Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saanko karenssin jos..

Vierailija
03.02.2021 |

Olen osa-aikaisessa työssä ja sopimus on toistaiseksi voimassa oleva. Olen nyt opintovapaalla ja valmistun toukokuussa. Jos vaikka irtisanoutuisin niin että työt loppuisi toukokuun lopussa ja aloittaisin uuden työn, jonka sopimus olisi määräaikainen vaikka kesä-syyskuu ajalle. Niin saisinko tuon syyskuun jälkeen karenssin siitä että olen irtisanoutunut alkup. työpaikastani toukokuussa määräaikaisen työn vuoksi vai saisinko työttömyyskorvaukset sitten lokakuulta jo?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se määräaikainen työ on kokoaikatyö eikä osa-aikainen niin et kai.. Ja tuskin muutenkaan. Kokoaikatyötähän sitä haetaan.

Vierailija
2/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin töitä opiskelemaltani alalta, mutta todennäköisesti sitä joutuu aloittamaan sijaisuuksista ja määräaikaisista töistä niin mietin just että uskaltaako sitä lähteä omasta työstä määräaikaisen työn vuoksi jos sitten jääkin työttömäksi sen jälkeen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi alkaa siitä kun otat lopputilin. Eli se on jo kulunut jos lokakuussa jäät jälleen työttömäksi

T. Virkailija

Vierailija
4/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos! Pitääkö minun ilmoittautua työkkäriin kun irtisanoudun vanhasta ja aloitan uuden, määräaikaisen työn vai siinä vaiheessa vasta kun määräaikainen loppuu? ap

Vierailija
5/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanoudun vanhasta ennenkuin aloitan uuden. Uskallanko ottaa tämän tai tuon työn. Menetänkö korvauksen, jos....

Tällaisia kysymyksiä sain vastattavaksi asiakkailta, kun olin Kelassa. Oikea vastaus oli, että joudut itse päättämään, mitä teet.

Paras kysymys oli, saanko käyttää taksia kun menen lääkärin vastaanotolle.

Oikea vastaus oli: Kyllä saat. Asiakas meinasi tulla lankoja pitkin, kun hän ei saanut kela-korvausta taksimatkastaan. Eihän hän sellaisesta puhunut mitään. Hänhän kysyi, saako hän käyttää taksia. Mikäs minä olin sitä kieltämään.

Vierailija
6/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, onneksi et ilmeisesti ole enää kelalla töissä jos työmoraalisi on tuommoinen. Kyllä sä varmaan tiedät mitä asiakas tarkoittaa jos kelasta asiaa kysyy

Vierailija
7/8 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkemykseni on ettei kannata kertoa missään vaiheessa TE-toimistossa osa-aikaisesta työstä.

Ilmoittaudut määräaikaisen työn päättymisen jälkeen työvoimatoimistoon ja kerrot olleesi valmistumisen jälkeen määräaikaisessa työssä. Mikäli kerrot osa-aikaisesta työstä irtisanoutumisesta, niin se karenssikysely voidaan aloittaa määräaikaisen työsuhteen jälkeenkin, jolloin se päivärahaton aika alkaa kyselyn laatimisajankohdasta ei irtisanoutumisajankohdasta.

Eräs virkailija totesi tuossa aiemmin, että "karenssi on kulunut", mutta se edellyttää, että ilmoittaudut heti irtisanoutumisen jälkeen työttömäksi, jonka lisäksi karenssipäätös pitäisi tehdä ja karenssiaika kulua.

Vierailija
8/8 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi