Miksi vihervasemmisto haluaa kaikki matkustajalaivat Vuosaareen pois keskustasta?
Ei kai kukaan turisti halua matkustella jossain metrossa läpi itähelsinkiläisten gettojen päästäkseen keskustaan?
"VIHREÄT, vasemmistoliitto ja feministinen puolue olisivat toivoneet, että satamatunnelin lisäksi olisi vielä tutkittu perusteellisesti mahdollisuuksia siirtää satamaliikennettä Vuosaareen.
Ajatusta kannatti myös Paavo Väyrysen muodostama Terve Helsinki -valtuustoryhmä.
”Tämä vahvistaisi Vuosaarta ja koko idän elinkeinopolitiikkaa”, sanoi vihreiden apulaispormestari Anni Sinnemäki.
Myös vasemmistoliitto painotti Vuosaari-ratkaisun merkitystä Itä-Helsingin työllisyydelle ja elinvoimalle."
Kommentit (16)
"Ei kai kukaan turisti halua matkustella jossain metrossa läpi itähelsinkiläisten gettojen päästäkseen keskustaan?"
Miksi, MIKSI kaikki suomalaiset trollit on ihan p-skoja???? Toi. Oli. Niin. Nolo.
1 matkustajalaiva saastuttaa kuukaudessa enemmän kuin koko Helsingin autoliikenne.
Vierailija kirjoitti:
1 matkustajalaiva saastuttaa kuukaudessa enemmän kuin koko Helsingin autoliikenne.
Eikös ne käytä nykyään maasähköä?
Vihreät unohtaa myös sen, että Vuosaari on kauempana, joten sekä Tallinnan että Tukholman suunnasta jokainen matka olisi pidempi ja saastuttaisi enemmän.
Miksi vihreät ei vaadi Ahvenanmaan erityisaseman lakkauttamista, sillä se vähentäisi merkittävästi matkustajalaivaliikenteen päästöjä? Nyt jokainen ruotsinlaivatekee pitkän mutkan (= lisää saasteita) ja koukkaa Ahvenanmaan kautta vain sen takia, että saavat siten myydä verovapaasti.
Nähdäkseni ei tarvitse olla vihervasemmistolainen ymmärtääkseen, että laivat tuovat mukanaan raskaanliikenteen, joka tukkii Helsingin keskustan.
Turismi on tärkeä elinkeino, mutta ei Suomi nyt niin banaanivaltio ole, että infrapäätökset pitäisi tehdä ajatellen jonkin satunnaisen turistin mahdollisia toiveita.
Toki tämä Vuosaari vaatisi mielestäni myös sen, että metro jatkettasiin siellä aidosti satamaan asti eli yksi pysäkki lisää. Nythän siellä pitäisi roudautua busilla ensiksi metroasemalle.
Samalla tulee luonnollisesti vastaan metrolla jo nyt olevat haasteet välityskyvyn suhteen.
Se on vaan näytelmââ. Oikeasti Natura-äkur estää ja lisäksi vuokin laivaväylä on niin kapea että nykyinen liikennekään ei meinaa mahtua
Kulkekaa polkupyörillä
Äänestä sinäkin vihreää pormestaria
Koska Neuvostoliitosta on lyhyempi matka Vuosaareen.
Siksi koska yksikään turusti ei halua katsella rekkarallia joka tukkii koko kauppatorin liikenteen.
Ap ei tajua että ruotsinlaivat kuljettavat pääasiassa tavaraa.
Vihreät haluavat näivettää helsingin keskustan. Sitähän he ovat tehneet vuosikaudet valtuustossa. Perheet ja varakkaat muuttavat ympäryskuntiin ja helsingistä tulee tuilla elätettävien ghetto. Keskustan tyhjä konttoritila ja liiketila kasvaa koko ajan yritysten muuttaessa pois helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Vihreät unohtaa myös sen, että Vuosaari on kauempana, joten sekä Tallinnan että Tukholman suunnasta jokainen matka olisi pidempi ja saastuttaisi enemmän.
Tukholmaan jatkossa Katajanokalta, kun Siljan laivat siirtyvät sinne Viking Linen seuraksi. Tulee olemaan jäätävät ruuhkat siinä vaiheessa, kun matkustusliikenne palautuu normaaliksi, jos laivojen lähtöaikoja ei porrasteta enemmän. Katajanokka on lisäksi ahdas kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät unohtaa myös sen, että Vuosaari on kauempana, joten sekä Tallinnan että Tukholman suunnasta jokainen matka olisi pidempi ja saastuttaisi enemmän.
Tukholmaan jatkossa Katajanokalta, kun Siljan laivat siirtyvät sinne Viking Linen seuraksi. Tulee olemaan jäätävät ruuhkat siinä vaiheessa, kun matkustusliikenne palautuu normaaliksi, jos laivojen lähtöaikoja ei porrasteta enemmän. Katajanokka on lisäksi ahdas kuin mikä.
Toisaalta Vikingin Tallinnaan menevä liikenne siirtyisi Katajanokalta Jätkäsaareen.
Helsingin satamiin säännöllisesti tulevista laivoista iso osa lienee rahtia ja maahan pidemmäksi aikaa tulevia. Tällöin liikkumisen siirtäminen pois keskustasta toisi positiivisia vaikutuksia. Kesäkauden risteilyalukset ovat sitten oma lukunsa. Vuosaaren satamasta metrolinja veisi tehokkaasti ja helposti halukkaat keskustaan noin puolessa tunnissa.
Lisähyötynä keskustasta vapautuva tonttialue asunto- ja liikerakentamiseen nykyisten satamarakennusten sekä parkkialueiden tilalle..
Samalla tavallahan ne laivat menee TUkholmassa sinne syrjäseudulle, ja sieltä pääsee sitte bussilla tai metrolla keskustaan.