Millaisen spaghettikastikkeen teet, jos et käytä eläimen lihaa?
Kommentit (43)
Vaikkapa paprika-juustokastikkeen.
Linssikastike on hyvää (myös helppo ja halpa)
Mifu jauhista
Herkkusieniä
Sipulia
Monta valkosipulin kynttä
Paseerattua tomaattia
Kasvisliemikuutio
Timjamia
Oreganoa
Chiliä
Mustapippuria
Sitten saa porista rauhassa hetken. Keitän spaghetit. Annoksen päälle mustaleimajuustoraastetta.
Soijarouheesta saa hyvää kun käyttää mausteita
Pestoa. Joko itse tehtyä tai purkista.
Sipuli, valkosipuli, tomaattimurska, oregano, kikherne, suola, laakerinlehti, 10 minuuttia, päälle parmesania.
Rasvaa, sipulia, tomaattia, mausteita (maun mukaan), haudutetaan. Loppuvaiheessa lisätään kasvisliemessä liotettua tummaa soijarouhetta, kiehautetaan. Tällä kastikkeella olen "huijannut" paatuneita lihansyöjiä; eivät usko syövänsä vegaanista ruokaa.
Punaisista linsseistä saa hyviä pastakastikkeita. Tässä yksi esimerkki:
Soijarouheesta tomaattikastike. Mielestäni soijarouhe ei ole kovin hyvää, mutta maustan pastakastiketta aina aika paljon, niin se sopii tähän ruokaan todella hyvin. Mausteeksi chili, basilika, valkosipuli, sipuli, oregano, mustapippuri ja joskus jotain muutakin.
Toinen vaihtoehto on aurajuustokastike, toki jos ei pidä aurasta, niin voi valita jonkun muunkin juuston. Eli rasva ja vehnäjauhot (2ruokalusikallista) sekaisin, 4dl maitoa ja yksi aurajuusto. Mausteeksi valkopippuri ja muskottipähkinä.
Kasviksia, herkkusieniä, aurinkokuivattuja tomaatteja silputtuina, valkosipulia sekä lopuksi lisään juustoa, esim. salaattijuustokuutioita, niin että se ehtii vähän sulaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Härkisnurua. Ihan parasta myös makrulaatikossa ja lasagnessa - päihittää kirkkaasti soijar.
https://www.beanit.fi/fi/tuotteet/beanit-harkapapumuru/?gclid=CjwKCAiAs…
Paistan silputtuja salvianlehtiä kirkastetussa voissa ja oliiviöljyssä, lisään vähän valkosipulia ja sekoitan spagetin joukkoon. Päälle myllystä mustapippuria ja pöydässä jokainen lisää annokseensa parmesaania makunsa mukaan.
Erilaiset pestot ovat myös herkkua spagetin kanssa.
Minä teen jauhesta. Jauhi ei ole eläin vaikka onkin lihaisa.
Margariiniä ja broilerimaustetta.
Varmaan mauttoman ja koostumukseltaan huonon. Niin kuin nuo kasvisversiot yleensä tuppaavat olemaan
Elovenan kaurajauhista käytän. Laittaa kylläkin vatsan hiukan sekaisin, tekisin muuten useammin.