Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluttautumisen jälkeen vanhat ystävät vaikuttavat yksinkertaisilta

Vierailija
04.02.2021 |

Minulla on vanha tyttökaveriporukka, joiden kanssa ollaan pidetty yhtä vuosikausia. Sen jälkeen kun kouluttauduin ja menin alani töihin, he vaikuttavat yhä yksinkertaisemmilta ja tylsemmiltä. Olen hämmentynyt, koen että he puhuvat joutavia asioita, eivätkä yksinkertaisesti ole samalla tasolla kanssani. Minulla ei ole mitään mistä keskustella heidän kanssaan. Tuntuu kuin olisin vanhentunut vuosikausia, he tuntuvat teineiltä.

Ikävöin hyviä aikoja ystävieni kanssa mutta ei kiinnosta puhua heidän kanssa mistään itselleni tärkeästä.

Onko muilla samoja kokemuksia? Liittyykö koulutus ja työ tähän, vai olemmeko muutenkin "kasvaneet erillemme"?

N31

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ongelmaan, tosin sen jälkeen kun omassa elämässäni tapahtui iso tragedia. Siitä on nyt jo vuosia, ja se sysäsi minut ajattelemaan asioita syvemmin ja opetti elämästä paljon, niin kliseeltä kuin se kuulostaakin. Nyt tuntuu, että joidenkin vanhojen kavereiden kanssa ei oikein enää löydy yhteistä taajuutta, kun taas joidenkin vanhojen tuttujen kanssa yhteys on syventynyt todella paljon, läheiseksi ystävyydeksi asti. Syventymistä on tapahtunut lähinnä niiden kanssa, joiden elämä ei myöskään ole mennyt ihan sitä helpointa reittiä.

Niin sen kuvion kai pitää mennäkin. Jokainen muuttuu ja elämä sen mukana.

Vierailija
42/42 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että vasta koulutus muutti näitä suhteita. Itse ainakin olin kiinnostunut eri asioista kaverien kanssa jo ennen yliopistoa. Ja toisaalta yliopistolla puhuttiin tukista ja meikeistä ja baariin menosta, ei mistään politiikasta tai yhteiskunnallisista ongelmista. Ehkä vain ylpistyit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi