Miten te hoidatte harrastuskuskaukset kun sisätiloissa ei saa odottaa, ulkona - 20?
Kommentit (23)
-20 on vielä ihan siedettävä sää, silloin voin hyvin käydä koirien kanssa lenkillä, kun vaatetus kunnossa. -30 ajaisin jo hetkeksi takaisin kotiin, vaikka yhtä ajelua se sitten olisikin.
Mulla on autossa lämmitin. Ja ei se odottelu nyt ikinä 5min pitempi ole, jos osaa ajoittaa tekemisensä.
No meillä ei tänä vuonna ole mitään harrastuksia kellään. Kylminä talvina menin aiemmin ylenesä aina kirjastoon. Nyt se ei taida onnistua.
Siinä voi käydä itse lenkillä tai vaikka tekemässä viikon ruokaostokset, jos on kauppa lähellä. Toki riippuu myös lapsen harrastuksestakin. Jos harrastuksen aika on puoli tuntia, niin ei siinä mihinkään kauppaan mennä.
Käyn yleensä kaupassa tai tulen takaisin kotiin. Olen yleensä hyvissä ajoin hakemassa, ja odotan auto käynnissä niiden muiden 30 vanhemman tavoin puhelinta selaillen.
Meillä lapsen harrastus on kilometrin päässä, joten kulkee itse.
Ok. Itselleni tuo ulkoilu ei käy terveyssyistä. Tyhjäkäynti on kielletty ko. parkkipaikalla. Ehkä laitan sen haalarin ja kuumaa juomaa termariin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok. Itselleni tuo ulkoilu ei käy terveyssyistä. Tyhjäkäynti on kielletty ko. parkkipaikalla. Ehkä laitan sen haalarin ja kuumaa juomaa termariin.
Ap
Aja lähimmälle kaupalle ja käy ostoksilla. Ruokaostokset tms. hoituu hyvin. Kauppakeskuksessa voi myös vaan kävellä, saat askelia. Maski kasvoille ja liikettä. 1h-1,5h istuminen ei ole hyväksi kenellekään. Meillä treenit on 2h ja lisäksi matka 20 min, ja lähdetään 30 min ennen treenejä, joten istuisin autossa 2h 50min, ei kiitos.
Yleensä kävin kaupassa tai kirjastossa lukemassa lehtiä.
Ei tulisi mieleenikään viedä lapsia harrastuksiin nyt korona aikana, vaikka vapaavuori aukaisi ne taas täällä. Olen ilmoittanut jo keväällä lapsien harrastus ryhmiin , että lapseni ovat poissa toistaiseksi, kunnes a) korona on ohi b) me vanhemmat saamme rokotuksen. Hki.
Ei kiinnosta paskankaan vertaa viedä lasta harrastuksiin tänä aikana. Jotkut yllättyvät, että osa karsii suositusten mukaisesti kaikki ei välttämättömät menot?
Etäkoulu tänne, kun osa tuo harrastuksista koronaa kuitenkin kouluun ja lapset levittävät vanhemmilleen!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan mielenkiinnosta: mitä on ne terveyssyyt, jotka estävät kävelemisen, muttei autolla ajoa; estävät ulkona olemisen, muttei jääkylmässä autossa istumista?
Millä alueella autoa voi pitää tyhjäkäynnillä?
Meillä on remppa meneillään niin ajan katselemaan ja ostelemaan remppatarvikkeita. Ulos minua ei saa kevätalvella -20 asteeseen :) Varsinkaan valoisaan aikaan tai kärsin migreenistä loppuillan.
Muut kärsii syysmasennuskesta, mulla pahinta on helmi-maaliskuun välinen aika.
Tanssikoulussamme on kaksi isää, jotka istuvat lapsensa tunnin ajan sisätiloissa odottamassa lastansa. En ymmärrä, miksi näille ei sanota jo henkilökunnan puolesta, että ei saa odottaa sisällä. Kaikkien luulisi ymmärtävän ohjeet.
Aja lähimmän kauppakeskuksen parkkihalliin.
Vierailija kirjoitti:
Tanssikoulussamme on kaksi isää, jotka istuvat lapsensa tunnin ajan sisätiloissa odottamassa lastansa. En ymmärrä, miksi näille ei sanota jo henkilökunnan puolesta, että ei saa odottaa sisällä. Kaikkien luulisi ymmärtävän ohjeet.
Naisille olisi rääkäisty mutta miehiä vaan hymistellään. Näin se menee.
Ajan tietysti kotiin, onneksi matkaa on 4km suuntansa.
Lapset odottaa ulkona aina ennen oman ryhmän alkua, ei pääse kukaan aikuinen livahtamaan sisälle norkoilemaan. Tätä ennen myös oli aina joku joka ei sääntöjä ymmärtänyt. Ei maski eikä odotus. Hyvä systeemi nyt.
Puen riittävästi vaatetta päälle ja ulkoilen sen ajan.