyhmiä
Ala on mieleinen mutta luokkakaverit (aikuisia kaikki) niin pirun tyhmiä ja yksinkertaisia etten enää siedä niitä silmissäni. Suurinta hupia elämässä heillä on tupakointi, rääkyminen ja kiroilu sekä autolla hurjastelu. Haluaisin olla vaan kaikki päivät kuulosuojaimet korvissa siellä, mutta silloin en kuulisi mitä opettaja sanoo. En olisi halunnut, että tämä stereotypia amiksista olisi totta enkä itsekään sitä uskonut kunnes itse aloitin koulutusen ja ikävä kyllä se on sittenkin totisinta totta. Pääni hajoaa.
Kommentit (53)
Periaatteessa ei kannata ympäröidä itseään tyhmillä ihmisillä, sillä he vetävät sinua alaspäin. Mutta nyt kun on kyse koulutuksesta, keskity vain omaan tekemiseesi ja opiskele. Pääset noista eroon kyllä samalla kun saat paperin kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele sitä, että kun menet työelämään, niin ne työkaverit on samanlaisia.
Itse yritin myös opiskella yli 40 vuotiaana amiksessa, mutta ne luokkakaverit oli jotain täysin uskomatonta. Missään en ikinä ole nähnyt niin tyhmää porukkaa. Opetus myös oli olematonta, pääasia vain, että koulu tienaa oppilasmäärällä.
Juu, tota ite kans pelästyin. Ne opettajat oli kommareita, omien sanojen mukaan, jotka vaan vältteli oikeita töitä ja sanokin et vihaa niitä, koska niin laiskoja.
Ne tuet voisi antaa suoraan firmoille eikä niille loislaitoksille, ettei suurimmasta osasta lapsia kasvatettais tyhjäntoimittajia.
Mihin vaan firmaan pääsis samanlaiste oppiin jos sais yhtä hyvät valtiontuet kun noi koulut saa.
Firmoissahan ne yleensä onkin opissa nimikkeellä työharjoittelu eikä siitä makseta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuori nainen kokkikoulussa ja aloittelijana työpaikoilla on nuorille mieskokeille henkilö, jota saa kohdella miten vaan, yleisin n8mitys on h***a.
Kuka tuollaista käskee sietämään? Rikosilmoitus kehiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hirveetä kun itse on niin fiksu ja joutuu opiskelemaan ääliöiden kanssa. Mieti vähän mitä kirjoitat.
Yritän miettiä mitä tuo tyhmyys pitää sisällään. Pidetäänkö sitä asennetta tietoisesti yllä osana omaa fiksua selviytymistä? Lukion käyneet kun joka tapauksessa pitävät itseään sosiaalisesti ylempinä, vaikka ei älyä voi koulussa oppia. Amislaisuus on vain erilaista kuin akateemisuus vaikka järki olisi samaa tasoa. Sen taivastelu on tyhmää.
No voihan. Erityisesti pitkän matikan opiskelu kasvattaa älykkyyttä.
ohis
No ei. Itsekin amiksessa aikuisena opiskellut ja yksi parikymppinen liimanhaistelija kehui, kuinka hän oli lukenut pitkää matikkaa. No, ei ollut kirjoittanut sitä ja arvosana 5. Paljonpa hyötyä?
Lapseni sanoi samaa ja totesi myös, että kun nykyään pääsee ilman pääsykokeita amikseen niin porukka on ihan yläastetasoa ja amis on kuin päiväkerho. Onnekseen valmistuu kohta ja pääsee sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Itse kävin amiksen lukion jälkeen ja oli tosi fiksua porukkaa. Kaikki oltiin siis yo-pohjalta siellä.
Tuo yo-pohjaisuus selittää fiksuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Itse kävin amiksen lukion jälkeen ja oli tosi fiksua porukkaa. Kaikki oltiin siis yo-pohjalta siellä.
Se että lukee pari vuotta turhaa jotain yleissivistäviä aineita ei kyllä tee kenestäkään sen fiksumpaa. Lukiossa pärjää kuka vain ei eroa peruskoulusta mitenkään.
Jep, Mark Wahlberg on 173 senttiä ja on vielä näin keski-ikäisenäkin monin verroin seksikkäämpi kuin pidemmät miehet. Mikä ihanuus!
Itsekin menin lukion jälkeen amikseen merkonomiopintojen pariin. Tuntui kuin olisi takaisin yläasteella, vaikka kaikki tosiaan aikuisia ihmisiä. Tunnista toiseen jankattiin samoja asioita, vaikka perus kirjanpidon tajuamiseen menee alle viisi minuuttia; eli menot credit, tulot debit. Silti joku kysyy onko sähkölasku menoa vai tuloa. Siinä missä puolet tunneista oli ettikää googlesta vastaukset kysymyksiin ja oppikaa siitä :)
Tämä on ihan totta. Itsekin olen opiskellut amiksessa, ja vaikka en nyt itseäni mitenkään poikkeuksellisen fiksuna pidäkään, niin täytyy sanoa että oli vaikea käsittää että on olemassa niin tyhmiä kuin mitä siellä oli. Siis osa oli ihan oikeasti lievästi kehitysvammaisen oloisia ja saattoi ollakin. Alkuun yritin tsempata ja ajatella positiivisesti tyyliin "itseäni vartenhan minä täällä opiskelen, ei tarvitse muusta välittää", mutta eihän siitä mitään tullut. Oli pakko lopettaa, kun ihmiset olivat niin vajaita. En vain pystynyt asettumaan siihen heidän moodiinsa, ei ollut mitään yhteistä. Moka oli koko amis.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta laboratorioalasta ja metallialasta aikuisiällä. Ensimmäisessä oli mukavaa ja fiksua porukkaa, viimeksi mainitussa ihan kamalia tyyppejä.
Juuri tuollainen ennakko-oletus noista aloista onkin, ainakin minulla.
Mikäs ihme se muutenkaan on, että amiksessa on tuollaista porukkaa. Sen lisäksi että siellä on fiksuja ihmisiä, johonkin pitää myös niiden vähemmän fiksujen mennä ja todennäköisemmin se "johonkin" on amiksen linja kuin lukio.
Mä olin vaan tosi tyytyväinen kun 80% porukasta vaikutti siltä, etteivät tule koskaan alalle työllistymään. Vähemmän kilpailua, ja ne jotka on tosissaan opiskelemassa, saavat kyllä töitä.
Lähihoitajaksi opiskellessani hajonta luokalla oli todella isoa. Osa oli täysiä puupäitä, osa puolestaan todella skarppeja. Nämä fiksummat vetivät vähemmän fiksuja mukanaan, saman ilmiön huomasin myöhemmin työelämässä. Muuten kyllä ihan leppoisa luokka, ei siinä mitään. Itse olin sellainen keskiverto puurtaja.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ei kannata ympäröidä itseään tyhmillä ihmisillä, sillä he vetävät sinua alaspäin. Mutta nyt kun on kyse koulutuksesta, keskity vain omaan tekemiseesi ja opiskele. Pääset noista eroon kyllä samalla kun saat paperin kouraan.
Tämä on helevetin totta. Koskee kaikkea aina koulusta työelämään, ystäväpiiriin ja jopa parisuhteeseen saakka. Toisaalta joskus se fiksu vetää sitä tyhmempää ylöspäin, mutta sellaisessa paikassa missä typeryksillä on enemmistö, on tehtävä mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että lukee pari vuotta turhaa jotain yleissivistäviä aineita ei kyllä tee kenestäkään sen fiksumpaa. Lukiossa pärjää kuka vain ei eroa peruskoulusta mitenkään.
Yliarvioit todella ihmisiä jos noin luulet. Joillakin on vaikeuksia päästä edes peruskoulusta läpi eikä opiskelutaitoja ole. Lukio on vaativampi kuin peruskoulu, luonnollisesti.
Lisäksi jos käy lukion ja menee sen jälkeen vasta amikseen, ikää on tullut muutama vuosi lisää ja sekin jo vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi opiskellessani hajonta luokalla oli todella isoa. Osa oli täysiä puupäitä, osa puolestaan todella skarppeja. Nämä fiksummat vetivät vähemmän fiksuja mukanaan, saman ilmiön huomasin myöhemmin työelämässä. Muuten kyllä ihan leppoisa luokka, ei siinä mitään. Itse olin sellainen keskiverto puurtaja.
Jos luokalla on 80% vähemmän fiksuja, niin kyllä ne vetävät loputkin mukanaan. Jos ei muuten, niin kiusaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on helevetin totta. Koskee kaikkea aina koulusta työelämään, ystäväpiiriin ja jopa parisuhteeseen saakka. Toisaalta joskus se fiksu vetää sitä tyhmempää ylöspäin, mutta sellaisessa paikassa missä typeryksillä on enemmistö, on tehtävä mahdoton.
Niin, pitäisi löytää itsensä kaltaiset ihmiset. Jos taas yrittää löytää itseään fiksumpia ympärilleen, olet itse se joka vetää muita alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luokalla on 80% vähemmän fiksuja, niin kyllä ne vetävät loputkin mukanaan. Jos ei muuten, niin kiusaamalla.
Voi olla niinkin. Mutta tässä meidän luokassa oli sinänsä ihan kiva henki, ei siellä kukaan ketään kiusannut. Fiksummat vaan ottivat vastuuta enemmän esimerkiksi ryhmätöissä ja muussa organisoinnissa, heikommat sitten tulivat siinä mukana. Huonommat oppilaat kyllä ymmärsivät tämän itsekin ja arvostivat näitä skarpimpia oppilaita.
Vai tällaista. Olen opiskellut yliopistossa, amk:ssa ja lukiossa. Parhaillaan olen amiksessa. Aika vähän minulla on yhteistä opiskelutoverieni kanssa, mutta samapa tuo. Tulen kyllä toimeen melkein kenen kanssa vain.
No voihan. Erityisesti pitkän matikan opiskelu kasvattaa älykkyyttä.
ohis