Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Tämäkin menee ohi. Pätee sekä yksittäisiin hankaliin ja vastenmielisiin tilanteisiin, että koko elämään yleisesti.
Lisäksi keskeiset ajatukseni elämästä on tiivistetty Epikuroksen Tetrafarmakokseen:
1) Jumalaa ei tarvitse pelätä. Tämä liittyy paitsi jumaliin ja uskontoihin, myös muihin yli-inhimillisiin voimiin.
2) Kuolemasta ei tarvitse olla huolissaan. Kun olemme eläviä, elämme, eikä kuolema ole meille olemassa - ja kun olemme kuolleita, olemme ei-eläviä, eli emme ole itse enää olemassa ja tietoisia.
3) Hyvä on helposti saavutettavissa. Eli elämä on ihan hyvää, silloin kun emme suuremmin kärsi. Hyvä elämä on kärsimyksen poissaoloa - joka on nykylääketieteen ja psykiatrian avulla varsin helposti myös pidettävissä poissa. Hyvän elämän sisältöihinkin voimme vieläpä vaikuttaa.
4) Paha on helposti kestettävissä. Liittyy edelliseen. Suurimmankin tuskan pahin hetki menee ohi, ja helpotus seuraa tavalla tai toisella. Pitkällinen kärsimys ei ole mahdollista, koska ajan myötä kärsimys helpottaa - jos ei muuten, niin siihen ainakin tottuu.
Sillä mennään mitä on.
Pärjättävä on kun vaihtoehtoja ei ole.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ja toinen on Ozzyn sanoin "Life ducks and yhen you f**king die"
Kaikella on aikansa ja kaikki loppuu aikanaan.
Lähes kaikki pettävät/ valehtelevat- kuka suuremmasta,kuka pienemästä syystä. Nro 2 Älä lainaa rahaa kenellekään,jos et ole valmis siitä luopumaan. (99% ei maksa takaisin.)
Kyllä Matti ne osuvimmat on sanonut:
"Elämä on ihmisen parasta aikaa"
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus"
Kylän kohdalla lujaa vaikka kankaalla kontataan. Tämä on Anni Polvalta lainattu mutta sopii niin minulle :D
Köyhällä ei ole varaa halpaan.
"Sellaista se on."
Elämä helpottuu kummasti kun ottaa asiat asioina, eikä pyörittele ja kierittele niitä mielessään.
Vierailija kirjoitti:
"täysillä vaan"
Ensin saatanasti, sitten täysillä!
yli 30 vuotiaista naisista on viimeinen käyttöpäivä mennyt ohi joten elä vaivaudu.
jokainen on oman onnensa seppä
Saan elämältä kaiken mitä haluan, sillä tajuan olla haluamatta sitä mitä en kuitenkaan saisi.
Lainaus Kirsty MacCollin biisistä England 2 Colombia 0:
Sometimes I think I'm happy then I remember it's a dream
Näin se minulla on aina mennyt.
Se mikä ei tapa, vahvistaa.
Annetaan asioiden mennä päin p*rsettä ja katsotaan kuinka käy, kun ne ovat siellä.
- n64 -
Datsuni on mun ratsuni jollei oo varaa datsunii niin osta koni. Totta ku rotta. -Amisjäbä vm 1969
Toivossa on hyvä elää.