Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tapaa lastaan exän luona, kyllänon alkanut tympimään :(

hämmästynyt tilan986teesta
05.02.2021 |

Olemme seurustelleet muutamia kuukausia. Nyt minua on alkanut kiusaamaan yllättävän paljon, että mieheni tapaa lastaan exän kotona, viettää siellä viikonloppuja. Itsellänikin on lapsia ja tiedän, että lasten asiat ja hyvinvointi menee kaiken edelle. Siksi alkuun koin, että tuo järjestely on ok, koska lapsi on tässä se pääasia.

Asia on ruvennut nyt vaivaamaan minua, koska olen huomannut, miten miehen exä pyörittää koko sirkusta. Heillä on yhteishuoltajuus, mutta lapsen äiti sanelee kaiken. Hän ei anna lupaa, että saisin edes tavata mieheni lapsen. Hän päättää lapsen tapaamisista, vedättää rahaa mieheltä ja tämän äidiltä jne. Olen alkanut pohtimaan, että ehkei lapsen äiti ole pystynyt pääsemään miehestä koskaan yli heidän eronsa jälkeen, koska tämä miehen säännöllinen kyläily on kuitenkin jatkunut jo yli 4v, eli heidän erostaan lähtien.

Vietämme mieheni kanssa paljon aikaa minun luonani, lapseni pitävät miehestä paljon. Ehkä olen pikkumainen, mutta minua on alkanut suunnattomasti ärsyttämään, että minä kustannan kaiken, ruoat, asumme maalla, joten kuskaan miestä (hän on luopunut autostaan, koska itse asuu kaupungissa), jotta hän pääsee kulkemaan meille, tietysti ennemmin tai myöhemmin myös juoksevissa kuluissa (vesi yms) alkaa hänen täällä viettämänsä aika tuntumaan. Tämä saattaa kuulostaa nipottamiselta, mutta minusta tämä ei ole tasapuolista. Eikai seurustelusta kuulu aiheutua vain toiselle osapuolelle kuluja?! Harmistustani tässä lisää vielä se, että mies syytää lapsen äidille yhtenään rahaa elatusmaksujen lisäksi, täyttää säännöllisesti heidän jääkaapin, kun sinne viikonlopuiksi menee.

Onkohan tämä asetelma jo lähtökohtaisesti sellainen, ettei tästä aiheudu kuin huonoa mieltä tai sitten joudun vain sietämään kaiken?!?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun käskee/pakottaa tapaileen tommosta miestä? Ei muuta kuin sinne takaisin exänsä luokse heti. Mä en katselisi päivääkään. 

Vierailija
2/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ihan sairasta valtapeliä sen miehen exällä.

Juokse kun vielä voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seurustelet miehen kanssa joka ei ilmeisesti ota osaa yhteisiin kuluihinne? Exän saamat ruokakulut, ja muut taas ei mielestäni kuulu sinulle.

Vierailija
4/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suhde lapseensa ja exäänsä ei kuulu sinulle. Jos hän kokee tuon järjestelyn lapsen kannalta parhaaksi, niin se ei liity mitenkään sinuun.

Tuossa kuviossa saat itsellesi vaan pahan mielen. Vielä pahempi mieli tulee, jos alat puuttua asiaan, siitä syntyy kaikkien kesken vaan riitaa.

Uusperhekuviot vaatii kompromisseja, ellet ole niihin valmis, älä ota miestä, jolla on jo lapsi. Etsi mies, jolla on se auto.

Vierailija
5/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo nyt ole sitten signaali sinulle, että kyseessä ei ole elämäsi mies ja suhde on aika päättää?

Et voi mennä puuttumaan miehen ja hänen exän väleihin. Siitä tulee sellainen soppa, että seuraavat vuodet vietättekin sitten kolmiodraamaa keskenänne riidellen. Jos mies on tuohon kuvioon tyytyväinen eikä hakua muuta, miksi hänen pitäisi sitä muuttaa, koska sinä haluat jotain toisenlaista?

Vertailuna, jos haluat miehen, jolla on kattohuoneisto Eirassa, älä ota miestä, jolla on sen sijaan mökki Posiolla.

Et sinä voi vaatia, että muut alkaa elää sinun mieleistäsi elämää. Uusperheessä on sopeuduttava niihin kuvioihin tai pysyttävä kuvioista ulkona. Kyse on kompromisseista.

Tuosta tulee sulle vaan se paha mieli. Älä sotkeudu kuvioon enempää.

Vierailija
6/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse hemmetin lujaa. Seurustelin hetken hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tällä naisella on uusi mies, mutta pyörittää exäänsä mennen tullen ja palaten. Mies hoiti lastaan omassa kodissa. Minä olin myös suuri uhka tälle miehen exälle. Vuoden jaksoin. Otin koko ajan enemmän etäisyyttä. Kunnes tuli se viimeinen pisara. Ihmisen pitäisi irrottautua entisestä elämästä. Vain se lapsi hoidetaan vuorotellen. Ketään ei komennella.

Vierailija
7/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos oot joskus sen miehen luona.

Vierailija
8/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuossa exässä ole mitään omituista, sinun suhtautumisessasi häneen sen sijaan on. Jo se että puhut kuinka hän “huijaa” rahaa mieheltä lapsiinsa yms, kertoo että pysy kaukana.

Se että hän täyttää jääkaapin kun menee viettämään sinne vkl on minusta ihan asiallista, syöhän hänkin siellä silloin.

Sen sijaan se että teidän parisuhteenne kulut eivät mene tasan on aivan eri asia. Juttele miehelle ja jos hän ei näe siinä ongelmaa, niin lähde kävelemään.

Vierailija
9/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt tosi ohis, mutta muistuttaa vähän tilannetta lähipiirissä 🙈

Tutun ex muutti eron jälkeen (ehkä jo ennen) toisen naisen nurkkiin maalle loisimaan ja mm. ajelee tämän autolla. Sitä ennen asui ilmaiseksi tutullani ja sitä ennen maksatti asumisen toisella exällään, vaikka talo oli miehen ja sitä ennen..

Tässäkin tarinassa mies kävi tapaamassa lastaan tämän äidin luona, aina siihen asti kun selvisi että mies mm. Salakuvasi tämän kotona. Lisäksi mies syyttää äitiä lapsen tapaamisten estämisestä, ahneudesta jne. Vaikka nuo "tapaamisten estot" on ollut sitä luokkaa, että mies on ilmoittanut tulevansa hakemaan lapsen klo:18 ilman mitään sopimuksia äidin vuorolla.

Kuten sanottu, ohis mutta joka tapauksessa ei ap:nkaan tilanne hyvältä kuulosta.

Vierailija
10/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on laiska ja/tai palliton kun suostuu tapaamaan lastaan vain eksän luona. En voi sietää miehiä jotka nöyristelee eksäänsä ja sit itkee ku ei saa tavata lasta kuten haluaa tai eivät pahimmassa tapauksessa saa lapsesta pidettyä huolta itsekseen omassa kodissaan. Lapselle hämmentävää että vanhemmat ovat eronneet mutta isin luokse ei pääse käymään, ihan sekavaa roskaa tuollainen. Lapsen kasvaessa asiat vain vaikeutuvat. Jatka omaa elämääsi, vanhemmat tosiaan saavat päättää siitä miten lasten asiat hoidetaan ja kun toinen siellä hiirulaisena nöyristelee äidin tahdon mukaan ja äiti päsmäröi nelivuotiaan asioita tuohon malliin, niin tosiaan lähde kun voit.

Olen itse äiti joka aina ollut lapsen yh ja just tuollaisten tossumiesten takia en voi sietää edes kuunnella järjestelyä joka ei perustu lapsen etuun vaan itsekkäiden vanhempien tuhmulointiin. Ei ole mitään järkevää syytä tuollaiseen systeemiin.

Vierailija
11/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sotkeentuisi tuohon soppaan. Uutta miestä kehiin. 

Vierailija
12/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät varmasti, että ne on edes eronneet?

Vierailija
13/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi monta kysymystä, mm. miksi mies viettää aikaa sun lasten kanssa, vaikka olette seurustelleet vasta pari kuukautta, mutta totean vaan, että jos tässä vaiheessa hiertää miehen ja eksän suhde, raha-asiat ja ajankäyttö ja elämäntyylit on erilaiset, niin ei tilanteessa ole mitään muuta oikeaa ratkaisua, kuin todeta, että suhde ei toiminut ja erota. 

Vierailija
14/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä!! Lopeta tuollainen suhde. Mies on ex:n talutusnuorassa, mutta sinulla kuin yksi lapsista. Et ole pikkunaunen. Paremminkin ihmettelen että olet tuollaista edes katsonut viikkoa pidempään.

-------

- Mieheni tapaa lastaan exän kotona, viettää siellä viikonloppuja

- Säännöllinen kyläily on kuitenkin jatkunut jo yli 4v, eli heidän erostaan lähtien

- Minä kustannan kaiken, ruoat, asumme maalla, joten kuskaan miestä

- Mies syytää lapsen äidille yhtenään rahaa elatusmaksujen lisäksi, täyttää säännöllisesti heidän jääkaapin

HUH HUH!

Vierailija
15/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asia puheeksi. Kysy suoraan mikä homman nimi on ja mitä jatkossa. Kerro omat rajasi. Mies voi olla tossu, joka ei ajattele oikein. Sano ettei kukaan nainen hyväksy tuollaista kuviota.

Vierailija
16/16 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lapanen. Älä sinä ole. Sinun ei tarvitse tyytyä, maksaa ja nöyristellä että saisit pitää miehen. Aseta omat ehtosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi