Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin astmaatikot! Olette riskiryhmässä 2

Vierailija
05.02.2021 |

Niin paljon on ollut kyselyjä milloin astmaatikot rokotetaan, niin ajattelin helpottaa tuskaanne. Jos käytössäsi jatkuva kortisonipohjainen lääke päivittäin, saat rokotuksen ennen perusterveitä. Mutta huom. tähän ei käy rasitusastmat sun muut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti tämä tieto! Luin juuri Iltalehdestä. Ja kyllä, itsellä käytössä päivittäinen inhaloitava kortisoni. Keskivaikea astma siis mulla.

Vierailija
2/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tarkistetaan astmaatikon lääkitys? Riittääkö jos kertoo käyttävänsä - itse olen hoitanut astmani yksityisellä, eikä diagnoosia lukuunottamatta näy mitään julkisen puolen tiedoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tarkistetaan astmaatikon lääkitys? Riittääkö jos kertoo käyttävänsä - itse olen hoitanut astmani yksityisellä, eikä diagnoosia lukuunottamatta näy mitään julkisen puolen tiedoissa.

KanTa-arkistossa näkyy.

Vierailija
4/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mustasta pörssistä sä ostat lääkkeesi?

Kyllä kela tietää ainakin jokaisen minun käyttämän lääkeannoksen koska maksaa niistä valtaosan.

Vierailija
5/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy kela-kortissa, vai eikö yksityisellä ohjata hakemaan uutta korttia jolla saat alennuksen lääkkeistä? Julkiselta puolelta ainakin tuli uusi kortti automaattisesti pyytämättä kun lääkäri kirjoitti reseptin sen jälkeen kun puoli vuotta oli ollut säännöllinen lääkitys.

Vierailija
6/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpotti tämä tieto! Luin juuri Iltalehdestä. Ja kyllä, itsellä käytössä päivittäinen inhaloitava kortisoni. Keskivaikea astma siis mulla.

Minä yllätyin. Luulin että lääkitty astma ei ole mikään riskitekijä eikä "etuile" jonossa.

T. Toinen keskivaikea

Vierailija
7/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resepteistä näkyy. Kaikki reseptit taas näkyy Kannasta. Olen satavarma että sieltä ne hoitajat tarkistaa lähes kaikki nämä riskiryhmät. Monilla saattaa nimittäin olla vääriäkin diagnooseja eikä niillä ole merkitystä, jos vaivaan ei ole sitä jatkuvaa lääkitystä.

Vierailija
8/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakortissa näkyy diagnoosinumero (diagnoosi saatu julkiselta), ja lääkkeet olen ostanut Tallinnalaisesta apteekista - myös yksityinen lääkäri on Tallinnassa - viimeksi käynyt siellä kesällä.

Vierailija
9/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelakortissa näkyy diagnoosinumero (diagnoosi saatu julkiselta), ja lääkkeet olen ostanut Tallinnalaisesta apteekista - myös yksityinen lääkäri on Tallinnassa - viimeksi käynyt siellä kesällä.

No sitten varmasti saat rokotteesikin Tallinasta. Ongelma ratkaistu, ole hyvä!

Vierailija
10/10 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Miten minusta nyt tuntuu että oot joku perusterve, joka yrittää kehitellä sopivaa valhetta, jolla saada rokote aiemmin. Ei kai sillä nyt niin kiire, kuukausi sinne tai tänne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi