Ekstrovertti ja introvertti läheisinä ystävinä
Tämä on todella outo yhdistelmä, mutta tunnen yhden tällaisen "parivaljakon". Toinen tyyppi puhua pälättää, on sosiaalinen ja tulee kaikkien kanssa juttuun, toinen ei puhu koskaan mitään ja on ihan sisäänpäin kääntynyt. Silti he ovat koko ajan kimpassa, eikä nyt puhuta romanttisesta suhteesta, vaan ovat läheisiä ystäviä. Molemmille toki maistuu viina, että onko se yhdistävä tekijä?
Kommentit (5)
Olen introvertti ja mieheni ekstrovertti. Hyvin ollaan tultu toimeen jo 20 vuotta. Kumpikin ymmärretään toisiamme hyvin, niin ei ole mitään ongelmaa.
Miksipä siis ystävyyssuhde ei toimisi yhtä hyvin?
Minä olen introvertti ja mieheni täysin päinvastainen ekstrovertti. Hyvin pärjätään. Mies tykkää olla menossa ja minä taas nautin, kun saan olla rauhassa kotona. Mies alkaa hyppimään seinille, jos ei esimerkiksi viikonloppuna nää ihmisiä. Minä taas väsyn ihmisten seurassa ja kaipaan omaa rauhaa palautuakseni.
Voihan tämä tyyppi olla extrovertti eli tykkää lähteä ja olla ihmisten knnsa, mutta on ujo. Nämä ei ihan mustavalkoisia ole. Introvertti voi olla hyvin puhelias ja esillä vaikka töissä paljon. Tarvii kuitenkin sitten palaumisaika kotona.
Minä introvertti olin 20 vuotta parhaita ystäviä ekstrovertin kanssa. Alku oli hankalaa, mutta jollain lailla tykättiin toisistamme kuitenkin sen verran että jaksettiin jatkaa tutustumista.
Mutta niin oli hankalaa loppukin, välit katkesivat juurikin tähän asiaan liittyvien syiden takia.
hankala parisuhde