Osaatko tehdä Rubikin kuution?
Kommentit (39)
Ei onnistu kokonaan sellainen, jossa yhdeksän ruutua per puoli.
Lahjakkuudet ovat muissa tehtävissä.
N 46
Kokki
En. En ole käsistäni niin kätevä että osaisin tehdä. Eikä ole muottejakaan. Mistä sen edes tekisin? puustako?
Osaan kyllä RATKAISTA rubikin kuution.
Liittyykö se värien järjestykseen?? Valkoinen ensin??
Oon vissiin pyöritellyt kuution niin sekaisin ettei sitä enää saa ratkaistua.. Eli en osaa.
En osaa kyllä yhtään.
Yritän aina välillä. En saa edes yhtä sivua ratkottua.
40v, opettaja.
Ja muuten.. yksi oppilaani pyöritteli hetkessä kuution kuntoon. Vähän hämmensi kun kyseessä oli lapsi, jolla oli vaikeuksia matematiikassa ja kirjoittamisessa. Että luulisi että matematiikan hahmottamisen vaikeudet vaikuttaisi tuohon. Mutta ihanaa että hänellä oli tuo taito, muutkin ihastelivat.
En osaa kokonaan, kaksi riviä saan. En ole nähnytkään mitään ratkaisuohjeita. Sellaisen vastaavalla tavalla toimivan pyramidin olen ratkaissut.
Minä kaipaan kun osasit koota
Nopeasti rubikin kuution
Jäämyrsky tuli ensin elokuviin
Sitten sääksi se lasitti kaikkien puiden oksat
Vierailija kirjoitti:
En osaa kokonaan, kaksi riviä saan. En ole nähnytkään mitään ratkaisuohjeita. Sellaisen vastaavalla tavalla toimivan pyramidin olen ratkaissut.
Taisi olla tetraedri eikä pyramidi.
Sama
Netistä löytyy tekniikka, jonka opettelemalla kuka tahansa saa ratkaistua Rubikin kuution.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä oikeastaan ratkaista itse, vaan tehdään tietyt liikkeet opittujen ohjeiden mukaan. Ei sitä kukaan itekseen opi ratkomaan tuosta vaan pyörittelemällä.
Kukas ne ohjeet sitten on laatinut, jos kerran kukaan ei osaa ilman ohjeita ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä oikeastaan ratkaista itse, vaan tehdään tietyt liikkeet opittujen ohjeiden mukaan. Ei sitä kukaan itekseen opi ratkomaan tuosta vaan pyörittelemällä.
Minä olen aikoinani katsonut ohjeista, mutta 9 v. poikani pyörittelee 3x3 kuution kohdilleen ihan itseopittuna.
Juu. Ihan itse katsoi youtubesta videon, jossa ratkaiseminen opetettiin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kyllä yhtään.
Yritän aina välillä. En saa edes yhtä sivua ratkottua.
40v, opettaja.
Ja muuten.. yksi oppilaani pyöritteli hetkessä kuution kuntoon. Vähän hämmensi kun kyseessä oli lapsi, jolla oli vaikeuksia matematiikassa ja kirjoittamisessa. Että luulisi että matematiikan hahmottamisen vaikeudet vaikuttaisi tuohon. Mutta ihanaa että hänellä oli tuo taito, muutkin ihastelivat.
Kuution ratkaisemiseen ei tarvitse tehdä yhtään laskutehtävää.
Kun opin ratkaisemaan kuution 80-luvulla olin vasta koululainen. Ikää taisi olla noin 13-14.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta osaan tehdä Runebergin tortun!
Eikös sitä pitäisi sanoa Frederikan tortuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta osaan tehdä Runebergin tortun!
Eikös sitä pitäisi sanoa Frederikan tortuksi?
Miksi? Ettehän te olleet tehneet edes sinunkauppoja?
Vierailija kirjoitti:
Ikä 50 +. Kuutio on hyllyssä, osaan tehdä vain yhden sivun.
Sama täällä. Ainakin ollaan rehellisiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä 50 +. Kuutio on hyllyssä, osaan tehdä vain yhden sivun.
Sama täällä. Ainakin ollaan rehellisiä. :)
No, sitten minäkin uskallan sanoa, että heitin seinään koko pirunnyrkin.
Osasin nuorena. Nyt osaan vielä kaks ekaa kerrosta mutta kolmas on unohtunut. N46
Minä osaan ratkaista runebergin tortun.